Gå til innhold

problemer med ped. leder...trenger råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en gutt på 3 år som går i barnehage. 

jeg har aldri komt overens med ped leder. 
Jeg og far til barnet har reagert på at avd. ped. på avd. er veldig på hugget etter å finne negative ting å si til meg når jeg henter barnet i barnehagen. hvis hun får meg på egenhånd i garderoben eller ute ved henting begynner hun å peike ut ting barnet gjør som ikke er bra og negative/rare/flaue ting han har gjort den dagen i tillegg te utpeking av ting han gjør som ikke er tilfredsstillande i forhold te alderstrinn. Dette skjer HVER gang hun møter meg i garderoben og vi er aleine, som om vi er på ein foreldresamtale...siden barnet ikke var flink nok for hans aldersgruppe meinte hun at ppt måtte inn, selv om verken jeg eller mannen mente at det va noe galt med han. Vi takket ja til dette, så fikk vi se hva ppt tenkte. PPT kom inn i bildet og han ble utredet. etter 2 observasjoner mente ppt at her va det egentlig lite å gjør, det va ingenting spesielt å ta tak i, hun så ikke mye av det ped. lederen hadde skrevet og sagt. (her skal det sies at hun hadde krysset av på alle problemer på skjemaet mulig!emosjonelle problemer, konsentrasjonsproblemer, utviklingsproblemer, språkproblemer, synsproblemer, adferdsproblemer, ALT va avkryssa!) PPT satt der som et spørsmålstegn!Vi avtalte med ppt å avvente å se om noen mndr til da han er i stadig utvikling.

ved et tilfelle når jeg hentet barnet i barnehagen satt han i garderoben og peikte ut dyr på en plakat og sa ku, okse, gris og vøvve. Dette fikk hun med seg og påpekte det "Der ser du hva jeg mener, det er stor forskjell mellom ordene han bruker!okse er voksenspråk og vøvve er babyspråk!"

Hun har også påpekt ved henting at han har irritert henne en del i dag og at det var godt jeg kom å hentet han nå da hennes tålmodighet var strukket langt nå.

Time-out er stadig brukt på den måten at om han har gjort noe galt blir han satt i en babystol der han sitter fast og må sitte der en stund imens de andre leker rundt han.

I dag når jeg hentet han spurte ped. leder om jeg hadde snakket med ppt, noe jeg ikke hadde. De skulle komme om noen mndr i følge vår avtale. Nei hun skulle komme snart og observere han i tursituasjon. ok...tenkte jeg..men han leker vel fint med kompisene sine? (han har 2 gode kompiser som han leker med hver dag) njaaaa...ikke tilfredsstillende sier hun...han leker ikke eller tar kontakt med andre igjen...han er en einstøing..!

hans trygghetsperson har sluttet og begynt i ny barnehage nettopp.

nå sitter jeg her som mamma og føler at nå er det nok...jeg føler han blir urettferdig behandlet av ped. leder og at det ikke lenger er trygt å levere han i barnehagen. Det har blitt en del gjennomtrekk i avd av ansatte også..jeg er bekymret. 

hva gjør jeg? 

Uttrykksikonet gasp

Anonymous poster hash: 5e22e...cf0
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytte barnehage? Ta en prat med pedleder og styrer?

Anonymous poster hash: 73afd...867
  • Liker 4
Skrevet

Her hadde jeg tatt kontakt med styrer og hørt videre hva han/hun anbefaler. Evnt. kontaktperson i ppt. Hvis du ikke kommer noen vei hadde jeg vurdert bytte av bhg. Er det andre avdelinger han kan gå på? Be om bytte.

• Liker 1
Skrevet

dette høres ikke bra ut. Jeg er selv snart utdannet ped.leder, og dette høres veldig mystisk ut. slike ting skal tas på møter.... og det er ikke lov å sette barn i sele som "skam"..

ta et møte med styrer i bhg... ikke bare skift barnehage, da vil de andre barna få de samme problemene. høres rett og slett ut som om ped. leder ikke liker deg/barnet.

- men dette er jo den ene siden av saken. kan jo hende at ped.leder er utrolig bekymret for barnet og ønsker at barnet ditt skal få hjelp. Det er utrolig frustrerende å arbeide i barnehagen med barn som egentlig skulle hatt ekstra hjelp, og det går ut over de andre barnas voksentid

Anonymous poster hash: 1df79...2df
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville som nevn over tatt kontakt med styrer. Be om et møte, fortell hvordan du føler det (slik som du har her) og spør om styrers mening om dette. Kanskje er det mulig å få til en bedre dialog mellom deg og pedleder, kanskje kan du få bytte avdeling og få "blanke ark" med ny pedleder. Møte med kontaktperson i ppt hørtes også lurt ut om du ikke kommer noen vei med dialog i barnehagen (med pedleder og styrer). 

Anonymous poster hash: 979af...70e
  • Liker 1
Skrevet

jeg har en gutt på 3 år som går i barnehage.

jeg har aldri komt overens med ped leder.

Jeg og far til barnet har reagert på at avd. ped. på avd. er veldig på hugget etter å finne negative ting å si til meg når jeg henter barnet i barnehagen. hvis hun får meg på egenhånd i garderoben eller ute ved henting begynner hun å peike ut ting barnet gjør som ikke er bra og negative/rare/flaue ting han har gjort den dagen i tillegg te utpeking av ting han gjør som ikke er tilfredsstillande i forhold te alderstrinn. Dette skjer HVER gang hun møter meg i garderoben og vi er aleine, som om vi er på ein foreldresamtale...siden barnet ikke var flink nok for hans aldersgruppe meinte hun at ppt måtte inn, selv om verken jeg eller mannen mente at det va noe galt med han. Vi takket ja til dette, så fikk vi se hva ppt tenkte. PPT kom inn i bildet og han ble utredet. etter 2 observasjoner mente ppt at her va det egentlig lite å gjør, det va ingenting spesielt å ta tak i, hun så ikke mye av det ped. lederen hadde skrevet og sagt. (her skal det sies at hun hadde krysset av på alle problemer på skjemaet mulig!emosjonelle problemer, konsentrasjonsproblemer, utviklingsproblemer, språkproblemer, synsproblemer, adferdsproblemer, ALT va avkryssa!) PPT satt der som et spørsmålstegn!Vi avtalte med ppt å avvente å se om noen mndr til da han er i stadig utvikling.

ved et tilfelle når jeg hentet barnet i barnehagen satt han i garderoben og peikte ut dyr på en plakat og sa ku, okse, gris og vøvve. Dette fikk hun med seg og påpekte det "Der ser du hva jeg mener, det er stor forskjell mellom ordene han bruker!okse er voksenspråk og vøvve er babyspråk!"

Hun har også påpekt ved henting at han har irritert henne en del i dag og at det var godt jeg kom å hentet han nå da hennes tålmodighet var strukket langt nå.

Time-out er stadig brukt på den måten at om han har gjort noe galt blir han satt i en babystol der han sitter fast og må sitte der en stund imens de andre leker rundt han.

I dag når jeg hentet han spurte ped. leder om jeg hadde snakket med ppt, noe jeg ikke hadde. De skulle komme om noen mndr i følge vår avtale. Nei hun skulle komme snart og observere han i tursituasjon. ok...tenkte jeg..men han leker vel fint med kompisene sine? (han har 2 gode kompiser som han leker med hver dag) njaaaa...ikke tilfredsstillende sier hun...han leker ikke eller tar kontakt med andre igjen...han er en einstøing..!

hans trygghetsperson har sluttet og begynt i ny barnehage nettopp.

nå sitter jeg her som mamma og føler at nå er det nok...jeg føler han blir urettferdig behandlet av ped. leder og at det ikke lenger er trygt å levere han i barnehagen. Det har blitt en del gjennomtrekk i avd av ansatte også..jeg er bekymret.

hva gjør jeg?

Uttrykksikonet gasp

Anonymous poster hash: 5e22e...cf0

Jeeezzz!!!

Bor dere i en liten, liten bygdekommune?

Ped.lederen høres gal ut.

Bytt barnehage!!!

Anonymous poster hash: 100ea...862

• Liker 4
Skrevet

Ta en prat med daglig leder til barnehagen? Send mail eller ta en telefon. Om det ikke løser seg så se deg rundt allerede nå etter ny barnehage. 

Det er jo bra at ansatte på barnehage er på hugget og ivrige etter å hjelpe og purre på de instansene som trengs, men det må da finnes grenser? Har selv hatt mye kontakt med ppt med mitt barn i barnehagen, og er kjempe takknemlig for hjelpes ped. leder ga. Men dette høres jo helt på viddene ut.

Skrevet

Det her høres ut som en elendig ped.leder. Ta en alvorlig prat med styrer, merker jeg ble ekstremt provosert av hvordan hun behandler dere og barnet deres.

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener som regel at det meste kan løses (har jobbet 10 år som pedleder), men akkurat dette høres ikke helt forenelig ut... Hvor stor er barnehagen, er det flere avdelinger, flere ped.ledere som kan "observere" ham....? 

Å gi beskjed eller inntrykk av at et barn har irritert meg når det blir hentet - bare det synes jeg er helt horribelt....

Ikke la ham ha det sånn som dette mye lenger.... Hvordan er styrer/daglig leder? Oppegående og går an å prate med? I så fall ville jeg startet der...

• Liker 3
Skrevet

Snakk om elendig barnehageansatt!! Dette kan dere ikke godta, både for deres egen og barnets skyld. Har dere snakket med styrer?

Jeg synes det er skikkelig ille sånn som hun snakket om barnet deres, og blir nesten redd for hva hun sier til ham når dere ikke er der. Har dere snakket med de andre ansatte i barnehagen?

• Liker 6
Skrevet

Denne ped.lederen virker fullstendig uegnet i jobben sin, dessverre finnes det sånne rundt omkring. At hun sier det er bra han blir hentet fordi tålmodigheten hennes er strukket, er så uproffesjonelt at jeg finner ikke ord! Skriv ned alt du har reagert på, og be om et møte med daglig leder. Vær tøff og si at enten må ped.leder gjennom grundig veiledning, eller så får ped.leder bytte avdeling, da dere ikke finner dere i dette lenger. Barnehagen er en servicebedrift, og dere som kunder har all grunn til å være misfornøyd med tjenesten. For ikke å snakke om hvor ille dette er for barnet deres. 

Skrevet

Hvis dette stemmer ville jeg kontakta både styrer i barnehagen og oppvekstsjef i kommunen. Dette er grovt! Skammekrok i 2015? Virkelig? Det at hun kritiserer barnet mens han hører på er også drøyt, i tillegg til at alt det andre du nevner er uprofesjonell oppførsel.

Skriv ned alt som har skjedd, gjerne med dato.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde bedt om møte med styrer, spesielt med tanke på bruken av babystol som straff og uttalelse om at det var bra du kom å hentet barnet.

dette høres ikke bra ut. Jeg er selv snart utdannet ped.leder, 

Utdannet ped. leder? Mener du førskolelærer/barnehagelærer?

Skrevet

Jeg hadde bedt om et møte med styrer og ped.leder. I det møtet hadde jeg tatt opp min bekymring for at pedleder er negativt innstilt til mitt barn, og hvorvidt det påvirker den daglige omsorgen barnet får. Alle liker ikke alle, men han er barn og hun er voksen profesjonell pedagog, så da må hun se forbi evt personlige antipatier. Så skulle vi blitt enige om en strategi fremover og noen tiltak i kulepunkter før møtet var over.

• Liker 2
Skrevet

Her er det noe som skurrer.

Nei, ikke noe, men veldig mye, som skurrer.

Anonymous poster hash: 7b285...8a3

• Liker 2
Skrevet

Du skriver ned/dokumenterer det som blir sagt. Først går du til styrer og snakker med henne, har ikke dette noen virkning hadde jeg tatt kontakt med den personen på ppt. Jeg hadde forklart situasjonen og spurt om hun hadde hatt mulighet til å være med på møte sammen med ped.leder og styrer.

Jeg har jobbet mange år i bhg, både som ped.leder og styrer. Dette er noe jeg aldri hadde akseptert av mine ansatte. Jeg vil anbefale deg som sagt å dokumentere og kreve et møte.

Jeg vil tro at også kommunen har en fagavdeling som det kan være mulig å ta kontakt med.

Jeg hadde ikke gitt meg! For meg hadde det værtHenrikke varsellamper, hadde jeg som mor opplevd at en som jobbet tett med/hadde ansvar for barnet mitt hadde låst seg i et negativt spor, hadde jeg satt himmel og jord i gang for å endret det!

Lykke til!

Anonymous poster hash: fd26a...972

• Liker 5
Skrevet

Herregud....jeg hadde ikke funnet meg i halvparten av dette, og hadde for lengst gjort det Sushi foreslår.

Du må ta et ansvar her.

Anonymous poster hash: 93eb7...fdf

• Liker 4
Skrevet

Si fra umiddelbart at Time-out ikke er aktuelt slik at det ikke gjøres igjen.

Så snakker du med styrer/ kommunen eller hvem som føles best. Aldri i verden om dette hadde fått fortsatt om det var mitt barn. Jeg hadde sikkert bytta bhg. om det var mulig.

Anonymous poster hash: 89e68...ae4
  • Liker 4
Skrevet

Det første jeg tenkte når jeg leste hi var at her ville jeg tatt direkte kontakt med kommunalsjef for oppvekst i kommunen, og fått dem til å innkalle møte med styrer og ped.leder. Det her er så uholdbart, og jeg frykter for hvordan resten av ledelsen i barnehagen er, når en ped.leder mener dette er akseptabel oppførsel. Jeg jobber også i barnehage, som ped.leder. Hadde jeg observert slik oppførsel hadde jeg måttet registrert avvik på oppførselen (i et formelt avvikssystem vi har i kommunen), for dette er så grovt at jeg har ikke ord. 

• Liker 5
Skrevet

Det første jeg tenkte når jeg leste hi var at her ville jeg tatt direkte kontakt med kommunalsjef for oppvekst i kommunen, og fått dem til å innkalle møte med styrer og ped.leder. Det her er så uholdbart, og jeg frykter for hvordan resten av ledelsen i barnehagen er, når en ped.leder mener dette er akseptabel oppførsel. Jeg jobber også i barnehage, som ped.leder. Hadde jeg observert slik oppførsel hadde jeg måttet registrert avvik på oppførselen (i et formelt avvikssystem vi har i kommunen), for dette er så grovt at jeg har ikke ord.

Det hun sa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...