Tres Skrevet 3. september 2015 #21 Skrevet 3. september 2015 Så sånn er det Ps; Så sånn er det Helt sikker på det er sånn?
FreeLife Skrevet 3. september 2015 #22 Skrevet 3. september 2015 Helt sikker på det er sånn? NB; Så sånn er det PS; ikke
JHF Skrevet 3. september 2015 #23 Skrevet 3. september 2015 Shelby blir brukt som etternavn her i Norge. Tror det muligens kan hindre at du får godkjent det som fornavn.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #24 Skrevet 4. september 2015 Det første som slo meg var Sheldon Cooper i BBT..Anonymous poster hash: 725a4...ad0 Meg også, men han var Shelly. Anonymous poster hash: e1f8c...b96
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #25 Skrevet 4. september 2015 Tror jeg hadde en slik my little pony som het det. Forbinder det med leker som barbie og polly in my pocket...Anonymous poster hash: 6e884...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #27 Skrevet 4. september 2015 Etternavn det jo, en morder het shelby.. Stakkars barnet ;/Anonymous poster hash: 246cf...16e
peppermyntete Skrevet 4. september 2015 #28 Skrevet 4. september 2015 Jeg synes det høres ut som et tullenavn, noe man kaller gullfisken sin. Klinger ganske dårlig på norsk også. Skjønner godt at mannen din er skeptisk
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #29 Skrevet 4. september 2015 Hvorfor ikke gå for Mercedes? Anonymous poster hash: 73aaf...c86
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #30 Skrevet 4. september 2015 Kjempefint:) Har også valgt et engelsk navn på min datter;)Anonymous poster hash: be6ef...3a3
Tres Skrevet 4. september 2015 #31 Skrevet 4. september 2015 Jeg får assosiasjoner til Julia Roberts' stakkars rollefigur i "Steel Magnolias". Antakelig fordi det er det eneste tilfellet jeg kjenner til navnet.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #32 Skrevet 6. september 2015 Hvorfor ikke gå for Mercedes? Anonymous poster hash: 73aaf...c86 For det er mitt favorittmerke og det vet alle - hadde jeg kalt barnet det ville det vel blitt litt mye Vet Shelby er en bil altså. En fin bil også Anonymous poster hash: 6d1d9...cd8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #33 Skrevet 6. september 2015 Jeg assosierer Shelby med the Simpsons og nabobyen der - Shelbyvile. Jeg tenkte automatisk at det var et jentenavn - synes det klinger feminint. Ikke helt min favoritt, men jeg tenker drit-og-dra hva andre syens. Så lenge dere begge liker det, så gå for det. Så du får jobbe litt med mannen til å få han til å like det evt Ser mange argumentere at man ikke kan kalle ungen det fordi det er et bilnavn osv. (husker en annen navn-tråd for noen uker tilbake, der mange mente at "nei, TS kunne ikke bruke det fordi det betydde gutt eller noe silsvarende på russisk). Jeg tenker at, sånnt oftest ikke har noe å si. Finnes jo haugevis av navn som betyr noe annet på et annet språk (f.eks Mädchen- skuespiller i Twinpeaks nevnt over her, betyr jo jente på tysk), eller "norske" navn som også er er verb og substantiv på norsk, f.eks (Rose, Kalle, Rune, Tom, Helle, Storm osv osv. At et navn er uvanlig, gjør nok at mange (meg inkludert) tenker nei med en gang. Men uansett hvilket navn man velger, så blir man vandt til uvante navn når man møter nye folk og har sagt det et par ganger. Personlig synes jeg ikke det passer best med et ikke-norskt navn, i motsettning til en over her. Forslag til mellomnavn som passer til Shelby: Shelby Marí (ikke som norsk Mari men trykk på siste stavelse. Fin klang, men vil jo sikkert oftest leses feil av fremmede) Shelby K/Christin (evt. K/Christine) ( igjen trykk på siste stavelse (Shelby KristIIIn) Shelby Breanna Shelby Christell Shelby Mariell Shelby Aurora Shelby Nicole Fant forresten denne linken med masse forslag til mellomnavn til Shelby. Og denne linken Anonymous poster hash: 8e53b...996 Tusen takk for at du tok deg tiden til å svare skikkelig! Eneste som faktisk kom med noe som var verdt å lese :D Er helt greit at noen ikke er for det, jeg spurte jo på KG for å høre meninger og forberedt på mye negativt om at det er en bil Jeg tenkte faktisk på Shelby Nicole, som du nevnte synes det er fint. Og tusen takk for linkene! De var nyttige iforhold til dette med å finne mellomnavn eller et nytt fornavn :D Anonymous poster hash: 6d1d9...cd8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #34 Skrevet 6. september 2015 Hvorfor ikke gå for Mercedes? Anonymous poster hash: 73aaf...c86 Enig! Fordelen er jo at det faktisk er et jentenavn, i motsetning til Shelby som er et etternavn. Personlig synes jeg det er veldig merkelig å bruke etternavn som fornavn, men det blir jo likevel gjort rett som det er. Mer enn en gutt er jo døpt Jensen ... Anonymous poster hash: 5a447...ba3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå