AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 Han prater så,vidt noen få ord, bommer på de fleste konsonanter. Veldih voldsom gutt som dessverre biter og slår innimellom. Han kommer aldri når jeg roper på ham men reagerer fort når jeg hvisker så jeg tror hørselen er i orden. Han gjør som regel ting helt uten å tenke; drar fra hverandre leker, river ned storebroes leker fra kjøkkenbordet så de blir ødelagt osv. I går kastet han stein på en hund!! Er dette virkelig normal oppførsel for en gutt på 2 1/2? Anonymous poster hash: bdfae...358
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Beklager alle skrivefeil, skriver fra tlf. TSAnonymous poster hash: bdfae...358
Gjest Jessica Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Tja. Både ja og nei. De prøver seg veldig på den alderen. Men jeg ville ikke godtatt å laste stein på hund. Han trenger veiledning og positiv tilbakemelding på det han gjør galt
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 Tja. Både ja og nei. De prøver seg veldig på den alderen. Men jeg ville ikke godtatt å laste stein på hund. Han trenger veiledning og positiv tilbakemelding på det han gjør galt Jeg sier jo "nei!!!" med veldig streng stemme og fjerner ham fra situasjonen. Av og til blir jeg så rasende på ham at jeg må sette ham på gangen før jeg gjør noe dumt. Så han har skjønt at han går på gangen hver gang han gjør noe slemt.. TSAnonymous poster hash: bdfae...358
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #5 Skrevet 1. september 2015 Jeg sier jo "nei!!!" med veldig streng stemme og fjerner ham fra situasjonen. Av og til blir jeg så rasende på ham at jeg må sette ham på gangen før jeg gjør noe dumt. Så han har skjønt at han går på gangen hver gang han gjør noe slemt.. TSAnonymous poster hash: bdfae...358 Det er dessverre helt feil håndtering av situasjonen. Du gjør problemet verre.Anonymous poster hash: a7f2e...6ac 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #6 Skrevet 1. september 2015 Det er dessverre helt feil håndtering av situasjonen. Du gjør problemet verre.Anonymous poster hash: a7f2e...6ac Så hva skal jeg gjøre? TSAnonymous poster hash: bdfae...358
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #7 Skrevet 1. september 2015 Så hva skal jeg gjøre? TSAnonymous poster hash: bdfae...358 Avledning syns jeg blir feil på så store barn når de konsekvent gjør ting som de vet at de ikke får lov til, derfor jeg irettesetter ham med streng stemme og fjerner ham fra situasjonen. Men det går jo overhodet ikke inn så jeg er absolutt villig til å prøve noe annet.. TSAnonymous poster hash: bdfae...358
Gjest Snuppi Skrevet 1. september 2015 #8 Skrevet 1. september 2015 Så hva skal jeg gjøre? TSAnonymous poster hash: bdfae...358 Går han i barnehage?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #9 Skrevet 1. september 2015 Går han i barnehage? Ja, han og broren begynte i ny bhg for noen uker siden. Dette problemet har vedvart et halvt års tid, men ikke opplevd noen bekymring fra bhg sin side, ei heller på to-årskontrollen..Anonymous poster hash: bdfae...358
Gjest Snuppi Skrevet 1. september 2015 #10 Skrevet 1. september 2015 Ja, han og broren begynte i ny bhg for noen uker siden. Dette problemet har vedvart et halvt års tid, men ikke opplevd noen bekymring fra bhg sin side, ei heller på to-årskontrollen..Anonymous poster hash: bdfae...358 Dette skjer altså bare hjemme? Jeg tror at jeg ville snakker med mer pedagogisk leder og personalet i barnehagen. Han har gjerne behov for å utagere hjemme, da han ikke får mulighet til det i barnehagen? Datteren til min eks begynte plutselig å utagere hjemme. Hun ble en skikkelig pøbel. Barnehagen stilte seg undrende til pøbelaktivitetene hennes hjemme. Men de hadde barn i barnegruppen som hadde veldig sterke personligheter. Hun fikk rett og slett ikke utfolde seg I barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #11 Skrevet 1. september 2015 Sjekk teach me to talk.com . Det kan være at han er voldsom fordi han ikke har språk. Vi har selv en 3 åring med lignende språk problemer. Vi har fått mye god hjelp av ppt men det ble ikke hjelp å få før han ble 3.Anonymous poster hash: 358d6...99b
