Quinden Skrevet 17. september 2004 #1 Skrevet 17. september 2004 Hei på dere! Jeg må nå begynne kampen mot kiloene (igjen). Har en god del som må av og jeg kaster meg på Libravarianten på egenhånd, har bøker og kunnskapen. Kunne imidlertid tenke meg å kutte ut endel brød. Noen som har forslag på hva jegkan ta med på jobb etc. Føler det er vanskelig å ikke spise brød, men det er sikkert noen gode alternativer, salat etc. men det er ikke kjøleskap her så det er noe godt alternativ. Noen forslag??
-Fisken- Skrevet 17. september 2004 #2 Skrevet 17. september 2004 Dette er jo veldig individuelt, men jeg ville ikke kuttet ut brød. Jeg ville kuttet ut loff og fint brød og istede spist fullornsbrød og knekkebrød. Dette blir du lenger mett av, og det inneholder en del fiber. Ellers kan du jo spise 4-korn med melk, surmelk eller yoghurt. (naturell eller lett). Lykke til Jo, har dere mikro el. på jobben? I så fall kan du ta med suppe, lage deg havregrøt osv.
Quinden Skrevet 17. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2004 Hei igjen! takk for fint svar. Nei, jeg kutter det ikke helt ut, men vil bare spise mindre brød. Jeg spiser kun grovbrød så det er ikke noe problem sikkert
*Lene* Skrevet 17. september 2004 #4 Skrevet 17. september 2004 Hva med knekkebrød? Grove? Ryvita er kjempegode! og inneholder mye mindre kcal! Lykke til!
Pussicat Skrevet 17. september 2004 #5 Skrevet 17. september 2004 Det finnes brød på helsekost som er sunnere enn de brøda man får kjøpt i butikken. Helsekost har noe som heter Speltbrød og de er faktisk veldig gode.
Gjest Ninakanin Skrevet 17. september 2004 #6 Skrevet 17. september 2004 Ja, hvis du kjøper sånne drit-tunge laget-av-hele-kornet-brød så er du mett mye lengre også Er viktig å tenke på hva du har *på* brødet også hvis du vil ned et par kilo. Prøv cottage cheese med to tomatskiver på, og litt pepper og sitronpepper! Da er det faktisk gøy å spise sunt
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2004 #7 Skrevet 17. september 2004 Jo grovere, jo sunnere. Mindre karbohydrater- mer fiber :o) Annen god lunsj: -Lag deg en god salat (tilsett tunfisk (hermetikk) i vann), reker, kylling el.). Godt med pasta til også. -Om du har noe som kan micro: Rett i koppen-suppe, havregrøt, -Ta med deg litt melk og putt litt frokostblanding i et glass med skrulokk eller i en brødpose (+ skje og skål). Kanskje litt mye å drasse på da, men nam nam. -Frukt
glaciera Skrevet 17. september 2004 #9 Skrevet 17. september 2004 Min livredder er Wasa Sport og stabler med 100-gramsbokser med makrell i tomat i skapet. Sunnere enn det blir det ikke, og du blir ordentlig mett. Tre knekkiser pr boks med tykt lag fisk!
Melissa Gioberti Skrevet 17. september 2004 #10 Skrevet 17. september 2004 Kjøp en grillkylling dagen i forveien, ta av skinnet og kutt den i små biter. Bland det med kryddere du liker/marinade/olivenolje, kok noen pastaskruer av speltmel/grovt mel, og litt woket broccolli/paprika? Osteterninger og oliven? Tar ikke lang tid og du kan putte det i en stor lunchboks og ta med gaffel. Viktig med litt kaldpresset olivenolje, ellers blir det tørt og kjedelig. Drikk mye vann og eventuelt lett-brus med sugerør (for å unngå syre på tennene). Eller er du en kaffe/te-drikker? Lykke til da..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå