Gå til innhold

Hvordan taklet deres barn flytting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte neste år, og eldstemann vil da være 6 år og skolestarter. Hun kjenner ingen hun skal begynne i klasse med, egentlig, men har møtt et par av de andre jentene noen ganger. Kjenner jeg tenker en del på hvordan det skal få. Er det noen som har erfaring med det samme og som vil dele hvordan det har gått?

Anonymous poster hash: 6ac98...b4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nevøen min flyttet til et nytt sted sommeren før skolestart. Gikk kjempefint! :) Han er veldig utadvendt og en person man typisk liker tror jeg da, så det kommer vel sikkert an på personligheten til barnet. Foreldrene fikk han inn i SFO og kontaktet foreldre på Facebook før skolestart, så jeg tror han møtte på et par klassekompiser like før første skoledag, det kan kanskje være en mulighet for å gjøre det samme? :)

Anonymous poster hash: 3533a...bf5
Skrevet

Jeg kan fortelle hvordan jeg selv følte det som barn, da jeg også var seks da vi flyttet. Jeg følte jeg mistet veldig mye av det som var mitt liv, tryggheten og alle vennene. Det var skummelt å skulle begynne på skolen uten å kjenne noen. Jeg savnet virkelig det forrige hjemstedet mitt i flere år, selv om jeg fort fikk nye venner og hadde det fint på det nye stedet.

Jeg vil anbefale å holde kontakt med barnets gamle venner hvis barnet ønsker det.

Anonymous poster hash: 88bc0...0cc

Gjest Magnifiq
Skrevet

Vi flyttet før skolestart.

På foreldremøtet før sommerferien fikk vi klasselister, så etter at vi flyttet tok jeg kontakt med foreldrene til barna som bodde i nærheten, og avtalte treff.

Så da kjente jenta en del barn før hun begynte.

Skrevet

Jeg flyttet to ganger i barndommen, da jeg var 3 og 9:) for meg var det ikke noe problem, fikk fort nye venner og følte meg fort hjemme på nye steder:)

Skrevet

Min bror byttet skole pga flytting i 2 klasse. Gikk bra :) jeg fikk fortsette på gammle skolen da jeg kun hadde non få år igjen

Anonymous poster hash: 4f183...45f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...