Gå til innhold

Noen som driver med hjemmetrening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så lei av hele treningssenter opplegget, virker deilig å trene hjemme og løpe iblant. Trenger ikke å gå ned i vekt, er bare for å stramme opp og bevege meg litt/føle meg vel.

1. Hva gjør dere? Har dere en fast rutine?

2. Tips til internettsider? 

3. Blir man strammere?

Synes det vanskeligste er å finne ut hva man skal gjøre, stress å prøve å finne noe hver gang..

Skulle gjerne hatt en bra side eller noe å forholde meg til..

Ps. Har ikke utstyr, tenkte egenvekt og kjøpe en matte hvis det trengs og bruke småflasker med vann.

Anonymous poster hash: a2fd8...5cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Hello Kitte

Jeg går noen kilometer hver dag

I tillegg så driver jeg med yoga og pilates hjemme. Til sistnevnte så bruker jeg en pilatesball (vet ikke pris da jeg fikk den i gave) og pilatesbånd til typ en hundrings på Jula

Har også en yogamatte kjøpt for en hundrings på samme sted

Det strammer jo ikke opp så mye, men jeg føler meg himmelsk mye bedre :)

Man får en helt annen kroppsholdning av yoga (som også kan gjøre at man ser tynnere ut ;) ), siden man lærer seg å puste skikkelig, får en rettere kroppsholdning med skuldrene mer tilbake, men avslappet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned appen Madbarz, den er super! Utallige treningskombinasjober, og de fleste seriene er med egenvekt. Gratis app. Det er sirkeltrening med forskjellige øvelser som trener alle muskelgruppene. 

Trener hjemme selv, men jeg har kjøpt inn litt utstyr. Ser på det som ei investering da det blir bare tiltak å kjøre i 15min for å komme meg på treningsenter. Koster jo endel på treningsenter også, så det utstyret jeg kjøpte har jeg spart inn for lenge siden.

Jeg har tredemølle, elipsemaskin (men den vurderer jeg å selge siden jeg ikke bruker den noe særlig), håndmanualer, matte og rockering på 2kg. 

Rutinen min er at jeg trener 4-5 ganger i uken på morgenen. Hvis jeg skal på jobb (jobber turnus) på dagvakt så står jeg bare opp litt tidligere. Hvis ikke så trener jeg når barna har dratt til skolen. Bruker å løpe 5km på mølla først, deretter serie med styrketrening. 

Når på døgnet man trener er individuelt hva man foretrekker. Jeg har ikke sjans å trene på ettermiddag kveld, det blir bare tiltak. Er et morgenmenneske.  Mannen min derimot har ikke sjans å trene på morgenen, da er han helt gåen, så han foretrekker å trene om kveldene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Youtubekanaler:

fitnessblender

blogilates

Ja, man kan bli strammere hvis man trener styrke og/eller går ned i fettprosent, selv med bare hjemmetrening. Men ville virkelig fokusert på styrketrening fremfor kardio!

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, takknemlig for alle svar som kommer inn, supert å få høre om andres erfaringer og få litt råd! 

Vet noen om noe slags treningssenter på nett med videoer der man betaler en liten sum i måneden og har videoer å velge i? Hørt om noe slikt!

Er mest intressert i styrke/pilates men også litt kardio er velkomment, selv om jeg er glad i å løpe og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en del Jillian Michaels vidoer (lasta ned via torrent).

Der er det både styrke og kardi, spesielt Body revolution. To dager styke, så en dag kardio.

Merker og ser stor forskjell fra da jeg starta :D

Anonymous poster hash: 1ee2a...778
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, takknemlig for alle svar som kommer inn, supert å få høre om andres erfaringer og få litt råd! 

Vet noen om noe slags treningssenter på nett med videoer der man betaler en liten sum i måneden og har videoer å velge i? Hørt om noe slikt!

Er mest intressert i styrke/pilates men også litt kardio er velkomment, selv om jeg er glad i å løpe og da :)

mente yoga her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips alle sammen, skal ta en kikk på det :) Må gjerne bare fortsette å komme med forslag andre også. Skal ta en titt på alt og se om det er noe for meg, og isåfall kjøpe meg en matte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer hu over her som foreslår blogilates på youtube, hu er genial og har mange forskjellige videoer som er rettet mot både styrke (forskjellige, spesifikke deler av kroppen) og kardioprogram (kortere og lengre) :) 
Hvis jeg vil ha inn noe styrke en dag pleier jeg å ta utfall (20x3, uten vekter) og planken. Begge berører flere og store muskelgrupper. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil kjøpe inn noe treningsutstyr som ikke er så dyrt så kunne du kanskje vurdert å kjøpe deg treningstrikker i tillegg til matte. Det er ikke så dyrt, og det er utallige treningskombinasjoner med strikk. Har ikke strikk selv, men har brukt det på treningsenter og til fysio, og det er veldig effektivt :) Vurderer å kjøpe det selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener utelukkende hjemme, gjør det hver dag før jobb. Det er min rutine!
Jeg trener videoprogrammer, fortrinnsvis fra BeachBody. Har kjøpt noen av dem, lastet ned noen og lånt av venner. Trener styrke, HIIT, cardioprogrammer og akkurat nå holder jeg på med noe som heter Les Mills Combat, som er kampsport. Videoene ledes av tøffe, profesjonelle og innmari motiverende trenere som drar deg igang og får deg til å pushe hardere. 

Programmene jeg har tatt (hvis du er interessert i å google dem) er Insanity, Focus T25, Insanity Max 30, Asylum Volume 2, 21 Day Fix, 21 Day Fix Extreme, P90X3 og nå altså Les Mills Combat. Noen ganger har jeg perioder der jeg ikke følger programmer og bare plukker litt blant videoene og setter opp mitt eget program i noen måneder.

Programmene varer i 1-2 måneder med fast oppsatt økt hver dag og 1-2 hviledager i uka, avhengig av program. De har også matplaner som følger hvert program med både menyer og tips (jeg pleier ikke å følge det, bare spiser generelt sunt, egentlig, men jeg hadde sikkert hatt enda bedre resultater av å følge matplanene bedre). 

Du trenger nesten ikke utstyr, de aller fleste bruker kun egen kroppsvekt (som Insanity og Insanity Max 30). Dette er ganske ekstreme programmer, men det er en "modifyer" der som gjør øvelsene uten så høy intensitet. Øktene varer fra 30-60 minutter pr gang. 
Noen av videoene trenger du manualer til, eller strikk/pullupbar, det er omtrent det eneste.

Du kan lese mer på beachbody.com. (Haha, høres ut som jeg reklamerer for dem!) De har også masse forum og supportgrupper på facebook rundt programmene, folk som motiverer og støtter hverandre, og du kan "rapportere inn " til dem og si at "hey, jeg har trent i dag" og få støtte, litt typisk amerikansk som du ikke får her, det er lov å skryte av deg selv for det du har gjort i et lite og lukket samfunn. 

Får du resultater og blir strammere? Ja, definitivt. Du kan finne mange før-og etterbilder med ulike programmer. Jeg ser heeelt annerledes ut nå enn før jeg begynte med sånt. Før tok jeg litt Jillian Michaels og jogga litt, men nå når jeg trener daglig med videoer ser jeg stor forskjell bare med bytting av program. 

Også er det innmari gøy. Min favoritt-trener er Shaun T. Jeg må ha noen som presser meg, og det får jeg med videoene. Alt jeg trener å gjøre er å trykke på play! :)

Endret av Rainbow
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også Jillian Michaels DVDer (har kjøpt dem på amazon), jogger (har investert i egen tredemølle -vel anvendte penger for meg) og forsøker å legge inn gåing i hverdagen (lar bilen stå i barnehagen og går på jobb, går så tilbake til barnehagen og kjører, f.eks. )

Anonymous poster hash: bf3cd...ef9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Jeg spør her istedenfor å lage en ny tråd jeg, men noen som har tips til youtubefilmer som tar for seg cardio, styrke osv, men tilpasset mennesker med fysiske problemer (ryggproblemer og smerter i kroppen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Er så lei av hele treningssenter opplegget, virker deilig å trene hjemme og løpe iblant. Trenger ikke å gå ned i vekt, er bare for å stramme opp og bevege meg litt/føle meg vel.

1. Hva gjør dere? Har dere en fast rutine?

2. Tips til internettsider? 

3. Blir man strammere?

Synes det vanskeligste er å finne ut hva man skal gjøre, stress å prøve å finne noe hver gang..

Skulle gjerne hatt en bra side eller noe å forholde meg til..

Ps. Har ikke utstyr, tenkte egenvekt og kjøpe en matte hvis det trengs og bruke småflasker med vann.

Ja, jeg trener hjemme, og har gjort det i flere år.

1. Hva gjør dere? Har dere fast rutine.

Jeg jogger på tredemølle eller ute, trener styrke med kroppsvekt, og tøyer for bevegelighet/fleksibilitet.

Hva jeg gjør, og hvordan, prøver jeg å variere så godt jeg kan, for kroppen har godt av variasjon, men rutinene er stort sett de samme hver gang.  (Jogging før styrke av kjernemuskulatur og store muskelgrupper, og tøying til slutt)

2. Tips til internettsider har jeg ikke, jeg bruker kjerneøvelser jeg har fått fra kiropraktor og fysioterapeut, og ellers øvelser jeg brukte da jeg trente på treningsstudio.

3. Muskulaturen blir sterkere av øvelsene, men om kroppen blir strammere generelt avhenger av en del andre faktorer.

Jeg mistet flere cm rundt midjen da jeg begynte med mine kjerneøvelser, fordi kjernemuskulaturen danner et indre korsett som holder indre organer på plass, og magen ble flatere av den grunn.

Andre har ikke samme erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...