Gå til innhold

Forbedre seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes egentlig jeg er en ganske ålreit person, men jeg får meg aldri kjæreste. Begynner å innse at å være 10-15 kg overvektig ikke hjelper, for det holder ikke å bare være snill og grei og forsøksvis sjarmerende, man må se bra nok ut også, og det gjør ikke jeg. Så jeg skal ta meg sammen og slanke meg.

Jeg treffer stort sett ikke så mange nye menn, men bør jeg prøve å aktivt unngå det fram til jeg har gått ned nok for å ikke "bruke opp" noen sjanser før jeg ser bedre ut?

Anonymous poster hash: 5e26b...3b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ingen grunn til å unngå menn mens du går ned i vekt. 

Anonymous poster hash: 461e1...932
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker absolutt ikke at vekten skal stoppe deg, men samtidig er det alltid lurt å ta godt vare på kroppen sin.

10-15 kg får meg ikke til å tro at du er sterkt overvektig, og da tror jeg du kanskje selv tenker menn blir mye mer skremt av noen ekstra kilo enn de faktisk gjør. Ville fokusert på å gå ned i vekt samtidig som du er ute og er aktiv. Er det noe turforening du kan bli med på kanskje?

Anonymous poster hash: 7c47e...03d
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker absolutt ikke at vekten skal stoppe deg, men samtidig er det alltid lurt å ta godt vare på kroppen sin. 10-15 kg får meg ikke til å tro at du er sterkt overvektig, og da tror jeg du kanskje selv tenker menn blir mye mer skremt av noen ekstra kilo enn de faktisk gjør. Ville fokusert på å gå ned i vekt samtidig som du er ute og er aktiv. Er det noe turforening du kan bli med på kanskje? Anonymous poster hash: 7c47e...03d

Jeg synes det virker som de fleste blir det, men det kan jo også hende at jeg er feil på flere måter. Vet ikke om noen turforeninger her hvor jeg bor, og teltturer og sånt er ikke noe jeg er spesielt glad i. Liker best å gå på tur alene eller sammen med noen jeg kjenner fra før.

Skrevet

Har liksom vanskelig å se for meg at 10-15 kg er noe kjempeproblem, med mindre du med 10-15 kg egentlig mener 20-30 kg. Det er mer som teller enn utseendet, og når det gjelder utseendet er det en drøss med ting som teller mer enn vekt. Tror det er litt farlig å henge seg opp i den ene tingen, spesielt om du ikke aner om det er det som er problemet engang.

Skrevet

Har liksom vanskelig å se for meg at 10-15 kg er noe kjempeproblem, med mindre du med 10-15 kg egentlig mener 20-30 kg. Det er mer som teller enn utseendet, og når det gjelder utseendet er det en drøss med ting som teller mer enn vekt. Tror det er litt farlig å henge seg opp i den ene tingen, spesielt om du ikke aner om det er det som er problemet engang.

Med mindre det er meningen at jeg skal veie 50 kg er jeg ikke 30 kg overvektig. Så tynn kommer jeg aldri til å prøve å bli.

Jeg skjønner jo at det er flere ting enn vekt som kan spille inn, men det er det som kanskje er minst vanskelig å gjøre noe med, så det er verdt et forsøk, tenker jeg. Jeg får sjelden oppmerksomhet fra menn og det tolker jeg som at jeg ikke er så mye å se på. Også er det jo bra å komme seg i bedre form.

Skrevet

Hvis du er mer komfortabel med en lavere vekt og du i tillegg godt kunne trent mer og spist sunnere, så ser jeg ikke noe galt i det og du vil få mer selvtillit i tillegg til å bli mer attraktiv.

Om det alene er årsaken til uhell innen dating vet jeg ikke. Det kommer an på graden av det. Dersom du ikke får oppmerksomhet fra noen menn, overhodet, så tror jeg det er noe mer enn vekten. Dersom du mest sliter med å få respons fra mennene du selv finner attraktive, er det godt mulig det handler om utseendet - det er menn som vil date deg, du kan bare ikke velge. 

• Liker 3
Skrevet

Med mindre det er meningen at jeg skal veie 50 kg er jeg ikke 30 kg overvektig. Så tynn kommer jeg aldri til å prøve å bli.

