AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Er så fornøyd, og litt stolt av meg selv. Etter flere år med studielån hos SI, er jeg endelig overført til lånekassen igjen. Jeg vet det var min egen skyld at jeg havnet i den situasjonen i det hele tatt, men er så glad for at jeg tok meg i nakken og ordnet opp. Nå kan jeg betale ned studielånet som "alle andre" og føle meg friere enn på lenge :) Så tenker jeg at om jeg klarte det, så kan andre også få det til. Jeg hadde postkasse og brevskrekk, var helt forferdelig til å ta tak i min egen økonomi. Idag er jeg ute av all gjeld, bortsett fra mitt nå helt vanlige studielån med nedbetalingsplan hos lånelkassen! Håper det er lov å skryte litt av seg selv her inne, får bare slette om det ikke passer. Anonymous poster hash: e4bef...2f6 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #2 Skrevet 2. september 2015 Gratulerer! Hvordan klarte du å overvinne brevskrekken? Fikk du hjelp, eller klarte du det på egenhånd? Jeg var i lignende uføre - med inkassosaker, rettsgebyr, tvangssalg... festlig... Jeg fikk veldig god hjelp av NAV - ikke økonomisk, men det jeg hadde bruk for: praktisk hjelp. De gikk igjennom bæreposene med uåpnede brev og betalte ut på mine vegne, opprettet bevgiroavtaler osv. Etter et halvt år kunne jeg ta over, og i et år nå etterpå har jeg klart alt selv. Det er en herlig følelse å ikke behøve grue seg for hva som kommer i postkassa! Anonymous poster hash: e03f2...3bc
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #3 Skrevet 2. september 2015 Jeg fikk aldri noe hjelp med noe, men klarte til slutt å manne meg nok opp til å åpne alle konvoluttene. Var en hard ting å gjøre, og jeg hadde helt panikk mens jeg satt der og åpnet krav etter krav. Følelsen da alt at åpnet og sett gjennom var grusom og samtidig helt nydelig. Jeg så alt jeg skyldte, men endelig var alt fremme i dagen. Etter det har jeg aldri latt et eneste brev forbli uåpnet. Jeg var vel kommet til det berømte punktet i mitt liv hvor jeg ikke orket angsten mer. Kan fremdeles kjenne på den når jeg får en regning i posten, men jeg har kontroll nå og vet hvilke regninger som kommer og når de skal betales. Jeg ble bare så ufattelig lettet idag, over å endelig være ferdig med betalingsavtaler og innkrevninger. Anonymous poster hash: 565d8...fee
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #4 Skrevet 2. september 2015 Er forresten TS som svarte nå, er bare hjemme fra jobb og da på annet nettverk og annen pc. Anonymous poster hash: 565d8...fee
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #5 Skrevet 2. september 2015 Gratulerer! Jeg er midt oppi dem nå, men har ikke så mye igjen, så gleder meg til å være ferdig Led av samme problem for noen år siden. Nå har jeg ordna opp i det meste, men SI gjenstår å bli ferdig med. Hadde store bunker med uåpna brev gjemt bort litt her og der. Etter en gjennomgang føltes alt mye bedre! Anonymous poster hash: 40e40...1dc
Cowboy Lotte Skrevet 3. september 2015 #6 Skrevet 3. september 2015 Det var på tide. Man må ta ansvar for sine handlinger. Når man klarer å skrive under på studiegjeld, så bør man klare å åpne brev. Har man klart å fått betalingsanmerkning, så vil man slite med å få lån, og kan vinke boligdrømmen farvel. Men deres valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå