PrinsesseLeia Skrevet 3. september 2015 #1 Skrevet 3. september 2015 Noen som har giftet seg og/eller feiret bryllup her? Eller vært gjest? Jeg skulle så gjerne hatt litt tilbakemeldinger og erfaringer :-)
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #2 Skrevet 3. september 2015 Vi vurderte Ulriken. Tror det hadde vært flott Anonymous poster hash: e3e35...1ee
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Vi planlagte på Fløyen, men ombestemte oss pga de sa at hvis vi hadde bryllup der kunne de ikke holde av fløibaner, brudeparet skulle helst ikke kjøres opp med ta fløibanen og at turister måtte få fritt spillerom til å trakke gjennom vielsen hvis de ønsket det +++ Anonymous poster hash: 76dc1...106
PrinsesseLeia Skrevet 23. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2015 Takk for svar! Vi har bestemt oss for Fløyen men er også klar over det du sier. Tenker å samle alle gjestene og få de opp med fløybanen i samlet flokk. Vi må søke kommunen om kjøretillatelse for at brudeparet skal kunne ankomme med bil men regner med at det er ok på en sånn dag. Ellers antar jeg at ansatte på restauranten har noenlunde kontroll på turister, selv om ikke noe blir fysisk avstengt... Du skal ha bra dårlige sosiale antenner for å bare "trakke" gjennom en vielse
Gjest Haaploes Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Takk for svar! Vi har bestemt oss for Fløyen men er også klar over det du sier. Tenker å samle alle gjestene og få de opp med fløybanen i samlet flokk. Vi må søke kommunen om kjøretillatelse for at brudeparet skal kunne ankomme med bil men regner med at det er ok på en sånn dag. Ellers antar jeg at ansatte på restauranten har noenlunde kontroll på turister, selv om ikke noe blir fysisk avstengt... Du skal ha bra dårlige sosiale antenner for å bare "trakke" gjennom en vielse Husk at definisjonen på dårlige sosiale antenner er veldig kulturelt betinget... Men Fløyen er nydelig!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Takk for svar! Vi har bestemt oss for Fløyen men er også klar over det du sier. Tenker å samle alle gjestene og få de opp med fløybanen i samlet flokk. Vi må søke kommunen om kjøretillatelse for at brudeparet skal kunne ankomme med bil men regner med at det er ok på en sånn dag. Ellers antar jeg at ansatte på restauranten har noenlunde kontroll på turister, selv om ikke noe blir fysisk avstengt... Du skal ha bra dårlige sosiale antenner for å bare "trakke" gjennom en vielse Vi var i et bryllup hvor noen tyskere bestemte seg for å nesten bli med. Det var helt grusomt. Syntes så synd på brudeparet. Det kom et par japanske turister inn også, men de gikk etterhvert. Tyskerne skulle få gode bilder regner jeg med. Ønsker dere en fin dag og håper dere får en myyyye bedre opplevelse på fløyen!Anonymous poster hash: 586f2...851
Alice123 Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 (endret) Det der med sosiale antenner er jeg ikke så sikker på altså... husk at vi i norge er veldig konfliktskye og forsiktige av oss, så det vi tenker på som frekt er ikke nødvendigvis universalt. I verste fall får du et busslast med brautenee tyskere på besøk under middagen. Ønsker deg uansett lykke til! Edit: Kan legge til at jeg selv, som erveldig konfliktsky og forsiktig selv til norsk å være, ved "et uhell" ble med på en bryllupsfest i utlandet. Det var ikke for å være frekk eller brautende, men jeg forsto ikke reglene plutselig var jeg en del av et brudefølge i Ungarn. Endret 23. september 2015 av Alice123
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 Har vært der i bryllup, men det var på vinteren utenom turistsesongen. Bryllupet var relativt lite, så de var oppe, og det ble hengt opp skilt med privat arr på flere språk nederst i trappen. Riktignok mange år siden, så vet ikke om det er endret. Flott lokale og fin utsikt, men styrete å komme seg hjem igjen. Tror heller ikke du helt uten videre skal regne med kjøretillatelse til Fløyen, de er ganske streng på det. Planen din om å få alle opp med samme bane i sesongen er ganske, vel urealistisk. Gjestene må stå i kø uansett, de har ikke forrang, og hvis du har mange gjester tar de ikke med alle uansett. Tok banen opp på lørdag da det var flere stivpyntete gjester som skulle i ett arrangement på restauranten, det tas bare med en viss mengde fra nederste stasjon, så er det vel 5 fra Promsgate, 15 fra Fjellveien og 12 fra Skansemyren om jeg husker rett. Var i alle fall flere gjester som stod igjen på hvert stopp, ganske kjedelig når banen kun stopper på mellomstasjonene hver halvtime. (regner med flere kjører og vil parker på Skansemyren eller under Skansendammen.) Selv om Fløyen er nydelig, utsikten fin og maten god, så hadde jeg personlig lagt det et annet sted. Det er mye logistikk for å få det til å gå opp, og i verste fall risikerer du at gjester må spasere i finklær ned igjen. Anonymous poster hash: 2d216...d8b 1
peppermyntete Skrevet 23. september 2015 #9 Skrevet 23. september 2015 Jeg hadde ikke satset på at turistene ikke blir med på feiringa altså. Har sett det utrolig mange ganger i utlandet, hvordan en busslast med turister plutselig er med på vielse, bilder, kakespising osv.
PrinsesseLeia Skrevet 25. september 2015 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2015 Tusen takk til alle som har tatt seg tid til å svare! Vi går for Fløyen til tross for advarsler - og satser på at det blir en fin dag okke som :-) Vi har god dialog med de som driver stedet og i følge kommunen så er det ikke noe problem med kjøretillatelse, heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå