Gå til innhold

De dumme får barn tidlig......

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er en liten sann historie jeg vil fortelle.

Jeg kjenner en dame i 40 årene som var gift med en veldig velstående mann. Hun tok aldri utdannelse pga mannen tjente mer enn nok. Og hun jobbet "bare" i en klesbutikk. De har to barn sammen. Ingen synes hun var dum pga det valget den gang. Alle så på hun som en med stor status. I år skilte de seg, mennen gikk fra henne. Hun ble alenemor uten udannelse. Hun mistet statusen sin og plutselig så alle ned på henne. Det blir for dumt. Hun var forsatt den flotte, hyggelige damen hun alltid har vært. Og ikke minst gode moren hun alltid hadde vært. Hun hadde bare tatt et dumt VALG ang utdannelse. Dum er hun ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei. Hvis det er slik du ser det. Kjør på. Skriv stygge ting om andre mennesker. Kanskje det får DEG til å føle deg bra i det minste. :) Orker ikke diskutere dette med deg mer.

Jeg er ferdig med emnet jeg. Det er tross alt helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Jeg fikk barn tidlig, men var flink på skolen, Har også flere barn som alle har skikket seg godt  med gode jobber. Er enda ikke blitt bestemor, selv om jeg selv fikk unger tidlig og var yngre enn mine eldste er nå ;)

Plusset er at du er ferdig med småbarn når du selv er blitt voksen og kan kose deg litt ekstra. Er veldig glad for at jeg gjorde meg ferdig tidlig for å si det på den måten.

Etablerte meg tidlig, gjorde ferdig utdannelsen og fikk jobb. Hektisk med små barn og jobb, men det gikk bare strålende, var jo ung og sprek da :)

Endret av Godjente
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma var ung mor, langt fra dum :)

Har også flere eksempler på jenter som har blitt uplanlagt gravide, beholder og jobber beinhardt. Imponerende.

Så har vi de som synes skolen er slitsom, vet ikke helt hva man vil i livet, litt vanskelig hjemme eller venninnen min fikk baby, hva kan man gjøre? Jo, man planlegger og får baby. Så selv om jeg kjenner flere høyst oppegående unge mødre, så er jeg enig i tendensen.

Som gruppe så tror jeg at de velger å få barn tidlig har større sannsynlighet for å være litt dummere enn de som ventet til livet har falt litt mer på plass. Dette utelukker på ingen måte at man finner supersmarte jenter som er unge mødre.

Anonymous poster hash: bd0bd...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en dame i 40 årene som var gift med en veldig velstående mann. Hun tok aldri utdannelse pga mannen tjente mer enn nok. Og hun jobbet "bare" i en klesbutikk. De har to barn sammen. Ingen synes hun var dum pga det valget den gang. Alle så på hun som en med stor status. I år skilte de seg, mennen gikk fra henne. Hun ble alenemor uten udannelse. Hun mistet statusen sin og plutselig så alle ned på henne. Det blir for dumt. Hun var forsatt den flotte, hyggelige damen hun alltid har vært. Og ikke minst gode moren hun alltid hadde vært. Hun hadde bare tatt et dumt VALG ang utdannelse. Dum er hun ikke.

Vel, hun hadde vel sånn sett aldri hatt noens respekt, han hadde og noe draup på henne fordi hun var kona hans. Og hun trodde det der skulle vare evig og ble bakkemannskapet til hans strålende karriere og fikk ikke igjen en skit for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syntes jeg du var fordomsfull.

Det er visstnok noe i det likevel. Kanskje SSB vet noe om det. :fnise:

Jeg tror ikke det er like lurt å få barn som 20-åring. Det er vi enig i.

Anonymous poster hash: 609ce...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...