AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Vet ikke om det finnes noen tråd her inne om det allerede, men er det noen som har vært der? Tok det lang tid å gå opp? Jeg og kjæresten tenker å dra dit, muligens neste helg, men vi kjenner ikke noen som har vært der enda. Hadde håpet noen kunne komme med erfaringer :-) Anonymous poster hash: e1f15...cf6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #2 Skrevet 3. september 2015 Har ikke selv gått der, men kjenner flere som har gått der., Brukt ca 10 timer. 22 km tur retur. ca 900 høydemeter. Søk på nette så finner du litt info om turen. Anonymous poster hash: 20a99...9c7
Aviale Skrevet 3. september 2015 #3 Skrevet 3. september 2015 Brukte også ca 10 timer. Lurt å være der tidlig, helst før 9 - vi kom kl 9 for ett år siden, og da var det nesten helt fullt på parkeringsplassen. Kjør helt opp den lange grusveien, da sparer dere mye gåing. Ha med mye mat og drikke, og klær som er vindresistent eller vindtett, det kan være mye vind oppå fjellet. Jeg vil også anbefale dere å overnatte i nærheten, man blir syyykt sliten etter en sånn tur (og ikke minst STØL, jeg har aldri vært så støl før selv om jeg har gått Kilimanjaro), så det er fint å ha kort vei til seng og dusj etterpå
Enamorada Skrevet 4. september 2015 #4 Skrevet 4. september 2015 Vi overnattet i telt ved startpunktet. Våknet, pakket og startet kl 7.00. Da var det en del som begynte å gå. Tok oss 5 timer frem og likemange tilbake (pluss en times pause ved destinasjon). Vi kom ned kl 6 om kvelden og hadde akkurat nok tid til å dra og finne overnatting et annet sted. Nå blir det jo mørkt ganske tidlig, så dere bør starte opptur før kl. 9.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #5 Skrevet 5. september 2015 Viktig råd: Vær forberedt. Den siste tida har det vært flere redningsaksjoner der. Akkurat nå foregår det en aksjon, hvor det kan være en person som har falt fra Trolltunga. Det blir tidlig mørkt nå, og turen er lang. Det er også snø i deler av området, samt snø på vei. I området var det nysnø i dag tidlig. Anonymous poster hash: c7e80...78b
Gjest Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Dette er en knallhard tur - var der for en uke siden. Det er 22 km tur retu. Den første km er knallhard og så går man litt lett terreng før det er en ny stigning. Ta med masse vann, drikke og varme klær Det er vel verdt det. Det var ikke mye snø der oppe - noen flekker her og der. Sesongen er straks slutt nå så du bør nok vente til neste sommer nå. Vi brukte 9 timer t/r + en pause på 1 times tid. Begynte halv sju om morgenen.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 http://www.nrk.no/nyheter/person-funnet-dod-ved-trolltunga-1.12537452 Anonymous poster hash: 9a91e...fca
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #8 Skrevet 6. september 2015 Dødsfallet måtte komme, og det er nok garantert ikke det siste. Anonymous poster hash: c7e80...78b
gard Skrevet 26. september 2015 #9 Skrevet 26. september 2015 Det er en lang tur men det er utrolig flott utsikt på toppen. Og det er et utrolig flott området. Kona og jeg var der for et par år siden og vi tok Himmelstigen opp istedetfor den vanlige ruten - se mitt reisebrev med bilder http://gardkarlsen.com/Trolltunga_Norway_trip_report.htm. Det var en luftig tur og det var spennende. Vi var utrolig heldige med været så "klatringen" opp og ned var en fryd. Hvis du er i området kan jeg også anbefale en tur på Folgefonna isbreen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå