Tvist Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Jeg håper noen kloke hoder kan hjelpe meg her... Jeg har et word dokument der jeg har satt inn et eget bilde som vannmerke. Ser veldig bra ut, men når jeg skal skrive det ut, blir bakgrunnen kraftig igjen, og vises som et vanlig bilde. Er det noen som vet om det er mulig å ordne det på en eller annen måte?
tdm900 Skrevet 3. september 2015 #3 Skrevet 3. september 2015 Åååå...hadde jeg bare huska DET du Har jo lært en gang i tida, men har nok gått i glemmeboka Men, hvordan ser det ut før du skriver ut? Er det svakt som bakgrunn da?
Tvist Skrevet 4. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2015 Åååå...hadde jeg bare huska DET du Har jo lært en gang i tida, men har nok gått i glemmeboka Men, hvordan ser det ut før du skriver ut? Er det svakt som bakgrunn da? Nei, det vises ikke svakt på forhåndsvisningen, så jeg tror ikke det er noe med printerinnstillingene, heller med Word. Har søkt på nettet, men finner ikke noe om denne problemstillingen. Tror nemlig ikke det er et problem om man bruker de forhåndsinnstilte vannmerkene, kun om man bruker egne bilder.
tdm900 Skrevet 4. september 2015 #5 Skrevet 4. september 2015 Nei, det vises ikke svakt på forhåndsvisningen, så jeg tror ikke det er noe med printerinnstillingene, heller med Word. Har søkt på nettet, men finner ikke noe om denne problemstillingen. Tror nemlig ikke det er et problem om man bruker de forhåndsinnstilte vannmerkene, kun om man bruker egne bilder. Mmm...du...ta og søk i hjelpefilene til words, skal se kjapt etter på jobb, har msoffice der
tdm900 Skrevet 4. september 2015 #6 Skrevet 4. september 2015 Nei, det vises ikke svakt på forhåndsvisningen, så jeg tror ikke det er noe med printerinnstillingene, heller med Word. Har søkt på nettet, men finner ikke noe om denne problemstillingen. Tror nemlig ikke det er et problem om man bruker de forhåndsinnstilte vannmerkene, kun om man bruker egne bilder. Se på Sideoppsett, der finner du Sidebakgrunn omtrent midt på. Klikk på Vannmerke, nesten nederst finner du Egendefinert, velg den og så markere du for Bilde vannmerke. Men videre fra der kan ikke jeg hjelpe i farten, skulle da tro det legger seg som ønsket fra nå av
Tvist Skrevet 4. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2015 Se på Sideoppsett, der finner du Sidebakgrunn omtrent midt på. Klikk på Vannmerke, nesten nederst finner du Egendefinert, velg den og så markere du for Bilde vannmerke. Men videre fra der kan ikke jeg hjelpe i farten, skulle da tro det legger seg som ønsket fra nå av Ja, det er det jeg har gjort, får å få bilde som vannmerke. Men det funker ikke når jeg skriver det ut. Man takk for at du vil hjelpe.
Dr. A. Kula Skrevet 4. september 2015 #8 Skrevet 4. september 2015 Hvilken versjon av Word har du? I Word 2010 ville jeg i hvertfall sjekket at det er huket av i "Washout" valget, slik det viser i vedlagte bilde. Boksen får du ved å velge fanen "Page Layout", deretter "Watermark V" og til slutt "Custom Watermark..." (Word 2010) Vet ikke hva de evt heter på norsk. Et annet alternativ er å få "tynnet" vannmerke bildet før du bruker det. Men da må du bruke et bilderedigeringsverktøy (på en kopi!).
tdm900 Skrevet 4. september 2015 #9 Skrevet 4. september 2015 Ja, det er det jeg har gjort, får å få bilde som vannmerke. Men det funker ikke når jeg skriver det ut. Man takk for at du vil hjelpe. Ok
Tvist Skrevet 4. september 2015 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2015 Hvilken versjon av Word har du? I Word 2010 ville jeg i hvertfall sjekket at det er huket av i "Washout" valget, slik det viser i vedlagte bilde. Boksen får du ved å velge fanen "Page Layout", deretter "Watermark V" og til slutt "Custom Watermark..." (Word 2010) Vet ikke hva de evt heter på norsk. Et annet alternativ er å få "tynnet" vannmerke bildet før du bruker det. Men da må du bruke et bilderedigeringsverktøy (på en kopi!). Det er 2010 versjonen. Hvis jeg huker av Washout funksjonen fungerer det, men da blir det så fryktelig svakt, vil gjene at det viser litt mer, slik det er når den ikke er huket av. Men mulig jeg forventer litt mye. Ja, har vurdert bildebehandlingsprogrammer, kan du anbefale noen?
Dr. A. Kula Skrevet 4. september 2015 #11 Skrevet 4. september 2015 Det er 2010 versjonen. Hvis jeg huker av Washout funksjonen fungerer det, men da blir det så fryktelig svakt, vil gjene at det viser litt mer, slik det er når den ikke er huket av. Men mulig jeg forventer litt mye. Ja, har vurdert bildebehandlingsprogrammer, kan du anbefale noen? Har prøvd Gimp selv, er et avansert gratisverktøy, men kanskje litt høy terskel for å bruke? Får selv noen enkle ting, men brukte noe tid på prøv-og-feil.
Tvist Skrevet 4. september 2015 Forfatter #12 Skrevet 4. september 2015 Har prøvd Gimp selv, er et avansert gratisverktøy, men kanskje litt høy terskel for å bruke? Får selv noen enkle ting, men brukte noe tid på prøv-og-feil. Ja, har Gimp på maskinen og har litt erfaring med det, får sjekke om jeg kan gjøre noe med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå