Gå til innhold

Bryllup i Barcelona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har giftet seg i Barcelona? Vi planlegger å gifte oss der neste år.

Noen som har tips? Kan fortelle om hvordan deres dag var?

Vi ser på Gran Hotel la Florida. Hadde vært supert å kommet i kontakt med noen som hadde festen akkurat det :-) Selv om sjansen sikkert er liten for det :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere hale ned alle venner og familie til Barcelona? Vær forberedt på at mange takker nei... Det ville selvsagt vært gøy for dere, men det er faktisk ikke kjempegøy for andre å bruke masse penger på en helg som handler om dere, med klein omgang med folk man ikke kjenner osv...

Anonymous poster hash: d32a6...c1e

Skrevet

Skal dere hale ned alle venner og familie til Barcelona? Vær forberedt på at mange takker nei... Det ville selvsagt vært gøy for dere, men det er faktisk ikke kjempegøy for andre å bruke masse penger på en helg som handler om dere, med klein omgang med folk man ikke kjenner osv...

I år har jeg, som bor i Trondheim, vært i bryllup til venner i Bergen, et sted i Sverige og Oslo.

Alle steder har vi måttet fly, i Sverige måtte vi også leie bil for å komme oss videre, og så minimum to netter på hotell. Sammenliknet med disse stedene ville jo Barcelona vært eksotisk, og kanskje vært et sted vi kunne lagt noen ekstra dager til. Prisen ville vært den samme,om ikke litt billigere (hoteller kan fås i flere prisklasser). Det jeg derimot synes er kraftig unødvendig er å ha gaveforventninger i tillegg... For oss ble det ikke annen ferie i år, da dette var gode venner vi gjerne ville gå o bryllupet til,men hun ene presterte like før å si at hun gledet seg sånn til å se hva folk hadde kjøpt, og håpte folk ikke var gjerrige.

...vi var ikke de eneste som måtte reise langt, mer enn halvparten av familie og venner har hatt samme opplegg som osa med fly,bil og hotell.....

Så; jeg synes det ee kult med bryllup i Barcelona,men gi beskjed i god tid slik at folk kan kjøpe så billige billetter som mulig, og kanskje ta seg et par ekstra fridager og få det til å bli en bra liten ferie :)

Anonymous poster hash: b72c4...1c8

Skrevet

Hei! Vi giftet oss i Barcelona nå i juni, men vi hadde festen på Hotel Pulitzer. Vi kunne ikke bedt om en mer vellykket dag og feiring! Vi var 40 tilsammen med nærmeste familie og venner, sendte invitasjonene ut 9 måneder i forveien og vi fikk utelukkende positiv respons på dette da mange aldri hadde vært der nede og grep sjansen til å ta det som en liten ferietur. Bare spør meg hvis du skulle lure på noe mer, ts.

Anonymous poster hash: fd616...bec

Skrevet

Fra meg som svarte rett over her: kan anbefale Absolutely gorgeous Barcelona til sminke og frisør, det drives av en svensk dame slik at planlegging og kommunikasjon er null problem. Av fotografer kan Richard Hadley sterkt anbefales, samt blomster fra Navarro floristería :-) sorry for rotete skriving da jeg skriver på mobil, men bare spør som sagt :-)

Skrevet

Slenger meg på her.

Vi er i prosessen med å finne ut hvor vi ønsker å gifte oss i utlandet (står mellom Santorini og Barcelona). Vi vurderer å bruke bryllupsplanlegger, men skulle jo selvfølgelig (helst) vært foruten denne kostnaden.

Har noen av dere som skriver her gjort alle bookinger selv? Jeg ser jo det praktiske i at en bryllupsplanlegger tar seg av det praktiske med tanke på å hjelpe gjester som ønsker det med å booke opphold etc, og ikke minst med tanke på lokaler, foto etc - som vi jo har vanskelig å ha en formening om på forhånd. Hvordan var isåfall resultatet?

Jeg elsker egentlig å planlegge , så vil jo gjerne gjøre mest mulig selv.

Skrevet

Slenger meg på her.

Vi er i prosessen med å finne ut hvor vi ønsker å gifte oss i utlandet (står mellom Santorini og Barcelona). Vi vurderer å bruke bryllupsplanlegger, men skulle jo selvfølgelig (helst) vært foruten denne kostnaden.

Har noen av dere som skriver her gjort alle bookinger selv? Jeg ser jo det praktiske i at en bryllupsplanlegger tar seg av det praktiske med tanke på å hjelpe gjester som ønsker det med å booke opphold etc, og ikke minst med tanke på lokaler, foto etc - som vi jo har vanskelig å ha en formening om på forhånd. Hvordan var isåfall resultatet?

Jeg elsker egentlig å planlegge , så vil jo gjerne gjøre mest mulig selv.

Flybilletter til Santorini er ikke akkurat billig. Hotell er også dyrt. Gå for et annet sted.

Skrevet

Vi er ikke så opptatt av pris - men har også som nevnt Barcelona på lista. :)

Skrevet

Vi er ikke så opptatt av pris - men har også som nevnt Barcelona på lista. :)

Skal dere betale for gjester eller bare være dere? Hvis ikke er pris viktig for gjestene. Det er deres store dag,men husk at hvis gjestene skal betale fly og hotell selv er det veldig mye bedre av dere å velge Barcelona enn et sted hvor få flyr til...

Anonymous poster hash: b72c4...1c8

Skrevet (endret)

Vi betaler :) Hvis ikke, hadde jeg vært enig med deg. Men see fordeler ved Barcelona som at det er mer praktisk å komme seg dit osv.

Endret av Bridalbeauty
Skrevet

Vi giftet oss i utlandet, og passet på å velge et sted der det gikk hyppige fly, og gode muligheter for billige billetter.

Det er ofte noen som komme ned feks kvelden før osv, og da er det greit å ha det enkelt og sentralt mtp reisetid osv.

For de som kommenterer at det blir dyrt og fy skam: Det blir gjerne enda dyrere ved bryllup i Norge, både fly og hotel.

Er ikke alle som bor i gangavstand, så det kommer på utgifter ved reise her også ;)

Anonymous poster hash: ec682...318

Skrevet

Jeg er anonym ovenfor her fra 7.sep:

Angående pris er det billigere å gifte seg i Barcelona enn Norge, men det stiller seg selvsagt litt annerledes hvis dere skal betale fly og hotell for gjester. Per kuvert på hotellet vi var (4,5 stjernes hotell midt på Placa de Catalunya) var det rundt 550-600 kr, dette var inkludert småmat til velkomstdrinken, nydelig 3-retters og drikke til maten. 

Bridal beauty:

Vi booket og ordnet alt selv, fra stylist og fotograf til blomster og hvor vi skulle ha selskapet, all kommunikasjon og planlegging foregikk over mail. Jeg kan litt spansk, noe som var en fordel da jeg bestilte brudebuketten hvor bryllupsansvarlig i blomsterbutikken ikke snakket engelsk. Ellers gikk det helt fint, hadde løpende kontakt med hotellet og planla kvelden, menyen og festen med hun som er ansvarlig for arrangementer der. Absolutt alt gikk som smurt på bryllupsdagen, blomstene var akkurat som jeg ønsket, fotografen tok fantastisk fine bilder og gjestene koste seg kjempemasse. 

Ser at jeg virker fryktelig ivrig, men det er fordi jeg absolutt kan anbefale Barcelona til de som vurderer det. Norwegian har billige billetter ned, spesielt hvis man bestiller i god tid. 

Skrevet

Angående pris er det billigere å gifte seg i Barcelona enn Norge, men det stiller seg selvsagt litt annerledes hvis dere skal betale fly og hotell for gjester. Per kuvert på hotellet vi var (4,5 stjernes hotell midt på Placa de Catalunya) var det rundt 550-600 kr, dette var inkludert småmat til velkomstdrinken, nydelig 3-retters og drikke til maten. 

Bridal beauty:

Vi booket og ordnet alt selv, fra stylist og fotograf til blomster og hvor vi skulle ha selskapet, all kommunikasjon og planlegging foregikk over mail. Jeg kan litt spansk, noe som var en fordel da jeg bestilte brudebuketten hvor bryllupsansvarlig i blomsterbutikken ikke snakket engelsk. Ellers gikk det helt fint, hadde løpende kontakt med hotellet og planla kvelden, menyen og festen med hun som er ansvarlig for arrangementer der. Absolutt alt gikk som smurt på bryllupsdagen, blomstene var akkurat som jeg ønsket, fotografen tok fantastisk fine bilder og gjestene koste seg kjempemasse. 

Ser at jeg virker fryktelig ivrig, men det er fordi jeg absolutt kan anbefale Barcelona til de som vurderer det. Norwegian har billige billetter ned, spesielt hvis man bestiller i god tid. 

Barcelona er en magisk by, så det er ikke tvil om at et bryllup vil bli magisk der :) 

Jeg gifter meg der juli-16 og planlegger også alt selv. Lurer derfor på om du kan skrive navn på hotel og fotograf som du var så fornøyd med? Det ville vært til stor hjelp :)

Skrevet

Barcelona er en magisk by, så det er ikke tvil om at et bryllup vil bli magisk der :) 

Jeg gifter meg der juli-16 og planlegger også alt selv. Lurer derfor på om du kan skrive navn på hotel og fotograf som du var så fornøyd med? Det ville vært til stor hjelp :)

Vi både bodde og hadde festen ved Hotel Pulitzer, ligger nesten midt på Placa de Catalunya og er et veldig stilig og fint hotell med en super takterasse med bar og fine lokaler :) Fikk så utrolig god oppvartning alle dagene vi bodde der, men så koster det jo også deretter... Men fortsatt i det store og hele billigere enn det ville vært i Norge. Til fotograf brukte vi en som heter Richard Hadley, en engelskmann bosatt der nede. Hvis du søker på han ser du hva slags bilder han tar, vi kunne iallefall ikke vært mer fornøyde, i tillegg til at prisen for å leie han var ganske lav i forhold til hva det ville vært her hjemme.... Anbefales på det sterkeste :)  

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bridal beauty:

Hei AB

Skulle gjerne spurt deg om et par ting (men det inneholder litt personlige detaljer), har du lyst/mulighet til å sende meg en PM? :)

Endret av Caitlyn
Skrevet

Vi både bodde og hadde festen ved Hotel Pulitzer, ligger nesten midt på Placa de Catalunya og er et veldig stilig og fint hotell med en super takterasse med bar og fine lokaler :) Fikk så utrolig god oppvartning alle dagene vi bodde der, men så koster det jo også deretter... Men fortsatt i det store og hele billigere enn det ville vært i Norge. Til fotograf brukte vi en som heter Richard Hadley, en engelskmann bosatt der nede. Hvis du søker på han ser du hva slags bilder han tar, vi kunne iallefall ikke vært mer fornøyde, i tillegg til at prisen for å leie han var ganske lav i forhold til hva det ville vært her hjemme.... Anbefales på det sterkeste :)  

Tusen takk for svar! Det er flott å kunne få tips fra andre på denne måten! :) 

Jeg har nå sendt mail til Pulitzer, og håpe på svar :) Har ventet 2 dager på svar, men er sikkert vanlig at det tar litt tid før man får svar kanskje..? 

Den fotografen skal jeg også sjekke ut :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...