Gå til innhold

Hva gjør jeg galt når jeg retter håret? -_-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke!! :fnise:

Når jeg får håret rettet ut av venner eller frisøren blir håret helt rett, legger seg fint som det skal og blir perfekt.

MEN når jeg gjør det selv blir det bare stygt og enda mer frizzy enn det er FØR jeg rettet det ut. Blir ikke engang skikkelig rett og tuppene blir ikke fine som de blir når jeg får det rettet.

Bruker selvfølgelig varmebeskyttende (g2be), børste og tar lite om gangen. Har en ghd retttetang, skal ikke være noe galt med den heller. Uff :P

Anonymous poster hash: 2ab6a...422

Videoannonse
Annonse
Gjest Haaploes
Skrevet

Har du på for høy eller for lav varme, kanskje?

Skrevet

Har også problemer med dette, dog bølger mitt seg uansett, men holder lengre når frisøren gjør det selv om jeg bruker samme produkter. Tenker derfor det kan ha noe med selve glattetangen å gjøre. Noen er jo kjent for å være bedre enn andre.

Anonymous poster hash: f5fd7...d0e
Skrevet

Er ikke varmeinstillinger på rettetanga mi da.

Har GHD Jemella Limited 5.0 :P

Vet ikke jeg.. er det den da?

Skrevet

Jeg forstår ikke!! :fnise:

Når jeg får håret rettet ut av venner eller frisøren blir håret helt rett, legger seg fint som det skal og blir perfekt.

MEN når jeg gjør det selv blir det bare stygt og enda mer frizzy enn det er FØR jeg rettet det ut. Blir ikke engang skikkelig rett og tuppene blir ikke fine som de blir når jeg får det rettet.

Bruker selvfølgelig varmebeskyttende (g2be), børste og tar lite om gangen. Har en ghd retttetang, skal ikke være noe galt med den heller. Uff :P

Dette er som å lese om meg. Litt glad jeg ikke er alene om det..., men håper noen har et godt svar! Stylet meg forrige uke, og fikk komplimentet av en fyr som er litt betatt "jeg er et fantastisk menneske, og blir ikke mindre søt av at jeg alltid ser ut som jeg kommer rett fra sengen på håret ".. Ikke den frisyren jeg jobber for å få...

Anonymous poster hash: b0770...716

Skrevet

Har du på for høy eller for lav varme, kanskje?

Hva er rette temperatur da?

Skrevet

Drar du fort over håret med den, og merker at du drar i noen hår? Ta sakte bevegelser og lite hår om gangen. jeg deler inn håret i 5-6 etasjer hvor jeg retter lokk for lokk :-) også bruker jeg biosilk etterpå, gjør vindunder for håret!

Skrevet

Største feilen til ikke-frisører er å klemme tanga istedenfor å bare holde den igjen. Du skal altså ikke bruke makt når du lukker tanga. Du må også ha en ørliten "innoversving" når du retter, og ikke dra håret ut i vannrett stilling, men loddrett. Husk alltid å gre håret først, og gjerne bruk kam/børste mens du retter håret.

Skikkelig dårlig på å forklare, men jeg pleier å vise kundene mine hvordan jeg både retter og krøller, så bare spør frisøren din så viser hun/han deg nok gladelig 😁

• Liker 1
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Pass på å del opp håret i flere lag og ta lite om gangen! Gå gjerne over samme del flere ganger også. Ja, det tar lenger tid, men resultatet er verdt det. Det varer også lenger når man gjør det så nøye :)

Gjest Haaploes
Skrevet

Hva er rette temperatur da?

Det kommer an på hårtypen din :-)

Skrevet

Det kommer an på hårtypen din :-)

Ikke mer enn 185gr. Ingen hårtyper blir mer rettere av høyere varme enn det. Hårets smertetemperatur er 250gr. Noen tenger går helt opp til 230gr, sier seg selv at man svir håret under så høy varme.

Jo mindre passeer (inndelinger) du har, jo mindre trenger du å rette over hver passé ergo mindre slitasje :)

Skrevet

Ifølge min frisør beskytter de flestevarmbeskyttende sprayer opp til 230 grader?

Anonymous poster hash: ddb4c...569

Skrevet

Største feilen til ikke-frisører er å klemme tanga istedenfor å bare holde den igjen. Du skal altså ikke bruke makt når du lukker tanga. Du må også ha en ørliten "innoversving" når du retter, og ikke dra håret ut i vannrett stilling, men loddrett. Husk alltid å gre håret først, og gjerne bruk kam/børste mens du retter håret.

Skikkelig dårlig på å forklare, men jeg pleier å vise kundene mine hvordan jeg både retter og krøller, så bare spør frisøren din så viser hun/han deg nok gladelig 😁

Tusen takk for tips! Jeg spurte frisøren (lærling) jeg var hos sist, men hun ante ikke og sa "kanskje det er varmebeskyttende du bruker som gjør det?"

Men et spørsmål siden du jobber med hår :fnise: tror du det er bedre å rette ut håret dagen etter at man har vasket det, eller er det ingen forskjell om man venter en dag med rettingen? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...