Gå til innhold

Sliter med gutt på 2 1/2 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres veldig kjent ut, har en gutt på samme alder som også er voldsom, hører aldri etter og er generelt rampete. Tror mest det er alderen her. Han oppfører seg fint i barnehagen, så det er heldigvis kun hjemme han avreagerer. Tror det henger sammen med dårlig språk og har merket en bedring jo bedre han blir til å prate.

Anonymous poster hash: 0d9df...090

Det er så godt å lese, jeg gruet meg sånn til å få masse kjeft i denne tråden.. Eldstemann pratet tidlig og var ganske føyelig av seg på den alderen, er nok derfor jeg er litt i villrede nå.. Hva gjør du med sønnen din når han driver på slik? Jeg er jo fullstendig klar over at jeg ikke burde bli sint på en to-åring, men blir så dritt lei når han med viten og vilje klatrer opp på benken og slipper storebrors leker i gulvet.. Eller kaster bøker rundt i stua. Jeg tenkte det kunne være rop om oppmerksomhet men han kan fint kaste småbiler rundt seg mens jeg sitter og leker med ham.. Selv om jeg sier nei, nei, KjØRE ikke kaste!!! Sånn ca hundreogfemti ganger... Usj... Hehe..

Anonymous poster hash: bdfae...358

Skrevet

Det er så godt å lese, jeg gruet meg sånn til å få masse kjeft i denne tråden.. Eldstemann pratet tidlig og var ganske føyelig av seg på den alderen, er nok derfor jeg er litt i villrede nå.. Hva gjør du med sønnen din når han driver på slik? Jeg er jo fullstendig klar over at jeg ikke burde bli sint på en to-åring, men blir så dritt lei når han med viten og vilje klatrer opp på benken og slipper storebrors leker i gulvet.. Eller kaster bøker rundt i stua. Jeg tenkte det kunne være rop om oppmerksomhet men han kan fint kaste småbiler rundt seg mens jeg sitter og leker med ham.. Selv om jeg sier nei, nei, KjØRE ikke kaste!!! Sånn ca hundreogfemti ganger... Usj... Hehe..

Anonymous poster hash: bdfae...358

Jeg er hun som har treåringen lengre oppe. Du sier han prater lite. Har du evt mulighet til å hente ham tidligere og øve med han hjemme? Det måtte til her. Barnet blir flinkere og flinkere i språket men er ofte frustrert fordi han ikke kan fortelle hva han vil feks ved lek, dermed kastes leker rundt. Øv på ord som over, under, gjennom, og se på websiden jg nevnte lenger oppe.

Anonymous poster hash: 358d6...99b

Skrevet

Jeg er hun som har treåringen lengre oppe. Du sier han prater lite. Har du evt mulighet til å hente ham tidligere og øve med han hjemme? Det måtte til her. Barnet blir flinkere og flinkere i språket men er ofte frustrert fordi han ikke kan fortelle hva han vil feks ved lek, dermed kastes leker rundt. Øv på ord som over, under, gjennom, og se på websiden jg nevnte lenger oppe.

Anonymous poster hash: 358d6...99b

Jeg kan dessverre ikke hente ham tidligere enn broren, de har 6 1/2 t lange bhg-dager og det syns jeg holder. Vi er stort sett 1 forelder på begge barna, det er sjelden mannen og jeg har tid til å være sammen med barna begge to pga husarbeid, hagearbeid, jobb osv :( Vi leser masse bøker for 2-åringen da, gjentar alltid de korrekte ordene på en ikke-belærende måte når han prater osv. Ord som under/over/gjennom er jo ikke begrep han kan forventes å mestre før ved 4-årskontrollen, her er det laangt mer basic ord som skal læres... Han sier f eks fremdeles "mann" både til melk og vann og er ikke så gira påå gjenta når vi prøver å få ham til å si ting... Merkelig å se på videosnutter av storebroren som snakket MYE bedre allerede når han var ett år yngre enn hva 2-åringen er nå. Lurer egentlig på om jeg vil bestille en ekstrasjekk på helsestasjonen, begynner å lure på om ting er normalt eller om vi burde få mer oppfølging. I bhg sa ped lederen i dag at han dessverre ikke fungerer optimalt på storbarnsavd hvor han er, men at det dessverre ikke er ledige plasser på småbarnsavdeligen... Uff, dette er veldig vanskelig kjenner jeg...

TS

Anonymous poster hash: 76be4...657

Skrevet

Datteren min på 18 måneder klarer bare å si mamma, dadda, takk og ha det. Og har nå begynt å si "se". Men alle barn lærer i sitt eget tempo. Hvis man skulle drive å sammenligne dem med andre barn så tenker man bare mer negativt. Det går nok helt fint! :)

Anonymous poster hash: d5813...c33

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...