Gå til innhold

dritt kjerring i butikken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på butikken i dag, det er to dyrebutikker ved siden av hverandre. Jeg skulle ha kattsand. Så jeg og pappa gikk så innpå begge butikkene for å sammenligne priser. Vi sto innpå ene butikken og diskuterte, også kommer hun ene som jobbet der og sa "Hvis dere skal være så vrien på prisen så får dere bare dra". 

Jeg og pappa ble helt sjokkert! 

Men så ble pappa sint og gikk og stilte seg i døren, sto der og sa til alle som kom inn "du vet butikken like ved? de tar 20-50% mindre enn det de gjør her", og samtlige han sa det til dro. Flere av de takket faktisk pappa da vi gikk ut fra den andre butikken. 

De to i kassen ved den første butikken så stygt på oss  :fnise:

Hun ene kom så frem, sikkert på vei til å kaste oss ut, så da gikk vi. 

Den butikken hvor hun sure kjerringa jobbet er en kjent kjede, mest kjent for å være overpriset, mens den andre ved siden av er en litt mindre kjent kjede som er ny i byen, nyåpnet nå nettopp, og de tar mye, mye mindre for akkurat det samme, samme merkevarer og alt. For eksempel, jeg skulle kjøpe med en kong til hunden min, 99kr kostet den hos den kjente kjeden, 69kr hos de andre, samme merke, samme størrelse. 

Var litt slemt av pappa og sende kundene til andre butikken. Men det hun sa var jo ikke akkurat så snilt heller da! Eller hva? 

Man må da få lov til å sammenligne priser... eller?

Anonymous poster hash: af935...43d
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Captain Hook
Skrevet

Synes det faren din gjorde var bra gjort jeg! :) Den kjerringa fikk som fortjent! De har ikke lov å være sånn mot kunder. Hun burde fått sparken. 

Skrevet

Handlekraftig far!

Anonymous poster hash: b1bf7...c6a
  • Liker 2
Skrevet

Den ansatte i kjede-butikken kan angre bittert nå.

Det lille jeg husker fra markedsføringen er: En positiv opplevelse forteller du videre til en person, en negativ opplevelse forteller du videre til 10 personer. 

Skrevet

Jeg er prisbevist på en smart måte. Hvorfor betale 300kr for noe jeg kan få for 200kr like ved? 

Vi skulle ha vom og kattsand, så vi sto å diskuterte kilos prisen på vom, kattsanden fant vi fort ut var mye dyrere hos de enn på den andre butikken. 

Hun damen hørte sikkert at jeg sa "nei her er det dyrere" da vi sto ved kattsanden, også gikk vi til frysedisken og hun gikk etter oss. Var få folk der akkurat da, også sa hun det til oss da vi sto å diskuterte kilosprisen. 

Endte opp med å kjøpe kong, vom og kattsand hos de andre :) 

Alt var samme merke og alt, men bare bedre pris. 

Sparte over 200kr!  :danse:

Pappa er ikke den som orker å stå å krangle. Mamma hadde sagt ifra og kranglet, slengt ifra seg noen uheldige gloser også. Men pappa... han er litt spesiell :P Er ikke så ofte ut å handler med han, trengte han til å bære 18L med kattsand, for det klarer ikke jeg å løfte. 

Ble litt usikker nå, om det å være prisbevist er galt. Har alltid vært slik, jeg og mamma kan dra innom 3 butikker for å sammenligne priser. Men som oftest så vet vi det på forhånd nå, bruker appen mattilbud og tilbudsaviser, så vi kan fint dra innom flere butikker for å kjøpe ting på tilbud. 

Det er vell ikke noe galt i å være prisbevist? 

ts

Anonymous poster hash: af935...43d
  • Liker 1
Skrevet

Når det er så dyrt, så må de i alle fall kunne kompensere med god service, men det klarte de ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en kunde som kjøper billigste vare hvis det ikke gir meg unødig ulempe. Feks kjøper jeg hvitevarer på elkjøp som ligger en halvtime unna. Men har de den samme varen på en annen elektrobutikk til 200 kr mer er det ikke sikkert jeg gidder å kjøre en halvtime en vei for 200 kr hvis den andre butikken er i nabolaget. Dette gjelder for øvrig alle varer jeg handler. Besparelsen må stå i forhold til ulempen. Å kjøre 5 mil til nærmeste spar-butikk fordi de har tilbud på pølser gjør jeg ikke.

Så at dere valgte den billigste skjønner jeg.

Når den lå rett ved siden av.

Men her kunne jeg godt tenkt meg å høre den butikkansattes versjon av saken før jeg trekker noen konkusjoner. Saken har to sider.

Anonymous poster hash: 9b8b9...68f

• Liker 1
Skrevet

Helt greit å sjekke priser og sammenligne, men sosiale normer tilsier vel at man gjør det diskret, og ikke diskuterer høylydt seg imellom. Dama var likevel uhøflig i reaksjonen sin. Og faren din overreagerte fullstendig, selvsagt stiller man seg ikke utenfor en butikk og saboterer for kundegrunnlaget deres. Er man misfornøyd, tar man det direkte med butikken, enten personlig eller i skrift.

Så: Dere var temmelig uforskammede, hele gjengen.

Anonymous poster hash: 6f642...4d1

• Liker 8
Skrevet

Litt av noen foreldre du har.

Anonymous poster hash: 4de85...d29
Skrevet

Simpelt gjort av faren din. De ansatte kan ikke noe for at kjeden de jobber i har de prisene. De er ansatt for å selge og hvis dere ikke ville handle kattesand til prisene de hadde der, kunne dere stilt og rolig forlatt butikken og handlet i den andre.

Jeg forstår godt frustrasjonen til de ansatte og faren din burde virkelig opptre litt mer voksent

Anonymous poster hash: bd4f0...f32
  • Liker 1
Skrevet

Viss det er noe som irriterer med så er det folk så legger mye energi å spare på kronene og diskuterer priser ihjel. Når det er sagt hadde jeg ikke kommentert det om jeg var på jobb slik hun dama var.

Anonymous poster hash: 09e64...838

Skrevet

Viss det er noe som irriterer med så er det folk så legger mye energi å spare på kronene og diskuterer priser ihjel. Når det er sagt hadde jeg ikke kommentert det om jeg var på jobb slik hun dama var.

Anonymous poster hash: 09e64...838

Ikke alle er like heldig og har like mye penger som deg. Man glemmer raskt hvordan det er å mangle penger når man nærmest alltid har hatt overflod av det. Selv de fleste studenter har foreldrene sine i bakhånd, så de er egentlig aldri stresset over regningene sine. Ved nød er det jo bare å bruke dem

Anonymous poster hash: b5c7a...5fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...