Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mai 2016 skal jeg reise en uke med barnebarnet mitt. Jeg reiser ikke mye så jeg trenger noen forslag til hvor vi kan dra.

Det er en uke som jeg vil tilbringe mest mulig tid med henne, så sånne steder med barneklubber er uaktuelle. Liker små hoteller og gjerne mulighet til å oppleve noe mer enn bading. En dyrepark hadde vært flott og litt muligheter for å kjøpe litt klær til skolestart.

Noen steder jeg har kikket på så er det alt for lang tid med buss fra flyplassen. Nærmere 3 timer er alt for mye. (Kroatia)

Jeg skal ikke til Kreta, der var jeg med broren for 3 år siden. Tyrkia er uaktuellt, siden hun har vært der før.

Noen som har forslag som ikke er Mallorca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mai 2016 skal jeg reise en uke med barnebarnet mitt. Jeg reiser ikke mye så jeg trenger noen forslag til hvor vi kan dra.

Det er en uke som jeg vil tilbringe mest mulig tid med henne, så sånne steder med barneklubber er uaktuelle. Liker små hoteller og gjerne mulighet til å oppleve noe mer enn bading. En dyrepark hadde vært flott og litt muligheter for å kjøpe litt klær til skolestart.

Noen steder jeg har kikket på så er det alt for lang tid med buss fra flyplassen. Nærmere 3 timer er alt for mye. (Kroatia)

Jeg skal ikke til Kreta, der var jeg med broren for 3 år siden. Tyrkia er uaktuellt, siden hun har vært der før.

Noen som har forslag som ikke er Mallorca?

Kunne London vært aktuelt?

Her har du: London Zoo - Legoland Windsor - Hamleys - Båttur på Themsen - Båttur på Regents kanal - Greenwich med Observatoriet og 0-Merdianen - Dockland Light Railway (DLR) - London Eye (For et barn er nok "Pariserhjulet" London Eye mer spektakulært enn The Shard) (Selv om The Shard er dobbelt så høyt). Alle parkene med Hyde Park (Og omkringliggende parker) og Regents Park med flere. En familiemusical kanskje. Og ikke å forglemme Emirates Air Line. (Gondolbanen som krysser Themsen.)

Er fult mulig å finne litt mindre hoteller også I London (Uten at jeg er ekspert på det). De aller fleste barn vil jo og elske å kjøre dobbeltdekker.

Endret av Kjetil E
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har nettopp vært med små barn i London og kan skrive under på at det er kjekt. Men det kan bli ganske hektisk, for det er jo en by der mye skjer, hele tiden. Det er så mange tilbud i den byen, som roper til deg fra alle kanter.

Hvis du tenker på noe litt lenger sør - hva med Nice? Lett å komme seg til med fly. Godt og varmt i mai. Fine strandpromenader.

Anonymous poster hash: fbf86...b86
Skrevet

Tror London blir vel hektisk, men skal ikke utelukke det. Var der med datteren min da hun var 15 år.

Nice skal jeg sjekke ut, ikke kjent der.

Noen som har forslag til et sted hvor hun også har bademuligheter?

Takk til dere to over!  :blomst:

Gjest Seajewel
Skrevet

Dra til Kreta, Platanias. Barnevennlig, og masse spennende båtutflukter for barn, og flotte bademuligheter, mange små koselige hoteller også. 

Skrevet

Ja det ble Mallorca allikevel, men en plass jeg aldri hadde funnet uten hjelp fra et reisebyrå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...