AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 Hva skjer når dagpengene går ut? Anonymous poster hash: dae1d...a03
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Da må du søke om sosialstønad hos NAV Sosial dersom du ikke har klart å få deg ny jobb. Anonymous poster hash: 94429...414 2
FreeLife Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 (endret) Slapp av. Du trenger bare klare deg i 3 mnd, så kan du få dagpenger i 2 nye år. "Ved gjenopptak får du som hovudregel utbetalt det same dagpengebeløpet som før. Du kan likevel be om å få fastsett dagpengegrunnlaget på nytt når du har hatt avbrot i stønadsperioden på grunn av arbeid i minst 12 veker." Endret 1. september 2015 av FreeLife
FreeLife Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 Da må du søke om sosialstønad hos NAV Sosial dersom du ikke har klart å få deg ny jobb. Anonymous poster hash: 94429...414 Feil, se over.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #5 Skrevet 1. september 2015 Slapp av. Du trenger bare klare deg i 3 mnd, så kan du få dagpenger i 2 nye år. "Ved gjenopptak får du som hovudregel utbetalt det same dagpengebeløpet som før. Du kan likevel be om å få fastsett dagpengegrunnlaget på nytt når du har hatt avbrot i stønadsperioden på grunn av arbeid i minst 12 veker." Dette gjelder ved gjenopptak etter at man har hatt arbeid en periode, ikke dersom man har brukt opp dagpengeretten sin. Man må da ha tjent seg opp ny dagpengerettighet (Tjent minst 1,5 G) for å kunne søke på nytt. Anonymous poster hash: 87dab...3e9 4
FreeLife Skrevet 1. september 2015 #6 Skrevet 1. september 2015 Dette gjelder ved gjenopptak etter at man har hatt arbeid en periode, ikke dersom man har brukt opp dagpengeretten sin. Man må da ha tjent seg opp ny dagpengerettighet (Tjent minst 1,5 G) for å kunne søke på nytt. Anonymous poster hash: 87dab...3e9 Jo, men da kan man vel bare jobbe mye ekstravakter eller lignende, og så søke dagpenger på nytt?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #7 Skrevet 1. september 2015 Slapp av. Du trenger bare klare deg i 3 mnd, så kan du få dagpenger i 2 nye år. "Ved gjenopptak får du som hovudregel utbetalt det same dagpengebeløpet som før. Du kan likevel be om å få fastsett dagpengegrunnlaget på nytt når du har hatt avbrot i stønadsperioden på grunn av arbeid i minst 12 veker." Kan vel ikke det? Jeg har jo snart brukt opp dagpengegrunnlaget mitt, men vet ikke hvordan d er å søke fra en periode 3 år tilbake. Det går kanskje ikke. Fikk innvilget men gikk da på en annen stønad istedet. Nav klarer ikke svare meg på spm mitt. Blir stresset av dette. Anonymous poster hash: dae1d...a03 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #8 Skrevet 1. september 2015 Du kan kun få dagpenger på det samme grunnlaget en gang. Dvs. at inntekten din fra 3 år tilbake ble mest sannsynlig brukt som grunnlag på første dagpengeperiode og kan ikke regnes med denne gang. Du må sjekke hvor mye du tjente i fjor, så ser du om du har tjent deg opp nok til å få ny beregning. Anonymous poster hash: 87dab...3e9 1
FreeLife Skrevet 1. september 2015 #9 Skrevet 1. september 2015 Kan vel ikke det? Jeg har jo snart brukt opp dagpengegrunnlaget mitt, men vet ikke hvordan d er å søke fra en periode 3 år tilbake. Det går kanskje ikke. Fikk innvilget men gikk da på en annen stønad istedet. Nav klarer ikke svare meg på spm mitt. Blir stresset av dette.Anonymous poster hash: dae1d...a03 Du kan kun få dagpenger på det samme grunnlaget en gang. Dvs. at inntekten din fra 3 år tilbake ble mest sannsynlig brukt som grunnlag på første dagpengeperiode og kan ikke regnes med denne gang. Du må sjekke hvor mye du tjente i fjor, så ser du om du har tjent deg opp nok til å få ny beregning. Anonymous poster hash: 87dab...3e9 Dette Du må ( i følge AB over her) jobbe tilstrekkelig at du har tjent 1,5G (hva er det? 100k eller noe?) Det fikser du ved å ringe barnehager, psykiatriske boliger, PU-boliger (de tar folk hele tiden) osv..så skraper du sammen 1,5G også søker du ny dagpengeperiode etter det.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #10 Skrevet 1. september 2015 Dette Du må ( i følge AB over her) jobbe tilstrekkelig at du har tjent 1,5G (hva er det? 100k eller noe?) Det fikser du ved å ringe barnehager, psykiatriske boliger, PU-boliger (de tar folk hele tiden) osv..så skraper du sammen 1,5G også søker du ny dagpengeperiode etter det. eller.......du fortsetter å jobbe der du har funnet deg jobb og tjener enda mer enn du uansett vil kunne få i dagpenger... Jeg tenker at om det er så lett å finne seg en jobb så må man jo jobbe, da, ikke jobbe fordi man kan få dagpenger (som jo uansett er kun 62,4% av lønnen). Anonymous poster hash: 87dab...3e9 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #11 Skrevet 1. september 2015 Du kan kun få dagpenger på det samme grunnlaget en gang. Dvs. at inntekten din fra 3 år tilbake ble mest sannsynlig brukt som grunnlag på første dagpengeperiode og kan ikke regnes med denne gang.Du må sjekke hvor mye du tjente i fjor, så ser du om du har tjent deg opp nok til å få ny beregning. Anonymous poster hash: 87dab...3e9 Nope, det jeg tjente ifjor er d eneste grunnlaget jeg fikk for i år. Anonymous poster hash: dae1d...a03
FreeLife Skrevet 1. september 2015 #12 Skrevet 1. september 2015 eller.......du fortsetter å jobbe der du har funnet deg jobb og tjener enda mer enn du uansett vil kunne få i dagpenger... Jeg tenker at om det er så lett å finne seg en jobb så må man jo jobbe, da, ikke jobbe fordi man kan få dagpenger (som jo uansett er kun 62,4% av lønnen). Anonymous poster hash: 87dab...3e9 Prøv å jobb i PU-bolig, også kommer du tilbake til meg om du synes det er best å A) jobbe i PU-bolig og få 100% drittlønn eller B) Ha fri og få 62,5% lønn Har aldri gjort noe sånt selv selvsagt, men kan forstå de som gjør det
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #13 Skrevet 1. september 2015 eller.......du fortsetter å jobbe der du har funnet deg jobb og tjener enda mer enn du uansett vil kunne få i dagpenger...Jeg tenker at om det er så lett å finne seg en jobb så må man jo jobbe, da, ikke jobbe fordi man kan få dagpenger (som jo uansett er kun 62,4% av lønnen). Anonymous poster hash: 87dab...3e9 Det er mer innviklet enn som så, jeg skal utredning og er ikke reel arbeidsøker for tiden, men siden ting tar tid så er det dagpenger jeg får akkurat nå.Anonymous poster hash: dae1d...a03
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #14 Skrevet 1. september 2015 Slapp av. Du trenger bare klare deg i 3 mnd, så kan du få dagpenger i 2 nye år. "Ved gjenopptak får du som hovudregel utbetalt det same dagpengebeløpet som før. Du kan likevel be om å få fastsett dagpengegrunnlaget på nytt når du har hatt avbrot i stønadsperioden på grunn av arbeid i minst 12 veker." Dette er helt feil. Dette avsnittet handler bare om å få endret dagpengebeløpet, dersom man har opparbeidet seg større inntektsgrunnlag. Maks periode for dagpengemottak står i vedtaket ditt, men er vanligvis 104 uker (to år). Og da må man jobbe i 52 uker for å tjene seg opp retten til en ny periode. Anonymous poster hash: cf8af...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #15 Skrevet 1. september 2015 Det er mer innviklet enn som så, jeg skal utredning og er ikke reel arbeidsøker for tiden, men siden ting tar tid så er det dagpenger jeg får akkurat nå.Anonymous poster hash: dae1d...a03 Da skal vel du kanskje over på AAP? Anonymous poster hash: bf4bf...979
FreeLife Skrevet 1. september 2015 #16 Skrevet 1. september 2015 Dette er helt feil. Dette avsnittet handler bare om å få endret dagpengebeløpet, dersom man har opparbeidet seg større inntektsgrunnlag. Maks periode for dagpengemottak står i vedtaket ditt, men er vanligvis 104 uker (to år). Og da må man jobbe i 52 uker for å tjene seg opp retten til en ny periode. Anonymous poster hash: cf8af...1d2 Ok..så da jobber man litt strøjobber i ett år også er det tilbake på den opprinnelige dagpengelønna?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #17 Skrevet 1. september 2015 Da skal vel du kanskje over på AAP? Anonymous poster hash: bf4bf...979 det er ikke avklart enda, må til undersøkelser først, men har ikke mange mnd igjen Anonymous poster hash: dae1d...a03
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #18 Skrevet 1. september 2015 det er ikke avklart enda, må til undersøkelser først, men har ikke mange mnd igjen Anonymous poster hash: dae1d...a03 NAV er klar over at du snart når 12 mnd, og om de nå sender deg på avklaring, må de informere deg om hva som skjer videre. Har du en saksbehandler du kan spørre? Anonymous poster hash: bf4bf...979
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #19 Skrevet 1. september 2015 NAV er klar over at du snart når 12 mnd, og om de nå sender deg på avklaring, må de informere deg om hva som skjer videre. Har du en saksbehandler du kan spørre? Anonymous poster hash: bf4bf...979 Nei ikke nå, det er utrolig frustrerende å måtte snakke med så mange forskjellige hver gang, har ingen fast nå. Jeg er under et arbeidsrettet tiltak, men er usikker på om og hvor mye jeg skal jobbe evt. Der kommer også diagnose inn i bildet som ikke er helt avklart enda. Har en jobbkonsulent som hjelper meg med litt da.Anonymous poster hash: dae1d...a03
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #20 Skrevet 1. september 2015 Nei ikke nå, det er utrolig frustrerende å måtte snakke med så mange forskjellige hver gang, har ingen fast nå. Jeg er under et arbeidsrettet tiltak, men er usikker på om og hvor mye jeg skal jobbe evt. Der kommer også diagnose inn i bildet som ikke er helt avklart enda. Har en jobbkonsulent som hjelper meg med litt da.Anonymous poster hash: dae1d...a03 Synes du skal ta tak i dette i morgen, enten med en NAV saksbehandler eller jobbkonsulenten. Fryktelig å måtte forholde seg til ny saksbehandler hos NAV hver gang, men noen må kunne gi deg svar, for det er ikke godt å leve i slik usikkerhet. Anonymous poster hash: bf4bf...979 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå