Gå til innhold

Semesteravgift UiO - trenger svar raskt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student ved UiO og det har blitt mye rot med studieplassen min. Fikk nylig beskjed om at administrasjonen har ordnet registreringen manuelt og at jeg endelig er registrert - og at jeg skal betale avgiften innen 1. sept.

Jeg logget meg inn idag og bestilte giro (som jeg ikke har mottatt). Jeg har null penger ikveld, men vil motta imorgen og kan betale da. Kan evt. be moren min betale for meg umiddelbart, men det er jo uansett ikke registrert ikveld. 

Nettsiden forteller meg at " merk at det tar ca. 3 dager fra innbetaling til det er registrert i systemet". Det betyr jo da at dersom de sier ifra mandag vil betalingen uansett komme inn etter 1.september. 

Godtar de dette? Eller sitter de morgenen 2.sept og sjekker?

Anonymous poster hash: 071e5...ffd
Skrevet

Bare si i fra til kontoret at pengene gikk ut av kontoen din i dag (når du sier det i morgen), at dem er på vei.

Det pleier å gå helt fint det, hvertfall så lenge de får beskjed :)

Anonymous poster hash: 8a05a...bac
Skrevet

De vil se når det er betalt, men du er jo uansett for sent ute. Så du burde ringe de i morgen :P

Anonymous poster hash: 683ed...3cb
Skrevet

Bare si i fra til kontoret at pengene gikk ut av kontoen din i dag (når du sier det i morgen), at dem er på vei.

Det pleier å gå helt fint det, hvertfall så lenge de får beskjed :)

Anonymous poster hash: 8a05a...bac

Tenker det, lurer bare om det er et slags automatisk system. 

Når jeg logger inn nå har jeg ikke engang muligheten til å betale på nett eller se kontodetaljer.

Skrevet

Jeg er student ved UiO og det har blitt mye rot med studieplassen min. Fikk nylig beskjed om at administrasjonen har ordnet registreringen manuelt og at jeg endelig er registrert - og at jeg skal betale avgiften innen 1. sept.

Jeg logget meg inn idag og bestilte giro (som jeg ikke har mottatt). Jeg har null penger ikveld, men vil motta imorgen og kan betale da. Kan evt. be moren min betale for meg umiddelbart, men det er jo uansett ikke registrert ikveld. 

Nettsiden forteller meg at " merk at det tar ca. 3 dager fra innbetaling til det er registrert i systemet". Det betyr jo da at dersom de sier ifra mandag vil betalingen uansett komme inn etter 1.september. 

Godtar de dette? Eller sitter de morgenen 2.sept og sjekker?

Mener ikke å være festbrems her, men hvorfor ordnet du ikke betaling med en gang du fikk vite at alt var i orden med studieplassen? Man kan vel i verste fall miste studieplassen dersom man ikke overholder fristen for å betale semesteravgift.

Anonymous poster hash: 3e3af...748

Skrevet

Du MÅ betale det nå. UiO er ikke kjent for å være særlig runde i kantene med denne fristen.

Anonymous poster hash: 566f5...79c
Skrevet

Om det står innen første september så betyr vel det at det er forsent i dag?

Og om du ikke får opp betalingsinfo (kidnr og kontonummer) så har du et problem.

Får du opp kidnr og kontonr så få moren din til å betale med en gang. Det er betalingsfristen som gjelder, ikke når de får pengene inn på konto. Altså, er betalingsfristen for husleia 15. januar så kan du fint betale 15. januar. At huseier ikke får pengene før tre dager etter har ikke noe å si. Men jeg tenker at innen første september betyr 31. august. Men jeg er ikke sikker. Men uansett; får du opp betalingsinfo så betal nå før kl 0000

Får du ikke opp betalingsinfo må du kontakte fakultetet snarest.

Anonymous poster hash: ae748...bde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...