Gå til innhold

Sønnen favoriserer faren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen er 2,5 år og barnefaren og jeg gikk fra hverandre som venner for et halvt år siden. Sønnen har bodd hos meg og vært hos faren annenhver helg og en dag i uken. Nå er det sånn at når han kommer hjem til meg etter å ha vært hos faren så sutrer han om at han heller vil til pappa osv. Merker at han lyser opp hver gang pappa blir nevnt. Hver gang vi kjører forbi der faren bor sier han at han ikke vil til mamma, men pappa. Vet at faren finner på masse gøy med han når han er der. Ting som ikke jeg har tid til i hverdagen. Det blir jo også her dagene går i et med jobb, skole og barnehage, ikke som i helgene med faren.

Jeg synes jo det er trist at han favoriserer faren og er redd jeg "mister" han til faren etterhvert siden faren vil ha mer omsorg.

For all del, ønsker at de har et godt forhold, men kunne ønske vi lå likt istedet for at han har en favoritt.

Flere som har/har hatt det sånn? Hvordan ble det etterhvert?

Anonymous poster hash: 927b4...f9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr bare at det er morsommere hos pappa, ikke at han er mer glad i ham. 

• Liker 3
Skrevet

pappa er nok blitt litt eksklusiv da han ikke ser han like ofte som deg. Du er hverdagslig

• Liker 1
Skrevet

Det kan hende det bare er en periode for barnet :)

Dersom far får mer omsorg etterhvert vil nok hverdagen komme i heimen der også. Det er lett å underholde og finne på mye gøy når det bare er annen hver helg og en dag i uka.

Skrevet

Gutten savner åpenbart pappaen sin, de får for lite tid sammen. Kan du gjøre noe med det? Kanskje pappaen iblandt kan hente i bhg og de spiser middag sammen, så hjem til deg for kveldsmat og seng? Dere kan dra på tur i marka alle tre i helgen et par-tre timer sammen iblandt? Pappaen kommer hjem til dere på besøk iblandt, dere spiser middag og leker? Gutten har litt savn og kjærlighetssorg.

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde det sånn. Det er jo bare et uttrykk for at han savner pappaen sin. Vi løste det med et han var mer hos pappa så de også fikk hverdager sammen. Da gikk det seg til, men gutten er fortsatt pappadalt, de har så mange felles interesser.

Anonymous poster hash: 3ffd3...056

• Liker 1
Skrevet

Det er da ikke uvanlig at barn er mer knyttet til den ene forelderen? La han være mer hos faren.

Anonymous poster hash: 54a52...b89
  • Liker 3
Skrevet

Gutten savner åpenbart pappaen sin, de får for lite tid sammen. Kan du gjøre noe med det? Kanskje pappaen iblandt kan hente i bhg og de spiser middag sammen, så hjem til deg for kveldsmat og seng? Dere kan dra på tur i marka alle tre i helgen et par-tre timer sammen iblandt? Pappaen kommer hjem til dere på besøk iblandt, dere spiser middag og leker? Gutten har litt savn og kjærlighetssorg.

Pappaen er her ofte på besøk så han ser han jo egentlig ganske ofte.

Skrevet

Sønnen er 2,5 år og barnefaren og jeg gikk fra hverandre som venner for et halvt år siden. Sønnen har bodd hos meg og vært hos faren annenhver helg og en dag i uken. Nå er det sånn at når han kommer hjem til meg etter å ha vært hos faren så sutrer han om at han heller vil til pappa osv. Merker at han lyser opp hver gang pappa blir nevnt. Hver gang vi kjører forbi der faren bor sier han at han ikke vil til mamma, men pappa. Vet at faren finner på masse gøy med han når han er der. Ting som ikke jeg har tid til i hverdagen. Det blir jo også her dagene går i et med jobb, skole og barnehage, ikke som i helgene med faren.

Jeg synes jo det er trist at han favoriserer faren og er redd jeg "mister" han til faren etterhvert siden faren vil ha mer omsorg.

For all del, ønsker at de har et godt forhold, men kunne ønske vi lå likt istedet for at han har en favoritt.

Flere som har/har hatt det sånn? Hvordan ble det etterhvert?

Hvorfor er dere ikke "naboer" og har "Delt bosted og 50/50"?

Anonymous poster hash: de051...6b9

• Liker 2
Skrevet

Som skilsmissebarn selv (riktignok 8 år den gang...) så husker jeg at jeg lengta ofte til pappa når jeg var hos mamma, men så lengta jeg ofte til mamma når jeg var hos pappa. Iallfall var det sånn den første tiden.

Det går seg nok til, men noen trenger lengre tid enn andre gjør, uansett alder

Skrevet

Hvorfor er dere ikke "naboer" og har "Delt bosted og 50/50"?

Fordi den løsningen ikke er anbefalt til så små barn.

• Liker 1
Skrevet

Da får du nesten gi han 50/50 da og ikke være så egoistisk.

Anonymous poster hash: 2b807...af8
Skrevet

Fordi den løsningen ikke er anbefalt til så små barn.

Hva med å da la han få hovedomsorgen?

Skrevet

Da får du nesten gi han 50/50 da og ikke være så egoistisk. Anonymous poster hash: 2b807...af8

Det er langt i fra alle tilfeller 50/50 er det beste. Er ingen voksne som gidder å flytte hver uke i hvertfall.

Anonymous poster hash: ef5aa...dbd

Skrevet

Enig, for en periode, siden barnet tydeligvis er pappadalt for tiden. Om far er villig selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 715cc...5dd

Skrevet

Så når barnet etter en uke bare vil være hos mamma, da skal barnet tilbake til mor? Har jo ikke han å holde på sånn.

Ts, hadde du og barnefaren vært sammen så hadde barnet ditt og hatt en av dere som favoritt til tider. Helt normalt. Barnet har mer enn nok samvær med far til å være så lite. Det viktigste for barnevernet ar det har en trygg og forutsigbar hverdag. Og det er det jo ikke sikkert det vil få hos en tivolipappa.

Anonymous poster hash: 06630...fc5

• Liker 1
Skrevet

Så når barnet etter en uke bare vil være hos mamma, da skal barnet tilbake til mor? Har jo ikke han å holde på sånn.

Ts, hadde du og barnefaren vært sammen så hadde barnet ditt og hatt en av dere som favoritt til tider. Helt normalt. Barnet har mer enn nok samvær med far til å være så lite. Det viktigste for barnevernet ar det har en trygg og forutsigbar hverdag. Og det er det jo ikke sikkert det vil få hos en tivolipappa.

Ærlig talt, det er ikke gitt at pappaen er tivolipappa fordi han bruker den lille tiden han har med barnet til at de koser seg mest mulig!

Hadde jeg gått fra å se 2-åringen min hver dag 30/30, til 6/30 dager i måneden, så hadde jeg også brukt den tiden best mulig. Er overhode ikke rart.

• Liker 1
Skrevet

Som skilsmissebarn selv (riktignok 8 år den gang...) så husker jeg at jeg lengta ofte til pappa når jeg var hos mamma, men så lengta jeg ofte til mamma når jeg var hos pappa. Iallfall var det sånn den første tiden.

Det går seg nok til, men noen trenger lengre tid enn andre gjør, uansett alder

Hva du derimot ikke sier noe om er:

Var du 50/50 hos begge?

Hvis du bodde mer hos mor enn hos far er det jo naturlig at det var et spesielt savn etter far!

Skrevet

Er "Barnevern" med i også denne KG-tråden?

Er det på KG alle Barnevernsinnblandede havner?!!!😒😳

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...