Gå til innhold

Hvor ofte må man skifte briller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte må man skifte briller (lesebriller)? Hvor mye endres synet fra år til år? F.eks. vil synet ha endret seg mye på 4 år?

Anonymous poster hash: 6f032...abe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du begynner å se uklart, da kan du skifte. Jeg har ikke skiftet briller på 15 år og det går ennå.

Anonymous poster hash: 2ab4b...fb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalt å sjekke synet minst hvert 2. år. Gjerne hvert år når du er mellom 20-25 og 45-50 da synet kan endre seg dramatisk

Anonymous poster hash: fb1cb...5a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på om synet ditt har stabilisert seg eller ikke.

Jeg bytter glass omtrent hvert år, noen ganger går det to år mellom to glass-skifter, men det er fordi øynene mine ikke har stabilisert seg.

HrMinya har ikke byttet glass mer enn en gang på fire år fordi hans øyne er mye mer stabile enn mine.

Det er bare to kalenderår mellom oss, men jeg har også hatt en laseroperasjon på det ene øyet, så det kan være årsaken til at synet mitt fortsatt ikke har "roet reka" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg byttet briller sist da jeg var 22, og er nå 25, så det er kanskje på tide med nye briller/glass. Føler synet mitt har blitt litt dårligere også, men sånt er litt vanskelig å si selv :)

Anonymous poster hash: 6f032...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å ta seg en tur til optikeren det :)

Er uansett lurt å ta en tur innom optiker hvert eller annenhvert år for å kontrollere synet, selv om du selv ikke synes du ser så mye dårligere.

Bruker du linser får du som regel en innkalling, eller strengt talt en anmodning, hvert år om å bestille ny kontroll for å sjekke øyehelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du ikke synes du ser dårlig, eller plages med hodepine (som kan skyldes at du ser dårlig uten å merke det selv), er det ingen grunn til  å skifte. Om du er usikker, gå til optiker og ta en sjekk. 

Jeg hadde en periode hvor synes forandret seg vilt, og jeg måtte oppgradere styrken nesten hvert år. De glassene jeg har nå har jeg hatt i 7 år.

Anonymous poster hash: 8d582...28c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...