Gå til innhold

Hvordan skjedde dét, da??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

For en ukes tid siden ledet Bush med anslagsvis 10 % på Kerry på meningsmålingene.

De to senest offentliggjorte meningsmålingene, derimot, viser helt dødt løp mellom de to kandidatene.

Hva i all verden har skjedd? Kan det være at ganske mange i USA faktisk også er interessert i politikk? At ikke all verdens råtne TV-kampanjer fungerer etter planen? Eller er det en reaksjon på det groteske republikanerutspillet (nærmere bestemt Vice President Dick Cheney, en selvironisk tittel om man ser på dette utsagnet) om at et eventuelt valg av Kerry ville føre til økt terror?

Kanskje både demokratene og enkelte andre velgere har skjønt hvorfor det sittende regimet ønsker å diskutere personer og ikke politiske resultater?

Kanskje det fortsatt finnes håp der borte i the land of the free, home of the brave?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Forresten, Valhalla, du kan slappe av og puste gjennom nesen igjen.

I dag kom en måling som gav Bush 14 forsprang. Ryktene på KG vil ha det til at det er Jeb Bush som har vært ansvarlig for denne tellingen, men dette er ikke bekreftet...

:ler:

Skrevet

Det er ikke Bush sin side som har valgt å diskutere person,det er Kerry siden. Og Bush vinner,det er ikke lenge igjen og han er klar favoritt.

Skrevet
Det er ikke Bush sin side som har valgt å diskutere person' date='det er Kerry siden. Og Bush vinner,det er ikke lenge igjen og han er klar favoritt.[/quote']

Hvor mange amerikanske valgkamper har du fått med deg? Begge sider diskuterer person der. Sånn har det vel alltid vært.

Skrevet

Jo ,men Trøffel fremstiller det som om det var Bush siden som startet å fokusere på person,det er ikke tilfelle.

I tilegg har Kerry valgt å fokusere på seg selv i Vietnam ikke seg selv i politikken.

Skrevet
Jo ,men Trøffel fremstiller det som om det var Bush siden som startet å fokusere på person,det er ikke tilfelle.

I tilegg har Kerry valgt å fokusere på seg selv i Vietnam ikke seg selv i politikken.

Å fokusere på egen person skulle bare mangle. Det gjør vel alle politikere. Tross alt er personlige egenskaper og bragder viktig. Å bedrive skittkasting er noe annet igjen, men det har man alltid drevet med i større grad over der, så hvem som begynte med hva er vel ikke lett å si (kanskje det var Washington?)

Gjest Anonymous
Skrevet
Å bedrive skittkasting er noe annet igjen' date=' men det har man alltid drevet med i større grad over der, så hvem som begynte med hva er vel ikke lett å si (kanskje det var Washington?)[/quote']

Amerikanske historikere sitter på flotte dokumenter som viser herlig skittkasting allerede rundt 1800.

God politisk tradisjon der borte, med andre ord. Hvem som startet det hele i år er ikke interessant for andre enn den mest ihuga fansen.

Skrevet

Skittkasting er ikke akkurat fremmed i norsk politikk heller. Faktisk en kampanje med hele the liberal media akkurat som der borte. Det kvalmeste jeg ser er politikere som vil heve seg over den amerikanske skittkastingen og si at slik vil vi ikke ha det her,hyklere

Gjest Anonymous
Skrevet
Skittkasting er ikke akkurat fremmed i norsk politikk heller. Faktisk en kampanje med hele the liberal media akkurat som der borte. Det kvalmeste jeg ser er politikere som vil heve seg over den amerikanske skittkastingen og si at slik vil vi ikke ha det her' date='hyklere[/quote']

Bortsett fra internt i FrP, særlig før de siste eksklusjons- og offentlig eksekusjonsrundene, er norsk politikks skittkasting stort sett basert på saker - ikke personer.

Men så har vi heller ikke noen stolt 200 år lang tradisjon på dette, som våre forbilder i vest.

Skrevet

Helt uenig. Det har gått på de politiske ledere i partiet og også på deres velgere. Det har vært en kampanje i mange mange år.

Gjest Anonymous
Skrevet

Greit at du er uenig. Fint, dog, om du vil presisere hvilket parti du snakker om. Vi andre kan ikke erindre å ha sett noen kampanje.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg snakker selvsagt om FrP.

OK. Hadde du snakket om KrF kunne jeg til nød forstått kampanjeordet, blant annet KMV (Kvinner Mot Valgerd). Men den eneste som har fått litt seriøs tyn, bortsett fra selvpåførte ting som voldtektssiktelser, vold og sånt, er vel faktisk Eli Hagen - altså kona til Eieren selv?

Og jeg må innrømme at bilturen hennes ned slottstrappen virkelig var kostelig underholdning. Såpass må man likevel tåle.

:ler:

Skrevet
Det er ikke Bush sin side som har valgt å diskutere person' date='det er Kerry siden. Og Bush vinner,det er ikke lenge igjen og han er klar favoritt.[/quote']

At han er kanskje en klar favoritt hos deg er mye mulig, men at han er klar favoritt foran valget i USA, er vel å overdrive en smule....

Mvh Yvonne

Skrevet

Yvonne hvis du ser på de siste meningsmålinger så er han faktisk klar favoritt. Mulig han ikke er favoritt hos deg ,men å hevde at han ikke er favoritt er vel å overdrive

Skrevet
Yvonne hvis du ser på de siste meningsmålinger så er han faktisk klar favoritt. Mulig han ikke er favoritt hos deg ,men å hevde at han ikke er favoritt er vel å overdrive

At han leder med 10(+/-) prosentpoeng er ikke klar ledelse, mulig han leder, og faktisk tror jeg han vinner, dessverre, men det er ingen klar ledelse... Meningsmålingene snur like fort som vinden snur..

Mvh Yvonne

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg heier på GWB utelukkende fordi det vil være et herlig spark i ansiktet på sosialistelitistene i Europa.

Go Bush!

Skrevet
Jeg heier på GWB utelukkende fordi det vil være et herlig spark i ansiktet på sosialistelitistene i Europa.

Go Bush!

Sosialistenlistene merker nok ingenting, men derimot sosialistene :wink: ... :roll:

Mvh Yvonne

Gjest Anonymous
Skrevet

Sosialistenlistene merker nok ingenting, men derimot sosialistene :wink: ... :roll:

Mvh Yvonne

nei. jeg skrev rett. SosialistELITISTENE. En Elitist er en som mener han tilhører en elite og at hans meninger derfor betyr mer enn andres.

Class dismissed.

Skrevet

Go Bush!

er sosialister elitister og nå?

Trodde sosialisme bygde på likhets ideal jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...