Gå til innhold

Ser dere ned på kvinner over 30 som er single og barnløse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om en del ser ned på kvinner som ikke ønsker barn.

Men hva med oss som er over 30 og er single, og er åpne for å få barn?

Noen har et sterkt ønske om å få barn, om man bare møter noen,

mens andre tar det som det kommer, er åpne for forhold og barn, om man bare møter noen.

For meg virker det helt umulig å møte noen .. jeg føler jeg ikke strekker til som kvinne (er 34 forresten). Jeg føler jeg egentlig har gitt opp å møte noen ...

Jeg har aldri hatt en dypt ønske om å få barn, men om jeg hadde blitt gravid ville jeg beholdt det og gledet meg like mye som andre, og selvfølgelig vært spent på alt med graviditet og fødsel og tiden etter fødsel.

Uansett, når det gjelder barn, tar jeg det som det kommer. Jeg kan leve et fint liv uten barn også.

Jer jeg mer opptatt av å møte noen, for det er noe jeg ønsker uten å være desperat. Et liv uten kjæreste syns jeg høres trist ut ...

Det virker så lett for mange å møte noen, mens for meg er det som å f.eks. knekke en matematisk kode(noe jeg ikke klarer),

eller å bli fotballproff f.eks.

Anonymous poster hash: 1adc0...56d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kvinne, 34 år og har to barn.

Svaret mitt er: nei, jeg ser ikke ned på deg. Tviler på at mange andre mødre gjør det heller. Hvorfor? Fordi vi tenker ikke på deg i det hele tatt. Det er travelt med barn. Og i den grad vi tenker på andre og sammenligner oss med dem - dømmer dem etc - så er det andre folk med barn. Når lærte ditt barn å gå? Hvor mange ord kan din toåring? Kan seksåringen din lese? Jobber dere begge fulltid? Etc etc.

Anonymous poster hash: 51606...f30

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser ikke ned på dem. Jeg har single barnløse venninner som har rundet 30 og som jeg vet ønsker seg barn. Tenker det er litt synd at de ikke har funnet drømmemannen. Men som småbarnsmamma må jeg innrømme at jeg misunner dem litt og.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Det gjør jeg ikke. Det spiller ingen rolle for meg om andre har barn eller ikke

• Liker 2
Skrevet

Som helt normale :) 

Mange av minne venner som har runda 30 og hverken har kjæreste og barn. Noen av de er ønsker seg kjæreste og barn etter hvert, andre ikke. De er alle veldig flotte mennesker, så de har nok bare ikke møtt en god nok partner. Tipper det kommer :) 

Skrevet

Hva er galt med å ikke ønske seg barn? Har to og ønsker meg en tredje men tror ikke det er hva som gjør alle lykkelige... Allså jeg er ikke så veldig glad i andre barn enn mine egene så skjønner barnløse godt jeg:)

Anonymous poster hash: ea938...974

Skrevet

Nei.

Det er ikke som om man blir stygg eller tykk bare fordi man har rundet 30. Og det er bortkastet tid å bekymre seg for å bli eldre - hvilket er et privilegium, tross alt.

Det er klart at om man vil oppnå noe og ikke klarer det, er det alltid til dels en selv det står på. Jeg er lite fan av denne "alt bare skjer med meg, andre er heldige" tankegangen. Men det finnes også de som bevisst utsetter ting og om man har brukt 20årene bra er det ingen grunn til å surmule. 

All tid du kan bruke på EN ting kan brukes på en annen. Du vil ikke bli Mrs. Perfect, med alt et menneske kan oppnå, innen du fyller 30. Du prioriterer det ene over det andre. Enhver time du tilbringer på trening kunne blitt brukt på karriere, og vice versa. Enhver time du bruker ute med venner og treffer nye mennesker og kanskje din fremtidige ektemann, kunne blitt brukt på oppussing, eller lesing eller videreutdanning. Du velger selv, helst utifra hva som genuint er viktig for deg.

Det eneste jeg er lite fan av er de som ikke er sine prioriteringer bevisst overhodet. Som om det er noe galt med verden når de valgte A og ikke fikk B dumpet i fanget. 

Anonymous poster hash: 6569c...a62
  • Liker 3
Skrevet

Ser absolutt ikke ned på barnløse nei. Jeg har tre barn.

Skrevet

Absolutt ikke. Jeg har to barnløse venninner. En frivillig og en ufrivillig. Begge to er en glede å være sammen med. Det er så deilig å være sammen med noen som ikke bare snakker om feber og bleier 😛

Skrevet

Nei! Alle får bestemme helt selv om de vil ha barn eller ikke. Men jeg kjenner et par kvinner som jeg ønsket seg barn, men nå har rundet 40 som single. De har jeg sympati med.

Skrevet

Jeg har flere venninner i samme situasjon, og i siste halvdel av 30-årene. Ser selvfølgelig ikke ned på dem, det er flotte jenter og tilfeldig at de ikke har en mann i livet sitt nå.

Skrevet

Ser ikke ned på noen, men helt ærlig er glad jeg ikke er i samme situasjon.

• Liker 1
Skrevet

Er selv rundt 40, gift og har 3 unger. Ser absolutt ikke ned på de som er single og/eller ikke har barn. Enten de er det frivillig eller ufrivillig.

Anonymous poster hash: 617b9...a05

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Men ser ned på barnløse som forteller meg at min sønn har ødelagt mitt liv og frihet.

Jeg legger meg ganske enkelt opp i andre sitt liv med eller uten barn. Ikke tenker jeg noe over det heller :)

Gjest Trolletrine
Skrevet

Selvfølgelig ser jeg ikke ned på de. Og jeg var 38 år før jeg selv fikk barn

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Dette er kvinner som har gjort de riktige valgene i livet.

Fornuftige kvinner er hva jeg kaller dem.

Skrevet

Jeg misunner dem litt. Har kjæreste og ett barn.

Skrevet

Hvorfor skal noen se ned på det? Alle velger hvordan man skal leve sitt liv og hva som gjør en lykkelig :)

Skrevet

Jeg forstår bare ikke disse trådene. Jeg ser da vel ikke ned på noen pga deres livssituasjon.

Hadde jeg møtt deg så hadde jeg ikke tenkt noe over det.

Er det virkelig vanlig å tenke over sånn?

En gang i livet har jeg tenkt over at noen ikke har barn, og dette var min venninne som jeg kjente i mange år, som ønsket seg barn av hele sitt hjerte og planla barn tidlig i 20 årene med sin daværende kjæreste. Han dumpet henne og jeg mistet også kontakten med henne etterhvert. Når jeg ser henne igjen etter ca 10 år så er hun samboer og har vært det et par år og fprtsatt ikke fått barn, og da må jeg innrømme at jeg tenkte om hun faktisk ikke kan få barn. Ellers er dette aldri noe jeg tenker over når jeg møter folk.

Og du finner jo helt sikkert en fyr og hvis du ønsker så får du sikkert barn også, det løser seg for de fleste. Men ikke tenk så mye på hva andre måtte mene, for antageligvis mener de ingenting! Du er jo fortsatt ung (ærlig talt, 34 år er faktisk ikke gammelt!)

Hilsen dame 28

Anonymous poster hash: b8ef6...a55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...