Gå til innhold

Nå er vi gift -den beste dagen i mitt liv!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lørdag 6.juli var vår drømmedag!!!!!

Jeg var syk de to siste dagene før bryllupet, hadde 40 i feber etter en reisevaksine, og det så litt mørkt ut for formen på bryllupsdagen -MEN heldigvis: Med febernedsettende innabords og masse adrenalin i kroppen gikk det utrolig bra!

Startet dagen med frokost og så reiste jeg og min forlover til frisøren klokken 10. Vi hadde hele salongen for oss selv og koste oss masse! Jeg har langt hår og fikk satt opp håret med blomster og slør i, og da det var tid for sminking var jeg blitt ganske så skjelven!! Tok på meg brudekjolen og alt utstyret samme sted og så ble vi hentet i en flott, gammel og blankpusset Jaguar.

Vi hadde to ekstra minutter før vielsen begynte utenfor kirken, men da var jeg faktisk ganske så rolig. Pappa stod der i stasen sin og var så fin han også. Presis klokken 14.00 gikk vi inn i kirken til orgelbruset og alle jeg kjenner stod der inne -jeg gråt en liten skvett, og det så jeg mange av gjestene gjorde også. Kirken hadde svigermor pyntet nydelig dagen i forveien med masse blomster i kurver og urner -det var så stilfult. Oppe ved alteret stod min kjære i finstasen, og han var så utrolig skjønn der han stod!!!

Jeg hadde bedt min kjære om å ta med klenex, og det hadde han gjort, men han hadde ikke tatt dem ut av pakken... det hadde visst gått litt fort på morningen, så jeg måtte smile ganske bredt når han prøvde å lirke dem ut av pakken mens vi satt oppe ved alteret (foreldrene våre trodde vi hadde glemt ringene). Det å bli smidd i hymnens lenker gikk utrolig fort!! Etter bare 10 minutter var vi mann og kone! Jeg hadde vært nervøs for om jeg skulle vite når jeg skulle si "ja", men alt gikk utrolig greit!! Den minste søsteren min spilte en minuet og "love me tender" på et flygel i kirken, og det var så stemningsfullt at tårene rant. Presten hadde en veldig varm tale og han traff oss virkelig med det han sa. Ikke bare var innholdet bra, men han sa det med en snert -så vi både lo og gråt.

Det var så sterkt å gå opp kirkegulvet med min kjære blant alle dem som betyr mest for meg. Kirken var akkurat passe full og det satt folk på alle radene. så stoppet vi utenfor og ble gratulert og fotografert i solskinnet før det bar opp til Ringiåsen herskapsbolig hvor vi hadde middagen og selskapet.

Fotografen var allerede på plass der og hadde rigget utstyret. Det ble masse bilder og mens vi drakk Champagne ute på et platå så kom det jammen en liten skur! Så jeg fikk litt regn i sløret også =) Fotografen gjorde en utrolig jobb! hun var også med i kirken og tok bilder under middaen, og av alle små og store begivenheter frem til klokken var 24.00. Hun var helt fantastisk, og gjorde så mye mer enn det vi hadde avtalt på forhånd.

Middagen begynnte klokken 17.00 og pianisten spilte en liten marsj mens vi gikk inn i rommet der vi skulle spise. Alle gjestene stod ved stolene sine og klappet da vi kom inn. Jeg satt meg ned, og det var deilig å få hvilt bena litt. Maten var bare helt utrolig god! Jeg har aldri smakt noe så godt, alle rettene var like vidunderlige -vinene passet også perfekt -så all ære til kjøkkenet!!!

Toastmasteren var helt fantastisk! Vi hadde en barndomsvenninne av meg, og hun tok ting på sparket, var morsom og så akkurat passe mye!! Hadde trodd hun skulle være flink, men det overgikk alle mine fantasier! Hun hadde også god kontakt med kjøkkenet så hele middagen gikk knirkefritt.

Talene var også et kapittel for seg! at det var så mange gode talere i familien var ukjent for meg:-) De var varme og morsomme og "to the point" ikke lange og kjedelige. Min kjæres tale var utrolig vakker! Skulle tro han ikke hadde gjort annet i sitt liv enn å tale, den var så flott. Tårene mine rant og rant, og det var helt stille i lokalet. Han hadde også lagt inn en skål som skulle være bare mellom oss to. Det var så romantisk. Jeg har aldri følt meg så rik noen gang! Ikke nok med det, men han hadde også en veldig morsom avslutningsreplikk, så alle lo -den satt som et skudd!!! Vi hadde også fem sanger, som vi sang. Det var trykket opp sanghefte med så mange fine bilder i!!! Veldig morsomt å få!

Vi var nok veldig heldige med bordplasseringen, for støynivået i lokalet var kjempehøyt under måltidet, og vi koste oss nok kjempemasse alle sammen.

Etter middagen kom kaffegjestene. De hadde vært på et felles vorspiel alle sammen og spist og kost seg med god drikke til, så de var i feststemning de også -i tillegg hadde de blitt kjent med hverandre, og alle sa at de synes det var et kjempebra opplegg. Vi hadde kaffe og avec i biblioteket, før vi stilte opp i polynese. Det avsluttet vi med en sirkel, og så danset vi bryllupsvalsen. Det gikk over all forventing!! Vi hadde ikke fått øvd noe mer enn en time pga at jeg var syk, men det gikk feilfritt!!

Så var det felles vals, og dansegulvet var så fullt og det var utrolig varmt, men hyggelig å se at det aller aller fleste danset med den de hadde fått til bords.

Mens vi hadde vært på dansegulvet hadde alle kakene blitt båret på plass, og så var det tid for å kaste brudebuketten (veldig morsomt synes jeg!!) og skjære kaken. Alle stod rundt oss og vi skar oss et stykke av marsipankaken med roser på toppen i fire etg.

Etter kakene var det stort sett fullt på dansegulvet, men mange var også ute i den deilige sommernatta. Vi hadde forresten en DJ og hun var vi veldig glad for at det ble!! På forhånd hadde vi sendt henne en del sanger som vi ønsket at hun skulle spille og hun ikk det til å passe veldig bra sammen samtidig som hun spedde på med litt egne sanger.

Jeg fikk så utrolig mange komplimenter for alt fra kjole, til smykker, frisyre og til og med skoene (som de jo fikk glimt av under brudevalsen) -min kjære fikk og så masse skryt, og jeg tror alle gjestene har sagt at de synes det var et flott bryllup.

Vi ble til ca kl 02.45 og avsluttet med "I've the time of my life" -det passet så godt, og jeg ble utrolig rørt av sangen og alle inntrykkene fra hele dagen. Så tok vi taxi til Grand Hotell -der vi hadde en suite med full bryllupsoppvartning. Vi fikk en gedigen og kjempegod frokost på sengen morgnen etter, med blomster mer Campagne og det hele, og så sov vi litt videre, for vi sjekket ikke ut før klokken 15.

I morgen reiser vi på en ukes tur til Hongkong, og så reiser vi videre til Australia der vi skal bo i ett år. Jeg skrev en sang til min kjære til melodien "da klokka klang", og jeg avslutter min lange fortelling med et vers derfra:

Vår reise den begynner nå

og dette har vi livet på

Så lenge bare jeg har deg

så går det nok vår vei

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer masse som "fru Ada=)"

Høres ut som dere hadde en fantastisk dag! Så fint å avslutte dagen med "I`ve had the time of my life" den er kjempe nydelig!

Lykke til med bryllupsreise og opphold i Australia, det blir sikkert en fin start på livet sammen som ektefolk!

Gjest *Perser*
Skrevet

Gratulerer så mye som man og frue :)

Skrevet

Gratulerer så masse, og lykke til i australia.

Vi skal flytte dit om to- tre år.

Skrevet

Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyt dagene som nygift! :D

Skrevet

Hørtes flott ut!!

Kan jeg bare spørre om denne DJ dere brukte. ....

Vi har nemlig ikke helt bestemt oss for om vi skal ha live band eller DJ.

Har hun gjort dette mye før?

Hvor mye kostet hun?

Hadde hun masse utstyr som tok mye plass?

Hvis du gidder kan du gjerne sende meg en PM med navn :D

Skrevet

Gratulerer så mye med det nystartede ekteskapet!

Det er alltid rørende å lese hvor vakker en slik dag er...

Lykke til! (og med reisen til Australia)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...