AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 Hvor mye er det vanlig å variere i vekt iløpet av en dag? Jeg sikter på å gå ned 5 kg. I dag spiste jeg litt mer enn vanlig (500-700 kcal mer), kall det gjerne "spisedag". Fikk en trang til å veie meg i stad og så at vekta var 2,5 kg over hva jeg veide i dag morges... Jeg blir jo da litt smånervøs. Jeg vil ikke si jeg har spist "tung" mat, men kanskje en overvekt av karbohydrater... Jeg vet at vekten øker iløpet av en dag, men så mye? Er vekten på vei opp igjen? I det heletatt, er det sunt å ha en spisedag? Ønsker kun seriøse kommentarer. Det høres kanskje ikke ut som et issue for andre, men for meg er det forbundet med ubehagelige følelser... Anonymous poster hash: 97189...394
Gjest Angry Man Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Ta det med ro. Vekt varierer veldig basert på bl.a hvor mye mat du har spist, om du har vært på do, væskeinntak/tap og lignende. Bare dumt å gå på vekta hver dag og bite negler.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Ikke vei deg hver dag, er første bud. Holder i massevis med maks en gang i uka. Bruk heller målebånd. Vekta kan svinge med opptil 5 kg, avhengig av vann og det du har spist i løpet av dagen Anonymous poster hash: d24e2...08f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 Takk for svar. Nå ble jeg litt lettet! Men hva er dette noen snakker om ang vann i kroppen? Er det sånn at enkelte typer mat eller næringsstoffer binder mer vann enn andre? TS Anonymous poster hash: 97189...394
Gjest chisandra Skrevet 1. september 2015 #5 Skrevet 1. september 2015 Vent og se i morgen tidlig igjen. Jeg veier innimellom et par kg. mer på kvelden, men det er borte neste morgen.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #6 Skrevet 2. september 2015 Takk for svar. Nå ble jeg litt lettet! Men hva er dette noen snakker om ang vann i kroppen? Er det sånn at enkelte typer mat eller næringsstoffer binder mer vann enn andre? TS Anonymous poster hash: 97189...394 Umulig å si, men f.eks salt binder vann. Det kan være lymfesystemet ditt ikke drenerer effektivt da og da, etc etc. Mange, mange faktorer som spiller inn. Kroppen er bare sånn Anonymous poster hash: d24e2...08f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #7 Skrevet 2. september 2015 Det er egentlig bare det du veier på samme dag i måneden, om morgenen, før do og mat, og uten klær, som er reelt.Anonymous poster hash: 53f33...1ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå