AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 Hei! Er en 19 år gammel jente som så gjerne vil gå ned i vekt. Litt info: 165cm 57kg Normalt kosthold, muligens litt for glad i karbohydrater og brus... Nokså aktiv livsstil, har hund, så er ute i en time hver dag og går i rask gange. Trener ikke stryke, da det viktigste for meg er å bli tynn. Flink til å drikke vann og spiser mye grønnsaker. Mål: Veie 50kg, gjerne litt under. Vil at hoftebein, kragebein og ribbein skal synes. Største utfordring: Nokså fornøyd med armer og bein, men ikke med mage. Har litt sånn kulemage. Spørsmål: Hvordan bli kvitt magefettet uten noe særlig styrketrening? Som sagt, vil bli tynn og veie lite. TS! Anonymous poster hash: f34b2...cab
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Hvor mange tråder skal du starte her? Du fisker jo bare etter kommentarer om at målene dine er usunne og at du er tynn nok. Hvis ikke hadde du ikke inkludert alt tullete info om at du bare vil bli tynn fremfor sunn og ha synlige krageben. Dette bygger oppunder stereotypene om at unge jenter med spiseforstyrrelser bare er desperate etter oppmerksomhet og har en offermentalitet. Anonymous poster hash: a276f...7fa 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Spise mindre. Det er mye enklere å kutte ned på matinntaket enn å trene tilsvarende vekk i kalorier. Anonymous poster hash: c775e...016 1
Alvea Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 Jeg får sikkert kjeft nå, men snus fungerer utmerket hos meg i alle fall. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #5 Skrevet 1. september 2015 Hvor mange tråder skal du starte her? Du fisker jo bare etter kommentarer om at målene dine er usunne og at du er tynn nok. Hvis ikke hadde du ikke inkludert alt tullete info om at du bare vil bli tynn fremfor sunn og ha synlige krageben. Dette bygger oppunder stereotypene om at unge jenter med spiseforstyrrelser bare er desperate etter oppmerksomhet og har en offermentalitet. Anonymous poster hash: a276f...7fa Dette er min første post på forumet :-) Kan godt hende at flere ønsker det samme. Dette er ikke en offermentalitet, men spør fordi jeg oppriktig trenger hjelp til å nå målene mine. TS. Anonymous poster hash: f34b2...cab
mijaa Skrevet 1. september 2015 #6 Skrevet 1. september 2015 Jeg synes igrunn du vil ned i vekt av feil grunner, og at du ikke trenger det. Men det som har hjulpet meg er rett og slett kaloritelling og porsjonskontroll. Alt registreres på Grete Roede, og jeg prøver så godt jeg kan å følge anbefalingene angående porsjoner, dog jeg ofte spiser myye mer grønnsaker enn 300g om dagen.
SiMa Skrevet 1. september 2015 #7 Skrevet 1. september 2015 Hei! Er en 19 år gammel jente som så gjerne vil gå ned i vekt. Litt info: 165cm 57kg Normalt kosthold, muligens litt for glad i karbohydrater og brus... Nokså aktiv livsstil, har hund, så er ute i en time hver dag og går i rask gange. Trener ikke stryke, da det viktigste for meg er å bli tynn. Flink til å drikke vann og spiser mye grønnsaker. Mål: Veie 50kg, gjerne litt under. Vil at hoftebein, kragebein og ribbein skal synes. Største utfordring: Nokså fornøyd med armer og bein, men ikke med mage. Har litt sånn kulemage. Spørsmål: Hvordan bli kvitt magefettet uten noe særlig styrketrening? Som sagt, vil bli tynn og veie lite. TS!Anonymous poster hash: f34b2...cab Er du klar over at målet ditt er å bli undervektig? For meg høres det ut som du har eller er i ferd med å utvilke anoreksi. Snakk med legen din. (Jeg har rapportert tråden din, for jeg tror det vil være mer til skade enn nytte for deg om den blir stående.) 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #8 Skrevet 1. september 2015 Jeg får sikkert kjeft nå, men snus fungerer utmerket hos meg i alle fall. Anbefaler du henne SNUS for å gå ned i vekt? Herregud du er ikke klok. Anonymous poster hash: 3b11b...b26
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #9 Skrevet 1. september 2015 Jeg vil ikke være undervektig hvis jeg veier 50kg. Noen andre tips enn å bare spise mindre? Hva bør jeg i så fall spise mye/mer av? TS. Anonymous poster hash: f34b2...cab
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #10 Skrevet 1. september 2015 Dette er min første post på forumet :-) Kan godt hende at flere ønsker det samme. Dette er ikke en offermentalitet, men spør fordi jeg oppriktig trenger hjelp til å nå målene mine. TS.Anonymous poster hash: f34b2...cab Jeg har ikke tenkt å dele slankeråd med en person som ikke virker å ha et sunt bilde på kropp. Du skal ikke konsentere deg om å gå ned i vekt med den vekten og høyden. Anonymous poster hash: 763b5...54c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #11 Skrevet 1. september 2015 Jeg har ikke tenkt å dele slankeråd med en person som ikke virker å ha et sunt bilde på kropp. Du skal ikke konsentere deg om å gå ned i vekt med den vekten og høyden. Anonymous poster hash: 763b5...54c Jeg har ikke et usunt kroppsfokus, men ønsker å bli tynnere, strammere og mer fysisk attraktiv. TS. Anonymous poster hash: f34b2...cab
Gjest Bond Skrevet 1. september 2015 #12 Skrevet 1. september 2015 Viser til retningslinjene på forumet: - Helseskadelige råd fjernes. Hva som er helseskadelig vil variere og dette vil være en vurdering fra gang til gang, men for eksempel å anbefale noen som allerede veier for lite å gå ytterligere ned i vekt medregnes her, det samme gjør kostholdsråd som er åpenbart usunne. - Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt. Det å ønske tips hvordan man skal veie 50 kilo og helst litt under, er dermed brudd på retningslinjene. Pga brudd på disse retningslinjene stenges denne tråden. Hilsen, Bond, forumansvarlig
Anbefalte innlegg