Jeg skjønner jo at det er flere ting enn vekt som kan spille inn, men det er det som kanskje er minst vanskelig å gjøre noe med, så det er verdt et forsøk, tenker jeg. Jeg får sjelden oppmerksomhet fra menn og det tolker jeg som at jeg ikke er så mye å se på. Også er det jo bra å komme seg i bedre form.

Det har jeg også klaget over, og jeg er str 34. Vennene mine sier jeg ikke ser at menn ser på meg og at jeg ikke forstår når noen flørter. 

For all del, en sunn kropp er viktig uansett, men jeg ville nok ikke lagt alt fokus i å gå ned i vekt. Det aller beste du kan gjøre er nok å være mye sosial og drive med ting du liker.

Anonymous poster hash: 7c47e...03d

Skrevet
Om det alene er årsaken til uhell innen dating vet jeg ikke. Det kommer an på graden av det. Dersom du ikke får oppmerksomhet fra noen menn, overhodet, så tror jeg det er noe mer enn vekten. Dersom du mest sliter med å få respons fra mennene du selv finner attraktive, er det godt mulig det handler om utseendet - det er menn som vil date deg, du kan bare ikke velge. 

Det er nok veldig sant. Mange som sier "ingen vil ha meg" mener egentlig "de jeg vil ha, vil ikke ha meg".

• Liker 2
Skrevet

Det er nok veldig sant. Mange som sier "ingen vil ha meg" mener egentlig "de jeg vil ha, vil ikke ha meg".

Det var en som var veldig interessert i meg for noen år siden, men vi hadde absolutt ingen kjemi. Jeg prøvde å like ham, for han er en grei og snill fyr, men det gikk bare ikke. Ellers er det gjerne drita fulle 22-åringer eller 50-åringer som viser interesse, men det ser jeg ikke helt for meg at ville lede til et spesielt velfungerende forhold... 30-40-åringene viser liten interesse, men det er jo klart, jeg har noen preferanser (det har vel alle), men de er ikke helt urimelige, synes jeg.

Skrevet

Tviler på at vekta di er så stor hindring. Jeg kjenner flere som har mer til overs på kroppen enn det, og ogå et par "smellfeite" (beklager jeg har virkelig bare ikke noe annet ord for å formidle hva jeg mener bedre!!!)

Men det er uansett en bra ting , mest for seg selv, men også for muligheter i livet, å sørge for å være den beste versjonen av seg selv. Trening er jo veldig sunt for helsa også så det er et godt initiativ av deg!

Det er ikke noe i veien for om du skulle møte en mann du var interessert i før du ble trent, du "kaster ikke bort noen sjanser" som du er redd for, men det er viktig å kunne være komfortabel med seg selv og ha seg selv i fokus, og ikke bare lete og jakte etter noen utenfor seg selv for bekreftelse.
Jeg tror også at hvis du legger fra deg jakten på kjæreste, og tenker at det heller får komme når det kommer / når universet vil det, og at enn så lenge så skal du være glad og ha fokus på deg selv, så snapper andre du møter opp det at du er fornøyd med livet som det er, og vil bli tryggere og mer tiltrukket av deg forhold til når de merker at du ønsker deg kjæreste så masse! :)
lykke til :)

Skrevet

Mange som sier "ingen vil ha meg" mener egentlig "de jeg vil ha, vil ikke ha meg".

Jeg begynner å innse at jeg er en av disse selv, og har 10-15 kg for mye som jeg ikke klarer å bli kvitt. Burde egentlig senke kravene, og innse at de jeg vil ha er damer som jeg aldri vil komme til å få, men det er ikke lett.

Skrevet

Kjipt å bli sammen med en tulling nå om du kan få en oppegående mann bare du slanker deg 10-15kg.

Skrevet

Jeg tror også at hvis du legger fra deg jakten på kjæreste, og tenker at det heller får komme når det kommer / når universet vil det, og at enn så lenge så skal du være glad og ha fokus på deg selv, så snapper andre du møter opp det at du er fornøyd med livet som det er, og vil bli tryggere og mer tiltrukket av deg forhold til når de merker at du ønsker deg kjæreste så masse! :)

lykke til :)

Tror ikke jeg framstår som ei som er veldig på jakt etter kjæreste, har tenkt at det kommer når det kommer, men det gjør det ikke. Derfor skal jeg prøve å forandre på én faktor som jeg tror har betydning. Det største dilemmaet mitt er om jeg egentlig har lyst til å være sammen med en som ikke ville vært sammen med meg sånn som jeg ser ut nå...

