AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Noen som har vært invadert av disse dyrene og vet hva tiltak er best ved utbedring? Har de i alle rom i leil:( Har gamle tregulv og er midt i en reklamasjon da det ikke var informert om dyrene før kjøp. Noen som har vært borti stor aktivitet av disse krekene??Anonymous poster hash: 5a9fe...b30
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #2 Skrevet 2. september 2015 Er sølvkre og skjeggkre det samme? Jeg har lest meg opp på sølvkre for en tid tilbake etter å ha flyttet inn til disse krypene, og klart å få dem utryddet. Anonymous poster hash: 3484b...86f
Minya Skrevet 2. september 2015 #3 Skrevet 2. september 2015 Større mengder av sølvkre (et og annet på badet er egentlig ganske vanlig og helt ufarlig) er et tegn på vesentlige fuktproblemer, da sølvkreene puster med gjeller og krever en viss luftfuktighet for å overleve andre steder enn på et baderom. 3
SueOslo Skrevet 2. september 2015 #4 Skrevet 2. september 2015 Skjeggkre er en annen art av samme familie som ikke trenger like mye fukt og dermed trives i stuer/ soverom ol. Vanskeligere å bli kvitt. Så lurer på om noen har vært borti at problemet har vært ellers enn på badet!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #5 Skrevet 2. september 2015 Hadde sølvkre på soverom, bad og kjøkken. De bodde der da jeg flyttet inn. Jeg er allergisk mot midd, derfor blir jeg og dårlig av Sølvkre og Kakkelakker. Alle disse tre er i samme familie. Vi fikk Anticimex til å sprøyte. De la en hvit klistersak rundt alle gulvlister i alle rom. På forhånd måtte vi støvsuge bak listene, listene ble løsnet. Støvsugerposen måtte kastes ut av vuset med en gang støvsugeren ble slått av. Det hvite stoffet lå i 14 dager. Luktet ille i starten. Alle matprodukter måtte taes ut, g kjørler vaskes/skap tømmes på kjøkkenet. Når alt dette var gjort var det uhyre viktig å ikke tørke klær andre steder enn på badet med lukket dør, bruke viften ved matlagning og få tørket ut hele boligen/senke luftfuktigheten. Vi var heldig sølvkreene ble oppdaget i april og sommeren var lang og varm så sølvkreene tørket ut. De er krepsedyr og overlever ikke ved normal, lav luftfuktighet, ikke tilgang til stivelse fra avispapir, brødsmuler osv. De som bodde i leiligheten før oss, tørket klær på soverommene og luftet omtrent aldri. De var heller ikke særlig renslige på kjøkkenet. Anonymous poster hash: 3484b...86f
Gjest Skrevet 2. september 2015 #6 Skrevet 2. september 2015 Det var sølvkre i en leilighet jeg leide i Bergen. Vi luftet mye, fyrte med ved for å varme opp og tørke ut (til tross for at det ble oppdaget i en veldig varm augustmåned), tørket alle klær på stativ på balkongen eller på badet med lukket dør og lufttørker stående på. I løpet av september forsvant de helt, og de dukket ikke opp igjen i løpet av det året vi bodde der
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #7 Skrevet 2. september 2015 Shit!! Vi krever nye gulv da vi har endel pelsbiller også og begge disse går inn og ut mellom tregulv og sprekker... Mycoteam er på saken. Blir bare oppgitt og usikker på om det lar seg gjøre å bli kvitt de. Bor i første etg med kjeller under. Blir psykisk syk av hele greien. Syns det er så jæææævlig kynisk å holde dette skjult når man selger. Motbydelig at boligmarkedet er sånn. Gjør at disse skadedyrene bare får mer mulighet til å spre seg og gjøre vondt verre.Anonymous poster hash: 5a9fe...b30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå