Gå til innhold

Det å bake kake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uerfaren kakebaker men veldig inspirert av diverse kakeprogrammer og har lyst å lage kaker nå og da. Men jeg er singel, og har ikke planer om å spise meg fet, eller fete opp naboene  :fnise:

Så jeg skulle ønske kakeoppskrifter kunne vært så små som f.eks 2 cupcakes, men alså ordentlige kakeoppskrifter ikke slike søte cupcakes, f.eks gulerotkake, sjokoladekake, successkake osv bare i 2 små former som cupcakesformer.

Er det noen som har idè hvordan dette kan gjøres?

Anonymous poster hash: 697dd...3be
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å eksperimentere i vei, det.

En dæsj av ditten og en dæsj av datten.

Skrevet

Jeg pleier å halvere porsjonene, evt lage 1/4 av oppskriften hvis det er en stor oppskrift. Det viktigste er vel at det passer med antall egg, men litt for mye egg har ingenting å si. Jeg pleier også å fryse muffins, langpannekaker o.l. - egentlig det meste utenom ting med krem eller lignende som er best ferskt.

Digg å kunne tine opp et stykke av Nigella Lawsons sjokoladekake fra fryseren når jeg har lyst på :) Og hvis kakene er best i rund form og skal deles i flere lag, lag halv porsjon og legg en halvdel oppå den andre for en "halvmånekake". 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er bedre å bake store posjoner også fryse det man ikke skal spise der og da :)

Fort gjort å hente opp fra fryseren når man får lyst på noe godt eller får besøk.

• Liker 3
Skrevet

Suksessterte leier jeg å lage i muffinsformer og så fryse dem, blir helt perfekt :) 

Skrevet

Det er bare å dele ned oppskriftene så mye du vil. Det kan være en utfordring med egg, men pisk egget sammen og ha det i med teskje.

Ellers å er jo kake-for-en i mikrobølgeovn et alternativ.

Skrevet

Jeg er uerfaren kakebaker men veldig inspirert av diverse kakeprogrammer og har lyst å lage kaker nå og da. Men jeg er singel, og har ikke planer om å spise meg fet, eller fete opp naboene  :fnise:

Så jeg skulle ønske kakeoppskrifter kunne vært så små som f.eks 2 cupcakes, men alså ordentlige kakeoppskrifter ikke slike søte cupcakes, f.eks gulerotkake, sjokoladekake, successkake osv bare i 2 små former som cupcakesformer.

Er det noen som har idè hvordan dette kan gjøres?

Anonymous poster hash: 697dd...3be

Har du fryser? I så fall er problemet løst. :)

Skrevet

Jeg baker suksessterte-muffins, og da får jeg 12 av èn vanlig røre. Kanskje du kan dele på 6? Ellers kan både bunnen og kremen fryses, og ferdige muffins kan også fryses ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...