Nick Etmitt Skrevet 17. september 2004 #1 Del Skrevet 17. september 2004 Hvis Jesus hadde blitt henrettet i våre dager, ville folk da i stedet gått rundt med små elektriske stoler i halskjedene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2004 #2 Del Skrevet 17. september 2004 Har du lest Larsons gale verden du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 17. september 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 17. september 2004 Har du lest Larsons gale verden du? Jeg har nok med min egen gale verden. Hvordan står det til i din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 17. september 2004 #4 Del Skrevet 17. september 2004 Nei. Fordi 1: man få steder i den vestlige (kristne) verden blir dømt til døden for sine meninger, og jeg tviler på at en morder ville fått så mange tilbedere. 2: Folk ville trodd han var en skrulling. Muligens kom han tilbake tidligere i forrige århundre, men ble lagt inn og tvangslobotomert. Kanskje man skal gå rundt med slike fine lobotomisyler rundt halsen? Det er vel i vår hjerne syndene ligger, så kanskje dette var en moderne måte å ofre seg for våre synder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 17. september 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 17. september 2004 Hva? Kommer du her og ødelegger tråden min med sakligheter. Skam deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cherubino Skrevet 17. september 2004 #6 Del Skrevet 17. september 2004 Å gå rundt med små elektriske stoler i kjede rundt halsen ville vel neppe bli noen mote skulle jeg tro. Men personlig synes jeg det er et tankekors at kristne mennesker henger på seg et smykke som gjengir et Romersk tortur og avlivingsredskap. Det blir jo noe symbolsk i det også ved tanken på hvor mye terrorisme, død og elendighet kristne i tidas løp har påført andre mennesker. "Gott mit uns" prydet nasistenes beltespenner f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 17. september 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 17. september 2004 Nå er vel korset et symbol på den ofrelsen Jesus ga, og ikke en feiring av at han ble torturert. (Oops. Ble visst seriøs her. Sorry. Skal ikke gjenta seg.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2004 #8 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg har nok med min egen gale verden. Hvordan står det til i din? Trodde du hadde tatt ideen til diskusjonen derfra. Larson har en tegning av folk med elektriske stoler i halskjedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 17. september 2004 #9 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg har nok med min egen gale verden. Hvordan står det til i din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2004 #10 Del Skrevet 18. september 2004 Jesus hadde ikke blitt henrettet i våre dager. Sjansen for at han ble ranet og skutt er vel større enn muligheten for å bli henrettet i en stol, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hillary Skrevet 18. september 2004 #11 Del Skrevet 18. september 2004 Kanskje han hadde dødd i en terroraksjon sammen med sine tilhengere? Og folk hadde gått rundt med små bomber rundt halsen? En ting er at folk trasker rundt med kors, en annen ting er at det er mote og folk bruker symbolet uten å mene noe med det. Jeg kunne ikke tenke meg å gå med kors, faktisk. Jeg tror ikke på Jesus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2004 #12 Del Skrevet 19. september 2004 Hadde Jesus blitt henrettet i en elektrisk stol, så hadde det vel vært i USA. Og der er de jo svorene tilhengere av dødsstraff, så de hadde neppe gått med festlige miniatyrstoler om halsen. I stedet hadde de vel stått utenfor fengselet på drapsdagen og heiet, klappet og holdt barbecue og snakket med bred texas-aksent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. oktober 2004 #13 Del Skrevet 6. oktober 2004 Å gå rundt med små elektriske stoler i kjede rundt halsen ville vel neppe bli noen mote skulle jeg tro. Men personlig synes jeg det er et tankekors at kristne mennesker henger på seg et smykke som gjengir et Romersk tortur og avlivingsredskap. Det blir jo noe symbolsk i det også ved tanken på hvor mye terrorisme, død og elendighet kristne i tidas løp har påført andre mennesker. "Gott mit uns" prydet nasistenes beltespenner f.eks. I Bibelen ett eller annet sted står det til og med at menneskene ikke skal lage seg bilder av noe i himmelen eller jorden og tilbe det. Derfor ser du aldri JV med kors rundt halsen eller krusifiks i møtelokalene sine. (De studerer nemlig boken) Så det å gå med korset rundt halsen er ikke nødvendigvis en positiv ting i guds øyne. Dersom altså det finnes en Gud sånn som bibelen fremstiller ham.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå