Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha særemne i norsk og jeg er helt blank på tema og problemstilling. Noen som har noen gode forslag?

Jeg er åpen for alt, og trenger bare litt inspirasjon. Jeg er utrolig glad i å lese og å reflektere; så det hadde vært veldig interessant med noe som kanskje er litt mer spennende å fordype seg i. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva liker du best å lese da? Og hvilke temaer liker du best i norskfaget? Da er det litt enklere å hjelpe :)

Skrevet

Jeg leser alt og da mener jeg alt også. Det er vel det som er litt problemet, det er alt for mye å velge mellom. 

Jeg tror jeg kommer til å ende opp med Sigrid Undset; Kristin Lavransdatter bøkene og studere konflikten mellom hennes egen vilje og det hun oppfatter sm Guds vilje. Da det virker interessant og jeg ikke har lest bøkene. Men dette er bare om jeg ikke finner noe mer interessant/spennende. 

Har også tenkt litt på Amalie Skram, men jeg er veldig usikker. 

Skrevet

Burde vel kanskje også nevne at vi må lese på norsk, det trenger ikke nødvendigvis være en norsk/skandinavisk forfatter bak. 

Skrevet

Da kan du jo egentlig velge hva som helst. Men jeg ville benyttet anledningen til å lese noe jeg har hatt lyst til å lese en stund, eller å lese noe som virker litt interessant men som du ikke hadde tatt deg tid til ellers, som Skram, Hamsun eller andre klassiske forfattere. Har skrevet særoppgave om Undsets bøker selv, det kan anbefales. Ellers synes jeg det er spennende å bruke bøker fra ulike tidsepoker og/eller skrivestiler med samme tema og så gjøre en sammenligning av hvordan temaet fremstilles. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...