Gå til innhold

Jobber dere matpakke-mammaen redusert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hvordan får dere tid til hjerteformede fiskekaker og annet dill...

Anonymous poster hash: bc931...b1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager matpakke kvelden før. Har i kjøleskap natta over. Lite hjerteformer, men miks av god brødmat og frukt/grønnsaker.

Et tips er å smøre frosne brødskiver. De er tinet opp i god tid til skolelunsjen.

• Liker 3
Skrevet

Håper på flere tips her. Jeg sitter på kjøkkenet kl 6:45 og smører skiver med bustete hår og tenker på matpakkemødrene som i tillegg har fått tid til å sminke seg og tatt en runde med rettetangen og kost seg med en kaffe med hjerte oppi (ikke fiskekakehjerte, altså)

Anonymous poster hash: 0d334...9e1
  • Liker 7
Skrevet

Jeg lager alltid matpakken min kvelden før. 

Jeg er vokst opp med at man lager matpakken sin selv. Jeg skjønner ikke hvorfor foreldre lager matpakke til skolebarn. De er da vitterlig store nok til å legge pålegg på skiva selv. 

Anonymous poster hash: 59d6d...a5b
  • Liker 7
Skrevet

Matpakker tar vel ikke mange minuttene uansett... (?) Så akkurat det bør vel neppe være utslagsgivende for om man jobber deltid eller fult..

Jeg pleier å lage mye av div sunne matpakkeingredienser i helgen, sammen med barna. Og så plukker vi de opp av fryseren utover uka. 

Anonymous poster hash: 61c1c...dd4
  • Liker 1
Skrevet

Vi spiser frokost sammen om morgenen, og ungene lager da både frokost og nistematen sin selv. :) 6,10 og 12 år gamle :)

Anonymous poster hash: 0259c...e6a

• Liker 1
Skrevet

Her har barna smurt matpakke selv fra de begynte på skolen. De bor ikke på hotell.

Anonymous poster hash: 12bdc...a94
  • Liker 1
Skrevet

Tar da ikke lang tid å lage en hakket mer spennende matpakke enn to svette brødskiver med gulost. En slik matboks med flere rom feks, veldig kjekt! Uendelig med variasjoner. Speltlomper med div pålegg (tar ikke lenger tid enn å smøre brødskive), sleng oppi noen cherrytomater, knaskerøtter, liten fruktsalat av eplebiter og rosiner. Voila! Toppen 5 min (mens kaffen trakter ;) ) Lag eventuelt matpakken ferdig kvelden før og ha klar i kjøleskapet.

Anonymous poster hash: 8352d...b96

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg jobber ikke redusert. Lager matpakkene til barnehagebarna kvelden før. De er veldig gode, men jeg bruker ikke hjerteformer. ;) Har matbokser med flere rom, og småbokser til å putte oppi. Særlig fireåringen elsker å få en liten boks med blåbær, en liten boks med oliven, ostebiter for seg osv.

• Liker 2
Skrevet

Vi spiser frokost sammen om morgenen, og ungene lager da både frokost og nistematen sin selv. :) 6,10 og 12 år gamle :)

Anonymous poster hash: 0259c...e6a

Når står dere opp?

Anonymous poster hash: b3ade...42f

Skrevet

Jeg lager matpakke mens jeg lager middag

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd så langt jeg kan å unngå medisinering av barnet mitt. Det var klart tidlig at han var i overkant vimsete og ukonsentrert. Pluss at han rett og slett ikke klarte å lære at når han bare fjasa bort matpausen, så ble han skrubbsulten senere. Å la han gå og ha det vondt for at han skulle lære fungerte rett og slett ikke. Pluss at han ble enda mer svingende i humøret og ukonsentrert på tom mage.

Så jeg har lagd kunstneriske matpakker rett og slett for at han skal legge merke til de. Små "grillspyd", Bentobokser med oppkuttet frukt, pepperkakeformer til brødskiva, wraps og salat. Det meste av hva du ser på bilder har jeg prøvd. Måtte lage det kvelden før. Eller så står jeg opp tidligere. For at salaten skulle være friskere. Det var noe jeg måtte gjøre, sånn var det bare. Jeg måtte rydde tid til det. Jeg klarte å stå opp tidlig fordi jeg ønsket det.  Men å være en "Yummy mummy" med perfekt hår og makeup som slentret avgårde i høye hæler det var jeg ikke! Jeg tror aldri jeg var sminket når det var som verst. Så jeg prioriterte matpakkene og så ut som en høystakk. Jobbet 100% hele tiden. 

Først siste året jeg har hatt nok tild for meg selv til å bruke mascara hver dag.

Endret av ops2
  • Liker 6
Gjest Keikolina
Skrevet

Lager ikke matpakke kvelden før, blir så udelikat.

Skrevet

Har ikke barn, men har en svært flott matpakke

Lager den som regel kvelden før, men visse grønnsaker og frukt skjærer jeg opp samme dag. Bruker også en del sitronsaft og eventuelt plastfolie for å holde f.eks. en salat god gjennom natten. 

Anonymous poster hash: ad43c...81a
  • Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg jobber redusert, men gir ungene mine helt vanlig matpakker, uten krim krams. Men så spiser de greit alle sammen, trenger ikke friste de for å få i de mat. Sundt, greit og variert, fort og gæli.

Skrevet

Har ikke barn, men har alltid "spennende" matpakke til meg selv, ofte middagsrester med grønnsaker/frukt til eller wraps, pannekaker osv. Tar ikke lang tid, fikses helt eller hovedsaklig kvelden før.

Anonymous poster hash: 76b9b...3ea
  • Liker 1
Skrevet

Jobber og går på skole. Våkner 5 :)

• Liker 1
Skrevet

Lager hjerteformer, dyreformer, spennende matpakker til mine barn kvelden før. Smoothie og frisk salat og noe frukt lager jeg på morgenen. Jobber .og ser helt ålreit ut før jeg skal av gårde. Prioriterer både utseende mitt og maten til barna.

Skrevet

Vi må lage litt forskjellig fordi vi har endel "matproblemer", og sender med kokte gulrøtter/lapper av banan, egg, havregryn og generelt litt forskjellig.

Jeg sminker meg mens mannen lager matpakke om morgenen :P

Skal jeg gjøre det lager jeg dagen i forveien det jeg rekker. Og slenger oppi litt fra min matpakke og(kikerter/avocado++)

Men pynte, det skjer ikke.

Anonymous poster hash: 9ff51...6f2

Gjest Lalalala59
Skrevet

Barnehagen serverer alle måltider :) Og takk Gud for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...