AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Jeg har en ny mobiltelefon som jeg har klart å knuse skjermen på etter kort tid. Den var ikke forsikret, så regninga må jeg ta selv. Jeg vurderer å bestille skjerm og bytte den selv til en brøkdel av prisen, da jeg har litt dårlig råd akkurat nå. Jeg har oppdaget at mobiloperatøren min tilbyr forsikring som betales over mobilregninga hver måned. Jeg vurderer å tegne sånn forsikring da jeg er litt klumsete. Forsikringen gjelder ingen spesifikk telefon, men sim-kortet må være i telefonen på skadetidspunktet og abonnementet må ha registrert samtaletrafikk på telefonen i tiden før skadtidspunktet. Spørsmålet mitt er da: Hvis jeg nå bytter skjermen selv i stedet for å sende den på verksted, og deretter tenger forsikring, vil forsikringen da vær gyldig for eventuelle senere uhell? Anonymous poster hash: 42757...2f4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #2 Skrevet 3. september 2015 Klusser du med å bytte skjerm selv, er jeg ganske sikker på at garantien ikke gjelder om du senere får problemer med telefonen. I alle fall kan du få problemer dersom det oppstår en garantifeil. Du har ikke mobilforsikring, men har du reiseforsikring, eller innboforsikring? Hvor skjeddde uhellet? Disse småforsikringene er nesten bare tull. Har du reiseforsikring som gjelder fra ytterdøra di, og innboforsikring som gjelder hjemme, så er det meste av uhell dekket. Forsikring har to priser, en når du tegner forsikringen og en den dagen du har bruk for den. Anonymous poster hash: 25285...658
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #3 Skrevet 3. september 2015 Klusser du med å bytte skjerm selv, er jeg ganske sikker på at garantien ikke gjelder om du senere får problemer med telefonen. I alle fall kan du få problemer dersom det oppstår en garantifeil. Du har ikke mobilforsikring, men har du reiseforsikring, eller innboforsikring? Hvor skjeddde uhellet? Disse småforsikringene er nesten bare tull. Har du reiseforsikring som gjelder fra ytterdøra di, og innboforsikring som gjelder hjemme, så er det meste av uhell dekket. Forsikring har to priser, en når du tegner forsikringen og en den dagen du har bruk for den. Anonymous poster hash: 25285...658 Er ikke garantien uansett tapt når telefonen er mistet i bakken og knust? Innboforsikringa vår har egenandel på 4000, det samme som telefonen kostet. Får det ikke på reiseforsikringa, med mindre noen har tatt fra meg mobilen og slengt den i bakken med vilje. Jeg sjekket dette da jeg var uheldig en gang for et par år siden. Spørsmålet mitt var egentlig om en mobilforsikring er gyldig for senere uhell om jeg selv har byttet skjerm på telefonen før forsikringen er tegnet. TsAnonymous poster hash: 42757...2f4
-Jiinxs- Skrevet 3. september 2015 #4 Skrevet 3. september 2015 Er ikke garantien uansett tapt når telefonen er mistet i bakken og knust? Innboforsikringa vår har egenandel på 4000, det samme som telefonen kostet. Får det ikke på reiseforsikringa, med mindre noen har tatt fra meg mobilen og slengt den i bakken med vilje. Jeg sjekket dette da jeg var uheldig en gang for et par år siden.Spørsmålet mitt var egentlig om en mobilforsikring er gyldig for senere uhell om jeg selv har byttet skjerm på telefonen før forsikringen er tegnet. TsAnonymous poster hash: 42757...2f4 Spør stedet du har tenkt å tegne en slik forsikring. Du sier du er klumsete med mobilen, så ville jeg kjøpte et deksel til alá 299.-
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #5 Skrevet 3. september 2015 Spør stedet du har tenkt å tegne en slik forsikring. Du sier du er klumsete med mobilen, så ville jeg kjøpte et deksel til alá 299.- Jeg har det, sånn mappe med kortholder og magnetlås. Skjermen sprakk selv om mappen ikke åpnet seg i fallet.. TsAnonymous poster hash: 42757...2f4
Sølvrosen Skrevet 3. september 2015 #6 Skrevet 3. september 2015 Jeg har det, sånn mappe med kortholder og magnetlås. Skjermen sprakk selv om mappen ikke åpnet seg i fallet.. TsAnonymous poster hash: 42757...2f4 Det finnes spesielle støtdempende deksel, som demper støt slik at telefonen ikke så lett blir skadet. Vanlige kortholderdeksel beskytter bare telefonen mot riper. Du kan sammenligne det med en sykkelhjelm. Hvis du faller på sykkel og slår hodet i bakken kan en sykkelhjelm beskytte deg mot hodeskade, mens en lue bare vil forhindre at du får grus i håret. Derfor vil du heller ha sykkelhjelm enn lue på hodet om du faller på sykkel, og heller ha støtdempende deksel enn kortholdermappe til mobilen om du mister den i bakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå