Gå til innhold

Tips til Malta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Malta snart, og ønsker tips til hva jeg bør se/gjøre/spise osv. Skal bo i Bugibba/St.Paul-området.

Har du vært der setter jeg stor pris på tips! :)

Anonymous poster hash: 89555...9de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Anbefaler å ta båten ut til den blå lagunen der mange filmer er spilt inn. Ikke en stor strand, men helt nydelig vann.

-Vi bodde i St. Julian, ikke opptimalt for oss som reiste med barn, skikkelig partyby. Så skal man ut på byen er det stedet man burde dra.

-Forelsket oss helt i hovedstaden, Valletta. Nydelige by med masse historie. 

-Vi tok bussen en dag til en nydelig sandstrand, husker dessverre ikke navnet på stranden. Er mange steinstrender på Malta så en busstur kan være verdt det.

-Vi rakk dessverre ikke å ta turen til Medina, der skal det være veldig fint.

Anonymous poster hash: 182b7...254
Skrevet

Tur til Medina,naboøya Gozo og den Blå Lagune er flott,og ikke minst dagstur til Sicilia.Det var absolutt verdt en lang dag med mye reising.Dro med buss opp til vulkanen Etna og videre til den nydelige fjellbyen Taormina.Ellers er det flott å bare rusle rundt i hovedstaden Valletta.Den store kirken der (Mosta Dome) er fantastisk.

Skrevet

Tusen takk for tips begge to! :blomst:  Flere som har noe å bidra med?

Skrevet

Spørs hvor mange dager du skal være der, men jeg ville prioritert et par dager på Gozo. Der er trivelige mennesker, flotte klipper, fantastiske snorkle og dykkeforhold, spennende terreng og natur. Litt spesiell borg nær hovedbyen på øya.

Valletta på Malta ble jeg fort ferdig med. Men der er dog spesielt med masse trapper, små torg, båtturer til andre bydeler.Fin by å trene i med trapper, bakker og nivåforskjeller. 

Skrevet

Takk for tips, tenkte jeg skulle få med meg Gozo, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...