AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #1 Del Skrevet 1. september 2015 En relativt sjelden diagnose i følge internett. Men er det noen som har den og kan si litt om hvorfor de har fått den, og hva den betyr for deg? Fikk vite at den har blitt stilt på meg fra psykologen, via helt andre enn psykologen selv, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen, da jeg sliter med fysisk sykdom og "traume/sorg" som følge av tap av helse og liv pga fysisk kronisk funksjonshemming - og ikke "tilpasningsvansker" av samlivsbrudd eller dødsfall, kortvarig mental sorg, som det står på nett at den blir satt for! Skjønner ingenting nå og er ganske opprørt for at diagnosen har blitt satt bak ryggen min.. Anonymous poster hash: 8749e...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #2 Del Skrevet 1. september 2015 Oppdaget at jeg hadde fått denne diagnosen som åtteåring. Dette oppdaget jeg først da jeg var 18 og det ved en tilfeldighet. Opplevde mye psykisk (og fysisk) vold fra faren min og mye konflikter som antageligvis er årsaken til at jeg fikk den. Likevel var den stilt feil, for de fattet ikke at problemet var den truende atferden faren min viste. De ga skilsmissen skylden. Anonymous poster hash: 3827c...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #3 Del Skrevet 3. september 2015 Har liten og ingen tro på at noen har stilt en så alvorlig diagnose bak ryggen din. Det er jo rett og slett ikke lov. Anonymous poster hash: eb957...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #4 Del Skrevet 3. september 2015 Tror du har misforstått diagnosen. Tilpassningsforstyrrelse er en psykisk diagnose som ofte stilles på personer som får en psykisk reaksjon på store omveltninger i livet. Det kan være dødsfall, fysisk sykdom, endring i jobb, skilsmisse, mobbing, skolebytte o.l, det er en mild diagnose som for de fleste er forbigående. For å sammenligne med somatikken så kan du ha diabates som er kronisk, eller beinbrudd som er forbigående. Tilpassningsforstyrrelse er en slik forbigående psykisk lidelse, den er ganske vanlig og fult mulig å behandle. Jeg har selv hatt diagnosen etter alvorlig mobbing og trakassering over tid, har fått behandling og er nå frisk. Psykologer må alltid ha en "arbeidsdiagnose", på det du beskriver høres tilpassningsforstyrrelse helt rett ut, du sliter med å tilpasse og akseptere en ny hverdag pga sykdom. Når arbeidsdiagnosen er funnet kan psykologen finne og starte passende behandling, dersom dette ikke er riktig for deg kan diagnosen endres senere. Anonymous poster hash: 2f7cc...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå