Melissa Gioberti Skrevet 16. september 2004 #1 Skrevet 16. september 2004 Min bærbare Compaq Armada (som jeg bruker i jobbsammenheng) vil ikke slå seg av. Ca. hver 3.dje gang jeg skal gå ut av maskinen durer og går den og da er det ingen annen løsning enn å ta ut batteriet for å få stengt den. Maskinen er bare et par-tre år gammel...pent brukt av meg. Hva er galt? Kan jeg gjøre noe med det?
Gjest Starya Skrevet 16. september 2004 #2 Skrevet 16. september 2004 Hadde samme problem med min stasjonære før, har ikke opplevd det etter at jeg reformatterte den.
Melissa Gioberti Skrevet 17. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2004 Reformattere den? Hva betyr det og hvordan gjør man det? Kan man gjøre det selv? Finnes det en bruksanvisning? Må man ha programvare for å gjøre det? Betyr det at maskinen rydder opp i alt som er på den? Finnes det håp? Forvirret og kunnskapsløs...
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 17. september 2004 #4 Skrevet 17. september 2004 Reformattere den? Hva betyr det og hvordan gjør man det? Kan man gjøre det selv? Finnes det en bruksanvisning? Forvirret og kunnskapsløs... Når du formatterer maskinen sletter du alt som er på den. Alt av programmer og filer må legges inn på nytt, så pass på at du har kopi av alt før du gjør det. Står nok mer om dette i bruksanvisninga til maskinen din om du har den.
Melissa Gioberti Skrevet 17. september 2004 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2004 Ok, takk. Forstår ikke hvorfor maskinen skal oppføre seg slik bare fordi jeg har ting lagret på den? Dårlig gjort at jeg må slette alt først for så å få det på plass igjen..
Gjest Starya Skrevet 17. september 2004 #6 Skrevet 17. september 2004 Hvorfor den gjør ugagn er ikk godt å si, men en slik opprensking er bare sunt for maskinene etter lengre tids bruk.
Gjest Den utstøtte Skrevet 18. september 2004 #7 Skrevet 18. september 2004 Det der tror jeg ikke noe på. Du har mistet en eller flere filer i operativsystemet ditt. Det er slikt som kan skje. Sett inn XP-CD'n og finn frem til reparasjon av XP. Når du er ferdig med reinstallasjon light, laster du ned og kjører ccleaner.com Dette programmet vil rense opp alle de filene fra XP som er dobbeltinstallert på PC'n Hvis dette ikke hjelper, kan det være en driver for selve driften av PC'n som er borte.
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2004 #8 Skrevet 18. september 2004 Det der tror jeg ikke noe på. Du har mistet en eller flere filer i operativsystemet ditt. Det er slikt som kan skje. Sett inn XP-CD'n og finn frem til reparasjon av XP. Når du er ferdig med reinstallasjon light, laster du ned og kjører ccleaner.com Dette programmet vil rense opp alle de filene fra XP som er dobbeltinstallert på PC'n Hvis dette ikke hjelper, kan det være en driver for selve driften av PC'n som er borte. Det er nok ikke så enkelt. Det er noe i algoritmen i programmeringen til våre kjære programmerere i MS. Slike ting var et større problem i win 98, men skjer nok noen ganger nå allikevel. Uansett, neppe noen filer som er slettet i OS'et.
Bertha Skrevet 18. september 2004 #9 Skrevet 18. september 2004 Hvis du må stoppe pc'n, så finnes det en langt enklere måte enn å ta ut batteriet: Hold nede av/på knappen i noen sekunder, så slår maskinen seg av.
Gjest Admin'C Skrevet 18. september 2004 #10 Skrevet 18. september 2004 Kan jo være ett program som maskinen venter på skal slå seg av. Trykk ctrl+alt+del så ser du kanskje noe mistenkelig hvis du har xp
Gjest Den utstøtte Skrevet 19. september 2004 #11 Skrevet 19. september 2004 Her finnes en del smarte programmer: http://www.mlin.net/ Startupcontrol gir en oversikt over hvilke programmer som er med i oppstarten og som står og går. Det er ikke sikkert at alle er nødvendige. Vær forsiktig med å fjerne. Her er en guide over en drøss programmer på PCn' Hva de heter og hva de gjør. http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pa...es/tasklist.htm Jeg regner med at disse to legges på favoritter under Den utstøttes datatips
Gjest Melissa Gioberti utl. Skrevet 20. september 2004 #12 Skrevet 20. september 2004 Ja, tusen takk alle sammen. Enkelte skriver på et språk jeg ikke forstår i det hele tatt..XP og alt det andre...det er ikke bare bare å gjøre alt det der for en som regner med at alt er i orden. Bilverksteder, datareparasjoner....ikke moro.
Gjest Admin'C Skrevet 20. september 2004 #13 Skrevet 20. september 2004 har du nettverkskabel i så trekk ut denne, kan hende den våkner av wol. Høres jo rart ut det også da...
Gjest Admin'C Skrevet 23. september 2004 #15 Skrevet 23. september 2004 wake on lan, har du det på og kabelen er i kan dette medføre problemer. Du kan jo titte i eventviewer og se om det er meldt om noen programmer som ikke oppfører seg riktig. men, har du testet ctrl+alt+del og sett om den skrur seg av hvis du avslutter programmer under prosesser manuelt? Hvis den plutselig skrur seg av etter du har avsluttet en kan det være den som ødelegger for deg. Lim inn filnavnet her så skal jeg se. Med en gang du restarter kommer alt du fjernet tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå