Gå til innhold

De dumme får barn tidlig......


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en slik generalisering av en så stor gruppe mennesker så smart da? Mange mennesker velger å få barn tidlig av andre grunner enn overgangsstønad (!), heldigvis. Mange av de som velger et langt utdanningsløp, som medisin, velger å få barn før utdanningen. Jeg har flere venninner som har valgt den løsningen. I mitt tilfelle var valget enkelt; jeg kan ikke få barn i all evighet, min fruktbarhet er allerede over, og jeg har ikke engang fylt 30 år. Til tross for jeg ble mor allerede som 21-åring vil jeg si at jeg har greid meg bra, jeg har den høyeste utdanningsgraden man kan ha og et lykkelig ekteskap.

Anonymous poster hash: b092c...a57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte bare jeg skulle legge til her , i tillegg til latteren min øverst.

 

Jeg fikk barn som 21åring og jeg tør påstå,jeg er langt ifra dum ;)

Så det er ikke alle som faller i den kategorien din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn like etter jeg fylte 22. Tok bachelor grad etter fødselspermisjonen og er i full jobb den dag i dag, med egenkjøpt leilighet, hytte og bil og et barn på 7 år. Det har jeg klart alene. Er jeg også dum?

Anonymous poster hash: 9d60e...516

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor driver du og forteller voksne folk med alt på stell hva de bør????

Fordi "bør" her referer til hva de burde være i stand til og ikke hva de burde gjøre. Det er snakk om å klare utdannelsen på normert tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi "bør" her referer til hva de burde være i stand til og ikke hva de burde gjøre. Det er snakk om å klare utdannelsen på normert tid.

 

Vel, men det er jo ikke det vi snakker om nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Tenkte bare jeg skulle legge til her , i tillegg til latteren min øverst.

Jeg fikk barn som 21åring og jeg tør påstå,jeg er langt ifra dum ;)

Så det er ikke alle som faller i den kategorien din...

Enig: -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi "bør" her referer til hva de burde være i stand til og ikke hva de burde gjøre. Det er snakk om å klare utdannelsen på normert tid.

 

Det er ikke alle som påbegynner høyere studier som nittenåringer. Du skjønner vel såpass?

Anonymous poster hash: 012af...7bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn like etter jeg fylte 22. Tok bachelor grad etter fødselspermisjonen og er i full jobb den dag i dag, med egenkjøpt leilighet, hytte og bil og et barn på 7 år. Det har jeg klart alene. Er jeg også dum?

Anonymous poster hash: 9d60e...516

 

Helt alene klarte du det vel ikke, da du som alenemor på et eller annet tidspunkt har mottatt overgangsstønad. 

Anonymous poster hash: 012af...7bf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn like etter jeg fylte 22. Tok bachelor grad etter fødselspermisjonen og er i full jobb den dag i dag, med egenkjøpt leilighet, hytte og bil og et barn på 7 år. Det har jeg klart alene. Er jeg også dum?

Anonymous poster hash: 9d60e...516

 

Hvis du var alene hele tiden så fikk du da masse hjelp og støtte fra samfunnet og er det liksom å klare seg selv?

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke alle som påbegynner høyere studier som nittenåringer. Du skjønner vel såpass?

Anonymous poster hash: 012af...7bf

 

Selvsagt, er jo folk som enten må ta opp karakterer eller ikke vet hva de vil. Men at de skal rakke ned på kvinnen som faktisk klarte å komme inn på studiet de ønsket og hadde mål for livet blir for dumt. Det er ens egen feil om man ikke er ferdigutdannet og i jobb når man er 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg mitt eneste barn da jeg var 17 år, var ikke planlagt. Jeg vil nok si at jeg heller gjorde en dum ting da jeg gikk bort å ble gravid som 16-åring, uten at det nødvendigvis betyr at jeg var/er dum. I alle fall hvis vi her snakker om IQ, dumme valg kan vel alle mennesker gjøre, spesielt når vi er unge og uerfarne :Nikke:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før så fikk man OS i 10 år for hvert barn. Gjett om det ble spekulert i. :)

Anonymous poster hash: c2b4c...5c1

 

Når var dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, er jo folk som enten må ta opp karakterer eller ikke vet hva de vil. Men at de skal rakke ned på kvinnen som faktisk klarte å komme inn på studiet de ønsket og hadde mål for livet blir for dumt. Det er ens egen feil om man ikke er ferdigutdannet og i jobb når man er 25.

 

Jeg hadde strålende karakterer etter videregående og kom inn på akkurat det jeg ønsket.

 

Allikevel valgte jeg å ikke fullføre noen utdannelse før etter jeg ble 30. 

 

Du har et veldig enkelt syn på ting. 

Anonymous poster hash: 012af...7bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da må jo jeg falle i kategorien 'dum som et nek' jeg da? Ble mor som 19 åring (nei, det var ikke planlagt) og 10 år senere har jeg 4 barn (dog med samme far, har ikke fått unge med alle menn jeg har møtt, har jo merkelig nok bare vært sammen med samboeren min).. Klarer meg fint økonomisk uten nav eller andre instanser, og vi er itillegg lykkelige. Tenke seg til *klø seg i hodet*

Anonymous poster hash: 9a1c3...dde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå fikk jeg mitt eneste barn da jeg var 17 år, var ikke planlagt. Jeg vil nok si at jeg heller gjorde en dum ting da jeg gikk bort å ble gravid som 16-åring, uten at det nødvendigvis betyr at jeg var/er dum. I alle fall hvis vi her snakker om IQ, dumme valg kan vel alle mennesker gjøre, spesielt når vi er unge og uerfarne :Nikke:  

 

Det dumme var vel ikke at du ble gravid, men at du ikke tok abort. 16-åringer skal ikke få barn.

Anonymous poster hash: 012af...7bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid tilfellet. Jeg vil ikke si "dumme", men de som var populære (selv om mange av dem var dumme). Men mange av dem tok abort da.

 

MEN jeg vet om en som fikk barn da hun var 15! Hun har høyere utdannelse som hun tok etter vgs. Da hun fikk vite at hun var gravid var det for sent å gjøre noe, og moren hennes tok ut mamma perm (siden datteren var under 18) og hjalp til. Hun fikk også mye støtte av barnefar og hans foreldre. :)

 

Så noen ganger er man bare uheldig.

 

Men samtidig vet jeg om en jente som alle tenkte var dumt som et brød, hun fikk tvillinger da hun var 18 :klaske:

 

 



Anonymous poster hash: 08933...cae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da må jo jeg falle i kategorien 'dum som et nek' jeg da? Ble mor som 19 åring (nei, det var ikke planlagt) og 10 år senere har jeg 4 barn (dog med samme far, har ikke fått unge med alle menn jeg har møtt, har jo merkelig nok bare vært sammen med samboeren min).. Klarer meg fint økonomisk uten nav eller andre instanser, og vi er itillegg lykkelige. Tenke seg til *klø seg i hodet*

Anonymous poster hash: 9a1c3...dde

 

Har du fullført høyere utdannelse? Mastergrad?

Anonymous poster hash: 012af...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du fullført høyere utdannelse? Mastergrad?

Anonymous poster hash: 012af...7bf

 

Er det sånn man definerer om  en person er dum eller ikke..?

Om man har høyere utdanning ?

Seriøst..?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...