AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 Jeg er bedt i bryllup i januar. Kleskoden er dress/mørk dress. Litt usikker på hvordan det er lurt å kle seg? Det kan jo kanskje være litt kjølig, også innendørs? Ny kjole må jeg ha uansett, nå lurer jeg på om det er lurt med lang eller knelang. Hva kan man ha til ellers for å gjøre antrekket litt varmere? Sjal? Bolero? Synes fort det ser litt...ufresht ut. Men det er sikkert fordi jeg ikke har sett noen fine boleroer Anonymous poster hash: 88909...54b
Lille Rosa Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Har du bunad? Isåfall ville jeg hatt på det under vielse, og så byttet til en fin kjole til middagen. Bunad er perfekt når det er litt inn/ut av kirke/lokaler osv. Man bør forvente at de har det varmt nok til å bruke kjole innendørs selv om det er på vinteren
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Bunad, men ikke bytt til kjole etter kirken. Anonymous poster hash: e4cb3...e65 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #4 Skrevet 2. september 2015 Har ikke bunad dessverre, ellers er jeg enig i at det ville vært et godt valg! Anonymous poster hash: 88909...54b
peppermyntete Skrevet 2. september 2015 #5 Skrevet 2. september 2015 Uansett om du velger lang eller kort kjole kan du jo ha strømpebukse under (bare ikke velg sko med åpen tå). Siden det ikke er galla kan det gå med en pen cardigan også, i god kvalitet og kanskje med noe perlepynt? Den "kontorjobb avdelingen" til H&M kan ha noe fint
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #6 Skrevet 2. september 2015 Med strømpebukse under og en bolero eller lignende, kan du jo bruke de fleste kjoler som på sommeren. Jeg har strikket meg et par av bolereone fra pickles.no til nettopp slike anledninger. Da kan man jo velge garn som passer til kjolen, og vips ser det helt ut som det er meningen at den skal være der Anonymous poster hash: 1df0a...2d1
Gjest Tigress Skrevet 2. september 2015 #7 Skrevet 2. september 2015 Eg synest lang kjole i dei fleste høva vil vere ordentleg overkill dersom kleskoden er mørk dress, då er vi eigentleg på drakt, liksom. Eg ville nok satsa på ein kjole med trekvartlangt erme, i mørk blå eller mørk grøn. Det er så klassisk at du kan kjøpe noko frå eit kvalitetsmerke, slik at sjølve kjolen kan vere i ull. Tiger, Filippa K og Sand er døme på merke som lagar slikt. Kjøpt ein silkeunderkjole til å ha under, så får du eit lag til med varme. Om budsjettet er avgrensa ville eg tatt ein tur på Fretex. Byrjar du no er du mest garantert å finne noko slikt innan januar. Men uansett, ein klassisk ullkjole er det god økonomi i, altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå