Gå til innhold

De dumme får barn tidlig......


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Har du fullført høyere utdannelse? Mastergrad?

Anonymous poster hash: 012af...7bf

 

 

Du er klar over at det ikke bare er master som er høyere utdanning? Dessuten kan vi ikke ha et samfunn kun bestående av akademikere, da stopper det opp. Utrolig at folk som skal være så intelligente ikke forstår såpass.

 

Jeg synes det blir fryktelig generaliserende å si at de dumme får barn tidlig. Det kan sikkert stemme i en del tilfeller, mens det i andre tilfeller er helt skivebom. Jeg var heldigvis så smart at jeg fikk begge barna mine før jeg fylte 25, for innen jeg fylte 30, ordnet naturen det slik at jeg ikke var fruktbar lenger. For øvrig var det veldig vanlig å få barn tidlig i 20-årene da jeg var ung. Det er først de siste årene at folk har begynt å drøye så lenge med å få barn. Alt går i bølger, og handler ikke om hvor dumme/smarte folk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saken er den at det er jenter fra sosioøkonomiske lave kår som blir tenåringsmødre/unge mødre. Ressursterke tenåringer tar abort.

 

Det var i hvert fall en grov overgeneralisering. Man kan jo snu det på hodet og si at de ressurssvake velger abort fordi de ikke forstår hvordan prevensjon fungerer, (noen flere ganger, til og med), mens de ressurssterke tar konsekvensen av å ha blitt gravid og tar ansvar for nytt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i hvert fall en grov overgeneralisering. Man kan jo snu det på hodet og si at de ressurssvake velger abort fordi de ikke forstår hvordan prevensjon fungerer, (noen flere ganger, til og med), mens de ressurssterke tar konsekvensen av å ha blitt gravid og tar ansvar for nytt liv.

 

Vel, hvis de i det hele tatt bruker prevensjon da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel min mor var 22 da jeg kom til verden. Hun jobbet i mange år som økonom, før hun senere studerte til ingeniør.

Jeg var også 22 da første kom til verden, og var ferdig utdannet ingeniør før jeg fikk barn. Så for vår del stemmer det ikke.

Og når barna kommer så langt at de skal velge hva de vil bli, skal jeg støtte de uansett hva valget faller på.

Føler meg forøvrig ikke dum, surfet gjennom studiet uten mange timer egen studie. Og startet min arbeidskarriere med å lære meg det nye programmet som akkurat var tatt i bruk, for så å lære det videre til hele avdelingen.

Så det stemmer absolutt ikke får min del :-)

Anonymous poster hash: 878c9...f6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligvis ikke, og en del bruker abort som prevensjon.

 

Ja, ja, men uansett så tror jeg at tenåringsgraviditeter er en marginal gruppe i Norge og øvrige Skandinaviske land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og aldri før har vi hatt mer prøverørsforsøk..., mon tro hva det koster staten?

Anonymous poster hash: b092c...a57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbet, og en av grunnene til det var at jeg gjorde det så bra på skolen. Blir ferdig utdannet til våren og fikk barn da jeg var 19. Men jeg kan være enig i at det er dumt å få barn tidlig. Ikke alt her i livet man kan styre dessverre. Men det er nok ikke et eget folkeslag som får barn i ung alder. Ikke alle er som de typiske bloggerne og "unge mødre" på tv. Og ikke alle unge foreldre lever på NAV, bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: e7c98...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, men uansett så tror jeg at tenåringsgraviditeter er en marginal gruppe i Norge og øvrige Skandinaviske land. 

 

Det tror nok jeg og, og bra er det. Barn bør ikke få barn. Det betyr likevel ikke at man nødvendigvis er dum selv om man får barn veldig ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror nok jeg og, og bra er det. Barn bør ikke få barn. Det betyr likevel ikke at man nødvendigvis er dum selv om man får barn veldig ung.

 

Vel, det er man ja, man er ei dum lita skræffa som skulle holdt sine ben samlet til man var ferdig med videregående. En sådan tenåring har ikke vist noe styrke og ære som kvinne med graviditeten sin, hun har vist at hun først og fremst bare er ei skræffa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er man ja, man er ei dum lita skræffa som skulle holdt sine ben samlet til man var ferdig med videregående. En sådan tenåring har ikke vist noe styrke og ære som kvinne med graviditeten sin, hun har vist at hun først og fremst bare er ei skræffa. 

 

Ok, da får jeg bare takke for den hyggelige omtalen. Ærlig talt, det der var intet annet enn vulgært og fullstendig unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da får jeg bare takke for den hyggelige omtalen. Ærlig talt, det der var intet annet enn vulgært og fullstendig unødvendig.

 

Beklager selv, men når det kommer til tenåringsgraviditeter så er jeg sterkt preget av henne som jeg er i nær familie med og noe så håpløst horete (har skjerpet seg kraftig nu da, men også nærmere tyve år), at jeg får frysninger langs ryggen av de alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager selv, men når det kommer til tenåringsgraviditeter så er jeg sterkt preget av henne som jeg er i nær familie med og noe så håpløst horete (har skjerpet seg kraftig nu da, men også nærmere tyve år), at jeg får frysninger langs ryggen av de alle. 

 

Så fordi du vet om ett sånn tilfelle, så skjærer du alle unge mødre over en kam? Det er jo utrolig sneversynt. Livet er fullt av nyanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi du vet om ett sånn tilfelle, så skjærer du alle unge mødre over en kam? Det er jo utrolig sneversynt. Livet er fullt av nyanser.

 

Nå nei du, alle de jeg vet om som beholdt ungen sin da de ble gravid som tenåring var det noe med. De fleste ut av dem skjerpet seg, men utgangspunktet var klart: Det var de ressursvake som ble tenåringsmor. De andre tok abort. Tror det samme gjelder i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå nei du, alle de jeg vet om som beholdt ungen sin da de ble gravid som tenåring var det noe med. De fleste ut av dem skjerpet seg, men utgangspunktet var klart: Det var de ressursvake som ble tenåringsmor. De andre tok abort. Tror det samme gjelder i dag. 

 

Da får du bare fortsette å tro det. I mine øyne blir den tankegangen for snever, men hva vet vel jeg, som tydeligvis er ressurssvak som ikke valgte å abortere barna mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du bare fortsette å tro det. I mine øyne blir den tankegangen for snever, men hva vet vel jeg, som tydeligvis er ressurssvak som ikke valgte å abortere barna mine. 

 

For snevert`? Så du hadde blitt så glad hvis din 15 årige datter hadde kommet og fortalt at hun skulle bli mor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For snevert`? Så du hadde blitt så glad hvis din 15 årige datter hadde kommet og fortalt at hun skulle bli mor? 

 

Snevert i den forstand at du skjærer alle unge mødre over en kam. Heldigvis har jeg ingen døtre, så det slipper jeg å ta stilling til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snevert i den forstand at du skjærer alle unge mødre over en kam. Heldigvis har jeg ingen døtre, så det slipper jeg å ta stilling til.

 

Jeg skjærer tenåringsmødre over en kam, folk over 20 år som blir foreldre har som oftest blitt litt tørrere bak ørene. Alt er avhengig av at man har blitt ferdig med videregående før man blir gravid, hvis ikke så blir for mye av regningen overført på oss skattebetalerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...