Skrevet

Hva er du du ønsker av en mann da? Syns du selv det er helt greit med en mann som har 10-15 kg formye på kroppen? Jeg blir litt oppgitt både over småfeite mannfolk som kun vil ha slanke, veltrente damer, og motsatt. Det er ikke så vanskelig å skjønne at de som selv er aktive, trener og spiser sundt fortrinnsvis ser etter det samme i en partner. Men da må du også like å gjøre det selv. Ingen vits å trene og slanke deg 15 kg hvis du egentlig liker best å sitte i sofaen og se på film. Det viktigste er at du er deg selv.

Når det er sagt så er det alltid lurt å ta var på helsa, men 10 kg ekstra betyr ikke at man er veldig usunn. Har en god venninne i den katogorien, men hun er aktiv og trener og spiser i grunnen sunt, han bare gener som tilsier at det sitter litt ekstra rundt mage og hofter. Hun har likevel ikke noe stort problem med å finne interesserte menn, selv om hun kanskje ikke blir sjekket opp ute på byen akkurat. Nettdating er greit der.

Anonymous poster hash: f8741...ad5
Skrevet

Hva er du du ønsker av en mann da? Syns du selv det er helt greit med en mann som har 10-15 kg formye på kroppen? Jeg blir litt oppgitt både over småfeite mannfolk som kun vil ha slanke, veltrente damer, og motsatt. Det er ikke så vanskelig å skjønne at de som selv er aktive, trener og spiser sundt fortrinnsvis ser etter det samme i en partner. Men da må du også like å gjøre det selv. Ingen vits å trene og slanke deg 15 kg hvis du egentlig liker best å sitte i sofaen og se på film. Det viktigste er at du er deg selv. Når det er sagt så er det alltid lurt å ta var på helsa, men 10 kg ekstra betyr ikke at man er veldig usunn. Har en god venninne i den katogorien, men hun er aktiv og trener og spiser i grunnen sunt, han bare gener som tilsier at det sitter litt ekstra rundt mage og hofter. Hun har likevel ikke noe stort problem med å finne interesserte menn, selv om hun kanskje ikke blir sjekket opp ute på byen akkurat. Nettdating er greit der. Anonymous poster hash: f8741...ad5

Jeg er ikke så veldig opptatt av eventuell partners kropp, så lenge det ikke er sykelig overvekt. Vil helst ikke ha noen som er ekstremt veltrent, for da er vi nok for forskjellige. Jeg har vært betatt av høye, lave, tynne og litt bamsete. Jeg lever nokså sunt, men er for glad i søtsaker.

Ut fra svarene her å dømme, så kommer det ikke til å hjelpe stort å gå ned i vekt, men da får det heller bare være for min egen skyld jeg gjør det, ikke noe ekstra motiv.

Skrevet

Det var en som var veldig interessert i meg for noen år siden, men vi hadde absolutt ingen kjemi. Jeg prøvde å like ham, for han er en grei og snill fyr, men det gikk bare ikke. Ellers er det gjerne drita fulle 22-åringer eller 50-åringer som viser interesse, men det ser jeg ikke helt for meg at ville lede til et spesielt velfungerende forhold... 30-40-åringene viser liten interesse, men det er jo klart, jeg har noen preferanser (det har vel alle), men de er ikke helt urimelige, synes jeg.

Det kan virke litt som om det er utseende det står på. Ikke at det ikke er personlighetsfaktorer og, men tiltrekning er ofte inngangsbilletten, personlighet er det som får ham til å bli. Menn velger kvinner hvis' personlighet de liker utifra et utvalg kvinner de finner attraktive, ikke motsatt.

Fysisk attraktivitet er jo riktignok mange ting, ikke bare vekt - flott og velstelt hår, pen sminke, et antrekk som flatterer figuren. Og selvsagt mindre kontrollerbare ting som symmetriske trekk og lange ben. 

Og videre god holdning, åpent kroppsspråk, at du lukter godt, smiler osv.

Min erfaring er ofte at kvinner som ikke har kroppen de vil ha heller ikke anstrenger seg så mye med resten heller.

Uansett, hvis du faktisk bare er 10-15 kg unna en slank kropp, så ville jeg absolutt lagt inn den efforten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...