Gå til innhold

Hvis Jesus..

Nick Etmitt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei.

Fordi 1: man få steder i den vestlige (kristne) verden blir dømt til døden for sine meninger, og jeg tviler på at en morder ville fått så mange tilbedere.

2: Folk ville trodd han var en skrulling. Muligens kom han tilbake tidligere i forrige århundre, men ble lagt inn og tvangslobotomert. Kanskje man skal gå rundt med slike fine lobotomisyler rundt halsen? Det er vel i vår hjerne syndene ligger, så kanskje dette var en moderne måte å ofre seg for våre synder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cherubino

Å gå rundt med små elektriske stoler i kjede rundt halsen ville vel neppe bli noen mote skulle jeg tro.

Men personlig synes jeg det er et tankekors at kristne mennesker henger på seg et smykke som gjengir et Romersk tortur og avlivingsredskap.

Det blir jo noe symbolsk i det også ved tanken på hvor mye terrorisme, død og elendighet kristne i tidas løp har påført andre mennesker.

"Gott mit uns" prydet nasistenes beltespenner f.eks. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vel korset et symbol på den ofrelsen Jesus ga, og ikke en feiring av at han ble torturert. (Oops. Ble visst seriøs her. Sorry. Skal ikke gjenta seg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har nok med min egen gale verden. Hvordan står det til i din?

Trodde du hadde tatt ideen til diskusjonen derfra. Larson har en tegning av folk med elektriske stoler i halskjedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus hadde ikke blitt henrettet i våre dager.

Sjansen for at han ble ranet og skutt er vel større enn muligheten for å bli henrettet i en stol, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han hadde dødd i en terroraksjon sammen med sine tilhengere?

Og folk hadde gått rundt med små bomber rundt halsen?

En ting er at folk trasker rundt med kors, en annen ting er at det er mote og folk bruker symbolet uten å mene noe med det.

Jeg kunne ikke tenke meg å gå med kors, faktisk. Jeg tror ikke på Jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Jesus blitt henrettet i en elektrisk stol, så hadde det vel vært i USA. Og der er de jo svorene tilhengere av dødsstraff, så de hadde neppe gått med festlige miniatyrstoler om halsen. I stedet hadde de vel stått utenfor fengselet på drapsdagen og heiet, klappet og holdt barbecue og snakket med bred texas-aksent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Å gå rundt med små elektriske stoler i kjede rundt halsen ville vel neppe bli noen mote skulle jeg tro.

Men personlig synes jeg det er et tankekors at kristne mennesker henger på seg et smykke som gjengir et Romersk tortur og avlivingsredskap.

Det blir jo noe symbolsk i det også ved tanken på hvor mye terrorisme, død og elendighet kristne  i tidas løp har påført andre mennesker.

"Gott mit uns" prydet nasistenes beltespenner f.eks. :tunge1:

I Bibelen ett eller annet sted står det til og med at menneskene ikke skal lage seg bilder av noe i himmelen eller jorden og tilbe det.

Derfor ser du aldri JV med kors rundt halsen eller krusifiks i møtelokalene sine. (De studerer nemlig boken)

Så det å gå med korset rundt halsen er ikke nødvendigvis en positiv ting i guds øyne. Dersom altså det finnes en Gud sånn som bibelen fremstiller ham..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...