Gå til innhold

Glemte karbonadedeig 1 døgn i romtemperatur.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ble liggende i sekken i ett døgn i 22-24 grader. Jeg la den i fryseren og vet at bakterier ikke blir borte av å fryses.

Ville dere tatt sjansen på å steke den?

Anonymous poster hash: 850e9...4cf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nix. Ett døgn i temperatur på over 20 grader hadde jeg ikke tatt sjansen på.

Anonymous poster hash: 256b2...a5b
  • Liker 3
Skrevet

Hadde aldri turt å spise den. Kast den og kjøp ny. Sure penger, men bedre enn å bli syk

• Liker 1
Skrevet

Helt uaktuelt. Kjøttdeiger har også ekstra gode forhold for bakterievekst, fordi bakteriene vokser godt når luft kommer til på overflaten på hver eneste lille deigtråd.

Skrevet

Hadde aldri turt å spise den. Kast den og kjøp ny. Sure penger, men bedre enn å bli syk

Tror jeg følger rådet selv med lite penger de neste dagene.

Helt uaktuelt. Kjøttdeiger har også ekstra gode forhold for bakterievekst, fordi bakteriene vokser godt når luft kommer til på overflaten på hver eneste lille deigtråd.

Pakken var ikke åpnet, men det er vel ikke egnet som mat likevel...

ts

Anonymous poster hash: 850e9...4cf

Skrevet

Jeg hadde ikke spist den! Og jeg er student.

Gjest Overrasket
Skrevet

Det er jo kun lukt, smak og farge som teller. 

Jeg hadde tatt den frem, studert den, og brukt om ingen tydelige tegn foreligger. 

Så hadde jeg kastet den om jeg var i tvil. Jeg synes vi ofte er litt hysteriske i våre dager. 

Jeg husker f.eks. bestemor som hang helsiden av steika ut i uthuset på høsten. Og da var det ikke bare snakk om et døgn. 

Skrevet

Jeg tror den kan spises. Mannen min hadde garantert gjort det. Jeg hadde ikke, men så er jeg litt pysete

Anonymous poster hash: 4ce5e...4bb

Skrevet

Som noen nevnte; bruk sansene dine! Lukt på den og studer den. Men er du i tvil, så kaster du den. Vi er i overkant hysteriske angående mat i disse dager, men samtidig stemmer det Biloba sier om at kjøttdeiger er ekstra utsatt for bakterievekst.

• Liker 1
Gjest lipgloss
Skrevet

jeg hadde ikke spist den,livredd dårlig mat

Skrevet

Jeg hadde nok spist den, men sørget for at den var skikkelig stekt på forhånd.

Regner med at 90 % av brukerne på KG ikke ville gjort det.

Anonymous poster hash: d30cd...c7b
  • Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg hadde ikke spist den! Og jeg er student.

Hva mener du..... Studerer du kroppslige reaksjoner på fordervet mat?
Gjest Badebuksa
Skrevet

Regner med at 90 % av brukerne på KG ikke ville gjort det. Anonymous poster hash: d30cd...c7b

Nødvendig tilleggsinformasjon ;)

Skrevet

Nødvendig tilleggsinformasjon ;)

Her er jo 90 % av brukerne ekstremt opptatt av å få frem hvor hygieniske og ordentlig de er i enhver sammenheng, det være seg klesvask, sengetøyskifting eller matlaging.

Anonymous poster hash: d30cd...c7b

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du..... Studerer du kroppslige reaksjoner på fordervet mat?

Du tuller...?

Jeg mener selvfølgelig at som student har jeg lite penger og er vant til å spise mye forskjellig for å få endene til å møtes. Men jeg spiser ikke helsefarlig mat selv om jeg har dårlig råd.

Skrevet

Lukt på den og se på den. Kan godt være den klarte seg. Men steik den godt før du fryser den. Fryser du den nå vil bakterieveksten fortsette i det små og når du tiner setter den i gang for fullt.

Kverner kjøtt gir mye mer bakterier en hele kjøttstykker.

Anonymous poster hash: 35f15...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...