AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #1 Skrevet 3. september 2015 hvorfor brukes stangselleri i lasagne? synes ikke det er så godt å spise "rått".. hva gjør det med lasagnen i forhold til smak? Ps, noen som vil dele sin beste lasagneoppskrift? ;-) Anonymous poster hash: 53134...12e
Gjest Dwight Skrevet 3. september 2015 #2 Skrevet 3. september 2015 Jeg synder og bruker toros lasagnepakke. Bruker karbonadedeig da jeg synes det gir best smak Har ananas, mais, paprika, masse løk, purre og sopp oppi. Tror jeg skal prøve stangselleri og nå!
Sølvrosen Skrevet 3. september 2015 #3 Skrevet 3. september 2015 Stangselleri smaker mye mildere kokt, og fungerer helt fint i lasagne, selv om det er lettere å få en jevn saus med revet sellerirot. Det er ganske vanlig å ha sellerirot i lasagne, er du sikker på at det sto stangselleri og ikke bare selleri?
Trimsi Skrevet 3. september 2015 #4 Skrevet 3. september 2015 Stangselleri/sellerirot er nesten uunnværlig i det meste av kraft, gryter og i tomatsaus varianter. Lasagne er ikke noe unntak. Grønnsaken er litt som løk og paprika, forandre seg veldig i smaken når den blir kokt/behandlet. Vi bruker også ofte revet gulrot i tomat/kjøttsausen, den gir en fantastisk sødme og ekstra smak til retten, og er fantastisk sammen med selleri og løk. Ajvar (mild eller sterk) kan også piffe opp, dette er bakt eller grillet paprika og aubergine, olje, hvitløk, chili ++ som er most sammen, og som er vannvittig godt i mange retter. Viktig med mye parmasan i ostesausen Ellers er karonadedeig aller best ja.
peppermyntete Skrevet 3. september 2015 #5 Skrevet 3. september 2015 Stangselleri er selvskreven når jeg lager lasagne i alle fall! Gir super smak til kjøttsausen, men rå synes jeg den smaker helt grusomt.
Gjest Overrasket Skrevet 3. september 2015 #6 Skrevet 3. september 2015 Etter en "gammeldags" klassisk lasagne etter oppskrift fra den toskanske delen av familien bruker jeg ikke selleri. Jeg bruker andre ting for å bringe smakene sammen slik jeg ønsker. (Men jeg tviler ikke på selleri brukes i mange autentiske oppskrifter på ragu). I en "moderne" vegetarlasagne jeg lager brukes selleri for å sette smak på den hvite sausen.
FantasDick Skrevet 3. september 2015 #7 Skrevet 3. september 2015 Jeg synes selleri er grusomt, både rå og i mat, selv om den er mye "mildere" i smaken når den er varmebehandlet. Bruker det aldri!
melatonin Skrevet 4. september 2015 #8 Skrevet 4. september 2015 Jeg liker godt selleri og bruker mye grønnsaker i lasagnen. Revet gulerot, løk, paprika, selleri og div ting jeg har i kjøleskapet. Har mye fyll og ferre pastalag. Lager saus fra bunnen av.
Gjest Badebuksa Skrevet 4. september 2015 #9 Skrevet 4. september 2015 Aldri spist lasagne med stangselleri, jeg har det ev. i salat ved siden av lasagnen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå