Gå til innhold

teit probelmstilling i barnehage v henting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har begynt å hente mitt barn, 3 år, i 15 tiden og det er faktisk vanskelig å komme seg derifra uten en gjeng med unger som vil ha klem. 

Det bekymrer meg fordi :

1: vi har lus-alarm..

2: Jeg kjenner ikke alle ungene ei eller deres foreldre

Hvordan skal jeg avvise uten å såre følelser? :S 

"Nei, vet du jeg har ikke tid til å gi klem nå" feks?

Anonymous poster hash: b4aec...e99
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ror meg unna klemmer ved å være Den Kule Eagle Fistbump Dama :P Langt mindre fare for lus når man fistbumper enn klemmer, samt ikke så stor fare for snørr i håret... 

Anonymous poster hash: 9c63c...55b
  • Liker 10
Skrevet

Jeg ror meg unna klemmer ved å være Den Kule Eagle Fistbump Dama :P Langt mindre fare for lus når man fistbumper enn klemmer, samt ikke så stor fare for snørr i håret... 

Å!! takk!!! det var et godt tips! :)

Skrevet

Hva er lusalarm?

Gjest morhjertegod
Skrevet

Det vil alltid være barn som tar kontakt med andre foreldre ved henting. I bhg der min datter gikk var personalet obs på dette, og avledet disse barna bort, rett og slett forde de mente at barna som ble hentet, trengte foreldrenes oppmerksomhet og ikke dele den men andre. 

Nå et barn har ventet på mamma eller pappa hele dagen, så vil de ha de for seg selv, dagens viktigste møte :o)

Skrevet

Har alltid syntes det er koselig å hilse på/prate med/ gi en klem til barna på avdelingen til barnet mitt. De er jo vennene hans 😊

• Liker 2
Skrevet

Nei vettu hva.. Når jeg henter barna mine så skal de være i fokus. Gidder ikke og VIL ikke klemme alle de andre barna. Noen kjappe High Five er tingen for de som er litt nærgående! 😉

• Liker 1
Skrevet

Hva er lusalarm?

Gjett..

Skrevet

Hva er det?

Anonymous poster hash: bc782...80b

Skrevet

Gjett..Anonymous poster hash: b4aec...e99

noe som uler når man har lus? :P nei jeg vet ikke, derfor jeg spør
Skrevet

I bhg jeg jobber i pleier vi føle barna som blir hentet ut i gangen eller bort til foreldrene dersom vi er ute.

Dersom noen av de andre barna allikevel er veldig "påtrengende" pleier vi avlede dem.

Dette er til alles beste, for barna som blir hentet sent så blir hentingen og ventetiden veldig lang + de blir veldig avbrutt i leken. For barna og foreldrene som henter så får de mer ro rundt hentingen og barnet får mamma og pappa for seg selv. Og for oss som jobber der blir det lettere å holde roen og ha en liten prat med foreldrene.

Synes ikke det er et teit problem :) Neste gang kan du jo "late" som du ikke har tid til alle klemmene, og bare si hade til alle de andre barna. Tviler på de blir veldig såret av det. Evt kan du si "vet du hva?? I dag har jeg mer lyst til å tute når vi går" også gir du en liten "tut" når dere kjører.

Anonymous poster hash: 15683...9ce

Skrevet

I bhg jeg jobber i pleier vi føle barna som blir hentet ut i gangen eller bort til foreldrene dersom vi er ute.

Dersom noen av de andre barna allikevel er veldig "påtrengende" pleier vi avlede dem.

Dette er til alles beste, for barna som blir hentet sent så blir hentingen og ventetiden veldig lang + de blir veldig avbrutt i leken. For barna og foreldrene som henter så får de mer ro rundt hentingen og barnet får mamma og pappa for seg selv. Og for oss som jobber der blir det lettere å holde roen og ha en liten prat med foreldrene.

Synes ikke det er et teit problem :) Neste gang kan du jo "late" som du ikke har tid til alle klemmene, og bare si hade til alle de andre barna. Tviler på de blir veldig såret av det. Evt kan du si "vet du hva?? I dag har jeg mer lyst til å tute når vi går" også gir du en liten "tut" når dere kjører.

Anonymous poster hash: 15683...9ce

Hmm, vet ikke om jeg skal stå å tute i bilen uttafor, det er jo i et boligfelt det her.

Men takk for tips. XD lol

• Liker 1
Skrevet

Har alltid syntes det er koselig å hilse på/prate med/ gi en klem til barna på avdelingen til barnet mitt. De er jo vennene hans

Enig. Jeg tar meg alltid tid til å snakke med de andre barna jeg treffer på, både i barnehagen og på skolen. Jeg synes det er veldig hyggelig og de er jo mine barns venner. Barnet mitt får nok av oppmerksomhet likevel. Og lus er virkelig det siste jeg bekymrer meg for og heller ikke noe jeg har opplevd å få av å klemme noen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

noe som uler når man har lus? :P nei jeg vet ikke, derfor jeg spør

Lapp heim om at det er nokon som har lus i bhg :-) Endret av Blikkboks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...