Gå til innhold

Haster! Purring til Inkasso

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde fått en purring med forfallsdato 25.08, som jeg først fikk betalt på mandag.

Idag fikk jeg inkassokrav, men må jeg betale den ettersom jeg har betalt purringen fra tidligere?

Skjønner ikke dette, jeg er blakk og nå er jeg dødsnervøs!!!

Anonymous poster hash: b3f7e...2c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, du har jo betalt regningen din.

Anonymous poster hash: e09e6...01e
Skrevet

Du må ikke betale på nytt.

RIng inkassoselskapet i morgen og si at den er betalt. De kommer til å sjekke det opp, og saken er ute av verden :)

Skrevet

Du betalte etter forfall og har derfor fått inkassokrav. Da er det vel bare rett og rimelig at du må betale ekstrakostnaden med inkassokravet.

Skrevet

Hadde fått en purring med forfallsdato 25.08, som jeg først fikk betalt på mandag.

Idag fikk jeg inkassokrav, men må jeg betale den ettersom jeg har betalt purringen fra tidligere?

Skjønner ikke dette, jeg er blakk og nå er jeg dødsnervøs!!!

Ring dem og forklar at du betalte på mandag så får du jo høre hva de sier, men det bør gå helt fint.

Anonymous poster hash: db41b...c50

Skrevet

Jeg beklager. Jeg mener jeg har fått inkassoVARSEL, gjør det noe forskjell? Bør jeg fremdeles ringe eller betale?? Ts

Skrevet

Jeg beklager. Jeg mener jeg har fått inkassoVARSEL, gjør det noe forskjell? Bør jeg fremdeles ringe eller betale?? Ts

Nei, du trenger ikke å gjøre noen ting.

Anonymous poster hash: e09e6...01e

Skrevet

Så jeg kan roe meg ned å bare kaste regningen? Ts

Skrevet

JA

Ja til hva?

Skrevet

ta kontakt med inkassoselskapet i morgen, ellers får du namsmann på døra og hiver deg ut av leiligheten.

Anonymous poster hash: c7955...215
Skrevet

ta kontakt med inkassoselskapet i morgen, ellers får du namsmann på døra og hiver deg ut av leiligheten.

HÆ?? Men jeg har jo ikke fått inkassokrav?? Jeg har fått varsel.. Og regningen ble jo betalt før jeg fikk det varselet....

Skrevet

Hei. Jeg jobber med dette. For det første har du fått et inkassoVARSEL, altså det har ikke gått til inkasso enda. For det andre så har du betalt beløpet. Du kan gi beskjed om dette til de som sendte ut fakturaen eller inkassoselskapet, så skal alt være i orden. Mulig du må betale gebyret fra inkassobyrået, så hør med dem.

Anonymous poster hash: dec82...57f
Skrevet

HÆ?? Men jeg har jo ikke fått inkassokrav?? Jeg har fått varsel.. Og regningen ble jo betalt før jeg fikk det varselet....Anonymous poster hash: b3f7e...2c8

Og da står det helt sikkert noe om at "hvis du allerede har betalt så kan du se bort fra dette varselet" eller noe lignende.

Anonymous poster hash: 0efc3...fc9

Skrevet

HÆ?? Men jeg har jo ikke fått inkassokrav?? Jeg har fått varsel.. Og regningen ble jo betalt før jeg fikk det varselet....

Ok. Om du vil sjanse på at alt er i orden så får du droppe å ringe da. Men bli ikke overasket om de kommer på døra og gir deg en skjennepreken.

Skrevet

Ja til hva?

Å kjære.

Til at det skal være gulrot i gulrotkake.

Skrevet

Hei. Jeg jobber med dette. For det første har du fått et inkassoVARSEL, altså det har ikke gått til inkasso enda. For det andre så har du betalt beløpet. Du kan gi beskjed om dette til de som sendte ut fakturaen eller inkassoselskapet, så skal alt være i orden. Mulig du må betale gebyret fra inkassobyrået, så hør med dem.

Takk for et ordentlig svar. Da ringer jeg imorgen for å være sikker:)

Skrevet

Takk for et ordentlig svar. Da ringer jeg imorgen for å være sikker:)

Bare hyggelig. Det er greit at du gjør det på denne måten, ettersom du betalte etter fristen på purringen. Det kan ta noen dager før inkassobyrået får beskjed fra bedriften om at pengene er kommet inn, dette går i hvert fall ikke automatisk hos oss. Vi må fysisk gå inn og sjekke i regnskapssystemet, noe som kanskje ikke blir gjort hver dag hvis det er travelt. Så da får du avklart det raskere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...