Sushi Skrevet 1. september 2015 #12 Skrevet 1. september 2015 Viser du ham hva han skal gjøre, og ikke bare hva han ikke skal gjøre? For eksempel hvordan han skal hilse på hunden (hvis han får hilse), hvordan hunden liker å bli klappet, hvor han kan kaste stein hvis han vil kaste stein? Tipper språket er en stor barriere for ham, og at det vil bli bedre så snart han kan uttrykke seg klarere. Men dette er oppførsel som må følges opp utover å si nei og sette ham i gangen... 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #13 Skrevet 1. september 2015 Viser du ham hva han skal gjøre, og ikke bare hva han ikke skal gjøre? For eksempel hvordan han skal hilse på hunden (hvis han får hilse), hvordan hunden liker å bli klappet, hvor han kan kaste stein hvis han vil kaste stein? Tipper språket er en stor barriere for ham, og at det vil bli bedre så snart han kan uttrykke seg klarere. Men dette er oppførsel som må følges opp utover å si nei og sette ham i gangen... Vi viser jo at han kan klappe og stryke hunden og at han kan kaste så masse stein han vil i grøfta. Og så bare fortsetter han likevel.. Håper det bedrer seg med bedre språk ja, nå er det jo litt vanskelig for ham å komme til fordi storebroren prater som en foss..Anonymous poster hash: bdfae...358
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #14 Skrevet 1. september 2015 Dette skjer altså bare hjemme? Jeg tror at jeg ville snakker med mer pedagogisk leder og personalet i barnehagen. Han har gjerne behov for å utagere hjemme, da han ikke får mulighet til det i barnehagen? Datteren til min eks begynte plutselig å utagere hjemme. Hun ble en skikkelig pøbel. Barnehagen stilte seg undrende til pøbelaktivitetene hennes hjemme. Men de hadde barn i barnegruppen som hadde veldig sterke personligheter. Hun fikk rett og slett ikke utfolde seg I barnehagen. I bhg har de også opplevd enkelte episoder med dytting/biting men de har ikke snakket om dette som noe unormalt. TSAnonymous poster hash: bdfae...358
Sushi Skrevet 1. september 2015 #15 Skrevet 1. september 2015 Vi viser jo at han kan klappe og stryke hunden og at han kan kaste så masse stein han vil i grøfta. Og så bare fortsetter han likevel.. Håper det bedrer seg med bedre språk ja, nå er det jo litt vanskelig for ham å komme til fordi storebroren prater som en foss..Anonymous poster hash: bdfae...358 Det er bra, fortsett med å vise og si hva han skal gjøre. Si at hunden ikke liker det. Hvis han fortsetter å kaste på hunden tar du bort steinene/løfter ham vekk og ferdig med det. Ikke overdriv reaksjonen. Vær rolig og tydelig, og gjenta til det uendelige. Hehe, det siste du sier ser jeg for meg kan bli et problem hos oss også, eldste snakker non stop fra morgen til kveld. Hvis minstemann blir lik kommer hodet mitt til å eksplodere.
Gjest Snuppi Skrevet 1. september 2015 #16 Skrevet 1. september 2015 I bhg har de også opplevd enkelte episoder med dytting/biting men de har ikke snakket om dette som noe unormalt. TSAnonymous poster hash: bdfae...358 Hva gjør de i bhg når barnet dytter og biter?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #17 Skrevet 1. september 2015 Hva gjør de i bhg når barnet dytter og biter? Jeg er faktisk usikker på hva de gjør i den nye bhg, skal høre med ped leder. TSAnonymous poster hash: bdfae...358
Gjest Snuppi Skrevet 1. september 2015 #18 Skrevet 1. september 2015 Jeg er faktisk usikker på hva de gjør i den nye bhg, skal høre med ped leder. TSAnonymous poster hash: bdfae...358 God ide.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #19 Skrevet 1. september 2015 Dette høres veldig kjent ut, har en gutt på samme alder som også er voldsom, hører aldri etter og er generelt rampete. Tror mest det er alderen her. Han oppfører seg fint i barnehagen, så det er heldigvis kun hjemme han avreagerer. Tror det henger sammen med dårlig språk og har merket en bedring jo bedre han blir til å prate. Anonymous poster hash: 0d9df...090
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #20 Skrevet 1. september 2015 Lignende situasjon her, har to gutter hvor den yngste på 2 år kan være både voldsom og rett og slett slem (veldig utprøvende). Håper det blir bedre når språket kommer seg. Ellers tror jeg det hjelper å bruke mer tid på han. Storebror har lett for å ta mye plass, skravler også som en foss... ;-) Anonymous poster hash: cf303...e5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå