AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Vi har to andebryst i fryseren som vi er nødt til å bruke nå i helgen. Jeg pleier vanligvis å helsteke dem i ovnen (etter å først å ha brunet dem i pannen), lage en appelsinsaus av stekesjyen (fettet som blir igjen) og servere med fløtegratinerte poteter, stekt sopp og aspargesbønner. Men denne gangen kunne jeg tenke meg å prøve noe nytt, så jeg lurer på om noen har noen gode tips til meg?? Kan godt helsteke dem, men vil gjerne ha tips til saus og tilbehør. Anyone??Anonymous poster hash: 979dc...729
Snurri Skrevet 2. september 2015 #2 Skrevet 2. september 2015 Jeg lager en slags bryst-versjon av Peking-and som er knallgod. Stek brystene i pannen først, og så heilstekt i ovnen som du pleier, jeg liker dem rosa, men det er jo en smakssak. Så har du finstrimlet vårløk, gulrot og agurk, alle rå. Du kjøper frosne tynne peking-and pannekaker i en asiatisk matbutikk (de kommer som regel i en ganske stor pakke med ti og ti mindre pakker inni, tiner kjapt) og hoisin- og plum sauce. Evt duck sauce. Skjær brystene i nokså tynne skiver, legg dem på en pannekake sammen med litt av grønnsakene og litt saus (sausene er ganske kraftige, så ikke alt for mye) Kjempegodt, og veldig enkelt :-)
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #3 Skrevet 2. september 2015 Plommesaus er kjempegodt til andebryst, og akkurat nå setter jo plommesesongen inn for fullt! http://www.godt.no/#!/oppskrift/5382/plommesaus-til-vilt (Jeg la ut samme tips i en annen tråd forleden dag, men nå fant jeg også riktig oppskrift, dvs den jeg pleier å bruke). Gjerne noe grønt også, feks nye norske aspargesbønner eller sautert spinat. Og i tillegg gode nye poteter stekt i andefettet. Jeg pleier å ovnssteke dem i fettet fra bruningen av brystene, og la dem få 15 min forsprang mens de brunede brystene hviler, og så inni med kjøttet for ettersteking mens potetene flyttes nederst i ovnen, og så kjører jeg ovnen opp i temperatur og på med varmluft mens kjøttet hviler litt etter etterstekingen. Anonymous poster hash: 84b76...ede
Gjest Ennasus Skrevet 2. september 2015 #4 Skrevet 2. september 2015 Dette: http://www.godt.no/#!/oppskrift/2271/andebryst-med-bakt-loek-asparges-og-potet-og-sellerimos
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #5 Skrevet 3. september 2015 Tusen takk for fine tips, her var det mye bra inspirasjon, ja TSAnonymous poster hash: 979dc...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå