AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 Jeg holder på å sette opp bredbånd fra Get, har fulgt alle instruksjoner, og modemet sier at det er på nett. Men jeg kommer ikke inn på noen andre sider enn Get.no, hvilket blir litt kjedelig i lengden. Hva skjer?? Anonymous poster hash: 83fcf...cba
Mendoza Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Man kommet inn på GET selvom man i utgangspunktet "ikke er på nett". Hvilket modem har du, hvilken router har du og hvordan lyser disse?
Gjest traust Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Har Cisco EPC3010, alt lyser jevnt, bortsett fra "link", som blunker. Foreløpig har jeg bare puttet ledningen rett i PC-en, men jeg har en Netgear-ruter.
Mendoza Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 (endret) Link pleier å blinke. Når alt lyser skal du i utgangspunktet ha nett. Har du sjekket at alt av kabler står ordentlig i? At antennekabelen også sitter ordentlig fast i veggen? Hvis alt er ordentlig i, alle kabler altså - prøv å skru av pcn og trekk ut kontakten av både router (om den er satt opp) og modem i 2 minutter. Sett så inn modem igjen først, også skrur du på pcn (vent med routeren, og sjekk først at du får nett direkte med kabel) Endret 1. september 2015 av Mendoza
Gjest traust Skrevet 1. september 2015 #5 Skrevet 1. september 2015 Takk for tipset. Det fungerte dessverre ikke. Jeg får fortsette prøvingen i morgen, nå må jeg dessverre legge meg. Setter virkelig stor pris på hjelpen!
Mendoza Skrevet 1. september 2015 #6 Skrevet 1. september 2015 Håper det løser seg. Jobbet i GET før men dessverre ikke nå lengre. Hvis det ikke ordner seg, ring dit i morgen så sjekker de signalene dine og evt om de får kontakt med modemet, og da kan gi lettere veiledning ut i fra det de kan se av signalverdier på modemet ditt.
-Jiinxs- Skrevet 2. september 2015 #7 Skrevet 2. september 2015 (endret) Hva viser dette symbolet hos deg. Er det et gult utropstegn, eller bare en x i hjørnet ? Endret 2. september 2015 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #8 Skrevet 2. september 2015 Link kan også blinke når det ikke er signal (kobling). Hvordan blinker det? Som mobilen blinker når du har melding? Eller tilfeldig litt ujevnt? Sorry for at jeg er en ekstra kokk, bare lurte på den biten. Anonymous poster hash: 70346...fed
Mendoza Skrevet 2. september 2015 #9 Skrevet 2. september 2015 Link kan også blinke når det ikke er signal (kobling). Hvordan blinker det? Som mobilen blinker når du har melding? Eller tilfeldig litt ujevnt? Sorry for at jeg er en ekstra kokk, bare lurte på den biten. Anonymous poster hash: 70346...fed Sant nok. Du har jo rett i det. Jeg er ganske sikker på at dette skyldes tilkoblingsfeil. Det var det som var typisk ved førstegangsoppsett når jeg jobba får get iallefall.
Gjest traust Skrevet 2. september 2015 #10 Skrevet 2. september 2015 Hei! Jeg tenkte bare jeg skulle si til dere snille sjeler at det har ordnet seg. Jeg snakket med Get og det var en feil i oppsettet deres som lot seg fikse på null komma svisj. Takk skal dere ha som svarte meg i min nød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå