Gå til innhold

Koreansk solkrem til normalhud?

Teardrop

Anbefalte innlegg

Noen å anbefalle? Helst uten lukt. Evt frisk eller svak lukt.

Som tørker fort å ikke blir seig eller"ruller seg" utover dagen. Faktor 50.

Endret av Teardrop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 ml bare...Hvor drøy i bruk er denn? Hvor lang tid bruker du på en flakse og smører du kun morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 ml bare...Hvor drøy i bruk er denn? Hvor lang tid bruker du på en flakse og smører du kun morgen?

Er jo bare å søke på den så finner du større flasker. Jeg sendte bare første jeg fant for å vise deg typen :P

Jeg bruker ikke solkrem til daglig, men tror folk bare smører på morgenen under sminken ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ebay.com/itm/SECRET-KEY-Snail-Repairing-Sun-Cream-SPF50-PA-50ml-Soothing-effect-/271899332219?hash=item3f4e768e7b

Denne her er også kjempe bra! Tørker fort, er ikke seig eller klissete i det hele tatt. Jeg pleier å smøre på om morgenen før sminken. Jeg er ikke så flink til å smøre på fjeset i løpet av dagen, spesielt ikke når jeg har sminke på, men det er sjelden det er så sterkt sol her jeg bor, så jeg satser på at det går greit :)

Anonymous poster hash: 6a751...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor koreansk?

Hvorfor ikke? :)

Det er billig, bra produkter.

Og det er "in" med koreansk kosmetikk nå vettu :fnise:

Den snail solkremen har jeg også hørt mye bra om! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er spesielt med koreansk solkrem? Er det et nytt produkt? Hilsen ei som ikke henger helt med lenger :)

Anonymous poster hash: 8baf0...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk opp gruppen på facebook. Den heter "koreansk kosmetikk". Korea er visstnok 10'år forran oss i utviklingen av sminke og hudprodukter. Jeg har kjøpt mange samples/prøver å ebay og er allerede frest! Men solkrem har jeg ikke testet enda. Pga syrer er det anbefallt å bruke solfaktor 50. Det er syrer i de fleste norske produkter også. Syrer skader huden mer i sola.

Jeg er ganske fersk, men det er ca sånn. Les mer om det i den gruppa, masse masse bra info filer der.

Noen solkrem tips?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk opp gruppen på facebook. Den heter "koreansk kosmetikk". Korea er visstnok 10'år forran oss i utviklingen av sminke og hudprodukter. Jeg har kjøpt mange samples/prøver å ebay og er allerede frest! Men solkrem har jeg ikke testet enda. Pga syrer er det anbefallt å bruke solfaktor 50. Det er syrer i de fleste norske produkter også. Syrer skader huden mer i sola.

Jeg er ganske fersk, men det er ca sånn. Les mer om det i den gruppa, masse masse bra info filer der.

Noen solkrem tips?

Det med syrer tror jeg kan ha mye av virkningen. Her til lands har vel ingen egentlig sjekket innholdslisten til produktene vi har brukt. Nå vil veldig mange ha uten syrer, eller man er flink og bruker solkrem hvis man velger syrer. Jeg er sjeleglad for at jeg oppdaget dette, min vanlige hudpleie har bestått av klut med vanlig lano-såpe og vann, samt en eller annen butikk-krem. Det er en god følelse å lære litt, selv om jeg har brukt solfaktor 50 i alle år (mye føflekkreft i familien) så liker jeg å bli mer bevisst på sånne ting. Enda så lite "jålete" jeg er :) Har aldri brukt foundation eller annen dekkesminke annet enn til fest, men kjenner jeg får lyst til å prøve mer nå. 

Anonymous poster hash: 47f68...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen solkrem tips?

Enig i Hex her med Missha sin sun milk. Bruker produkter med syre så har solkrem på hver dag under sminke :)

Smører bare en gang.

Her er en på 70ml. Finnes også større pakninger, men da kommer de i sprayform :)

Anonymous poster hash: 24157...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonymoly har bra solkrem :) men pass på at koreanske og generelt asiatiske produkter inneholder noe som gjør at huden blir hvit. Dette gjelder kremer, bb cream osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tonymoly har bra solkrem :) men pass på at koreanske og generelt asiatiske produkter inneholder noe som gjør at huden blir hvit. Dette gjelder kremer, bb cream osv.

Jeg digger brukenavnet ditt! ❤

Anonymous poster hash: 6a751...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...