Gå til innhold

Hjelp meg squats

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trente knebøy forleden og fikk plutselig en dårlig vane i dag. Jeg tok først 50kg uten problemer, men når jeg la på 60kg merket jeg problemer. Knærne gikk innover når jeg skulle oppover, og det skjedde helt automatisk.

Noe som vet hvorfor?

Anonymous poster hash: 5a58d...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at du ikke hadde varmet godt nok opp, har for dårlig mobilitet, feil teknikk, at 60 kg var for tungt osv. Egentlig helt umulig å si uten en filmsnutt.

Anonymous poster hash: f89eb...872
Skrevet

Har du håndtert 60 kg før? At knærne går innover indikerer som regel for svake lår. Du må nok senke vekten. 

Anonymous poster hash: 410f1...87b
Skrevet

Om knærne går innover bør du passe deg, da er det lett å få en stygg skade. Betal for en time eller to med personlig trener.

Anonymous poster hash: 566f8...3db
Skrevet

Det kan være at du ikke hadde varmet godt nok opp, har for dårlig mobilitet, feil teknikk, at 60 kg var for tungt osv. Egentlig helt umulig å si uten en filmsnutt.

Anonymous poster hash: f89eb...872

Teknikken har jeg sjekket med flere personer inkludert PT, så det er ikke noe galt med den. 60kg skal heller ikke være for tungt når jeg klarte 75kg for to uker siden uten problemer.

Jeg satser på at oppvarmingen var problemet

Skrevet

Har du håndtert 60 kg før? At knærne går innover indikerer som regel for svake lår. Du må nok senke vekten.

Anonymous poster hash: 410f1...87b

Jeg har klart høyere uten problemer, men jeg er ikke sikker på hva som hendte i dag.

Skrevet

Knærene klapper gjerne innover hvis man har for svake muskler på utsiden av hoftene. Tren utsiden av hoften, og fokuser på å presse knærene utover når du tar bøy. 

Anonymous poster hash: e57a0...789
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...