Gå til innhold

Hvilke poteter er mest tidsbesparende? (skylling, flekking etc)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg ser etter poteter som er mest tidsbesparende? I form av at jeg slipper å bruke mye tid på skyllinga før jeg koker de. I tillegg til at jeg foretrekker å spise potetene med skallet på.

Det hadde vært en fordel om de var relativt billige og næringsrike også.

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandelpoteter og Amadinepoteter. De kan spises med skallet på, fåes godt vasket i poser, og er ofte såpass små at de ikke trenger koke særlig lenge. Jeg pleier faktisk ta dem i mikroen, da er de klare på 5-6 minutter. 

Anonymous poster hash: c9287...72a
Skrevet

Takk :)

Noen flere innspill her?

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk :)

Noen flere innspill her?

Ingen?..

Skrevet

Potetgull

Anonymous poster hash: 88984...013

Gjest Ennasus
Skrevet

De eneste potetene jeg spiser uten skal er amaldinepoteter, så anbefaler de :) De trenger ikke kokes så lenge heller, og passer også godt til å deles i båter og ovnsbakes, eller bare bakes hele :)

Skrevet

Er ikke alle poteter man kjøper nå ferdig vasket? Ihvertfall de i nett?

Anonymous poster hash: 021e9...5b2
Skrevet

For å spare tid på potetskyllinga anbefaler jeg en grønnsaksbørste. Det gjør det myyye enklere å få bort jordflekker fra skallet. En grønnsaksbørste skal være stivere i busten enn en oppvaskbørste, og selges på butikker som jernia, biltema og slikt.

Amadinepoteter har veldig fint skal som egner seg godt til å spise med skallet på. Ellers er min erfaring at poteter gjerne har finere skall tidlig i den norske sesongen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...