AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #1 Skrevet 3. september 2015 Vi har ei på 1,5 år som nettopp begynte i bhg. Det gikk tilsynelatende greit: vi brukte litt tid på tilvenningen og etterpå gråt hun bare litt akkurat da vi dro, men var ellers blid. Nå har det gått 4 uker og det går stortsert bra i bhg, men ettermiddagene og morgenen er helt forferdelig. Hun hyler og er rasende mye av tida. I tillegg spiser hun veldig lite, stortsett ingenting i bhg og lite hjemme. Hun har aldri spist veldig mye, men tross alt fått i seg noe. Synes det er så vanskelig å vite om det er en reaksjon på bhg eller om det er noe annet...hun har alltid vært litt skrikete av seg, men ikke sånn som nå. Er det noen andre som har opplevd lignende reaksjoner etter oppstart i bhg? Hvor lenge varte det i såfall og hva gjorde dere? Anonymous poster hash: 47b1c...125 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #2 Skrevet 3. september 2015 Vi hadde en sånn periode ved samme alder, og jeg trodde det kanskje var noe som hadde skjedd i bhg. Men, han var på samme måten nesten hele sommerferien også(5 uker), og plutselig var det over igjen. Nå er han tilbake i bhg igjen, og merker ingenting til den fasen. Blid nesten hele tiden, men den fasen var han virkelig grinete og sutrete absolutt hele tiden føltes det som. Virket ikke som det var knyttet til en spesifikk ting, så jeg antar det var en utviklingsfase. Nå er eksempelvis språket litt bedre enn da, kanskje det hadde noe med det å gjøre.Anonymous poster hash: 79442...b93
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #3 Skrevet 3. september 2015 Les om kortisol hos barn i barnehage, og vurder om dere heller kan være hjemme med henne eller kan bruke noen i familien som dagmamma. Lykke til.Anonymous poster hash: 44a65...273
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #4 Skrevet 3. september 2015 Min er 1 år og jeg angrer allerede. Han er den yngste i gruppen. Han har det bra helt til andre barna begynner å grine så begynner han å rope etter mamma og blir helt hysterisk. i dag tok vi fri og er hjemme. Han er veldig sosial og glad gutt ,men man ser hvor usikker han blir når vi nærmer oss barnehagen Anonymous poster hash: 71259...930
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #5 Skrevet 3. september 2015 Min datter begynte i bhg da hun var 14 mnd. Det var en stor og uoversiktelig basebarnehage. Hun forandret personlighet etter to- tre uker. Det var helt forferdelig å se på/ oppleve. Jeg tror barnehagen var altfor stor og de gjorde altfor mye istedet for å gi de minste ro. Hun forandret seg fra en trygg og utforskende jente, til å bli redd, usikker, trist, sint osv. Vi prøvde i to mnd, så sa jeg at nok var nok. Tok henne ut av barnehagen, og angret ikke et sekund. Beste avgjørelsen i mitt liv, og den beste tiden i mitt liv! Min mann og jeg byttet på å være hjemme (vi fikk det til pga begge jobber skift). Jenta mi ble seg selv igjen en stund etter bhgslutt. Hun begynte i en annen, mye mindre barnehage, da hun hadde passert 2 år, og det var en helt annen historie! Hun gråt da vi gikk i et par uker, men hadde det fint der, og var akkurat den samme jenta. Og hun hadde tydelig glede av å være der. Alle barn er ikke klare for barnehage som ettåring.. Og ikke alle barnehager er ideelle for ettåringer. Vår sønn på 2 år har begynt i bhg i høst, han gråter når vi går, men har det fint og er trygg i bhg. Blid og fornøyd, han har også tydelig glede av det. Kan godt hende det hadde gått fint med han som ettåring, men gjorde vårt for å slippe å ta den sjansen igjen. Anonymous poster hash: ccbc1...821
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #6 Skrevet 3. september 2015 Min datter begynte i bhg da hun var 14 mnd. Det var en stor og uoversiktelig basebarnehage. Hun forandret personlighet etter to- tre uker. Det var helt forferdelig å se på/ oppleve. Jeg tror barnehagen var altfor stor og de gjorde altfor mye istedet for å gi de minste ro. Hun forandret seg fra en trygg og utforskende jente, til å bli redd, usikker, trist, sint osv. Vi prøvde i to mnd, så sa jeg at nok var nok. Tok henne ut av barnehagen, og angret ikke et sekund. Beste avgjørelsen i mitt liv, og den beste tiden i mitt liv! Min mann og jeg byttet på å være hjemme (vi fikk det til pga begge jobber skift). Jenta mi ble seg selv igjen en stund etter bhgslutt. Hun begynte i en annen, mye mindre barnehage, da hun hadde passert 2 år, og det var en helt annen historie! Hun gråt da vi gikk i et par uker, men hadde det fint der, og var akkurat den samme jenta. Og hun hadde tydelig glede av å være der. Alle barn er ikke klare for barnehage som ettåring.. Og ikke alle barnehager er ideelle for ettåringer. Vår sønn på 2 år har begynt i bhg i høst, han gråter når vi går, men har det fint og er trygg i bhg. Blid og fornøyd, han har også tydelig glede av det. Kan godt hende det hadde gått fint med han som ettåring, men gjorde vårt for å slippe å ta den sjansen igjen. Anonymous poster hash: ccbc1...821 Takk for svar. Høres ut som dere fant en god løsning. Vi må se det an noen uker og så vurdere hva vi gjør. Hun har nettopp vært syk, så det kan jo være at det henger i litt og at matlysten bedrer sg og dermed også humøret. Hun er veldig blid når jeg henter henne i bhg. Klamrer seg ikke til meg, og ser ikke utrygg ut, men man kan såklart ikke vite. Hun har storebror i samme bhg, og det tror jg er en trygghet, men de er jo ikke på samme avd. Hvis vi skal være hjemme m henne, må en av oss si opp jobben, og for min del er det ikke ideelt da jeg er gravid og trenger å jobbe før Hehe går ut i permisjon igjen. Men vi får se deg an. Takk til dere andre som har svart også!Anonymous poster hash: 47b1c...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå