Gå til innhold

Usikker på henne.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har vært sammen med ei godt voksen jente noen måneder nå, og har det flott på mange måter. Hun har noen ganger fortalt meg ting som imidlertid gjør meg litt usikker, sist gang i dag.

Vi bor et stykke unna hverandre, men har kontakt hver dag pr tlf, og jeg vet hun er glad i meg. Men jeg vet opgså at hun er veldig glad i oppmerksomhet, kanskje mer enn vanlig, og det kan noen ganger plage meg.

Hun fortalte meg i dag at hun hadde fått en mail fra en fyr hun hadde truffet noen ganger i vår. Tror ikke de hadde noe slags forhold, men hadde kontakt over en periode pga at de gikk på samme kurs. Og han var langt yngre enn henne.

I mailen (som jeg tror er den eneste siden i vår), skrev at han husket hennes positivitet, humør, livsglede, utstråling etc. En flott melding å få, og jeg kan i grunnen bare underskrive på karakteristikkene. Hun fortalte imidlertid at hun hadde printet ut mailen og hengt den opp for å kunne se den hver dag.

Hun får da absolutt tilbakemeldinger fra meg også, ofte, så hun burde ikke mangle noe på den måten, så jeg ble litt overrasket der og da. Og etterpå kjenner jeg at det faktisk sårer meg.

Er jeg på jordet her? Har jeg grunn til å mistenke noe? Hun besvarte mailen, men fortalte meg det...

Eller skulle jeg bare være stolt over å ha funnet ei jente som får andre til å huske henne på denne måten...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du burde være stolt over at hun er beundret av andre...men jeg skjønner godt at det stikker litt, hadde nok stusset litt selv-kanskje hun prøver å få din oppmerksomhet- som hun er så glad i. kanskje hun prøver å få deg sjalu- isåfall fordi hun er usikker på om du er virkelig glad i henne, men du sier selv at du stadig bekrefter dine følelse og beundring for henne. hun er muligens ikke klar over dine følelser ang dette...jeg skjønner hvorfor du stusser, som sagt, men det kan være en ganske enkel forklaring på dette. hun er jo sammen med deg!og om hun er forelsket i denne mannen- ville hun vel ha slått opp med deg, tror jeg.

det går bra skal du se;-)

Skrevet

Jeg hadde garantert ikke likt at kjæresten min printet ut mailen (uansett hvor positiv den var..) for så å henge den opp på veggen.

Helt greit at hun mottok den og fortalte deg det, men resten synes jeg var egoistisk gjort. Hun må da forstå at det kan såre deg?

Skrevet

Du skriver selv at det ikke var noe mellom dem.

Så problemet er altså at kjæresten din mottar en flott og oppbyggende mail fra en venn og henger den opp på veggen??

Personlig synes jeg du er vel hårsår. At du ofte gir henne de samme komplimentene, betyr vel ikke at hun skulle bli noe mindre glad for å høre det av andre?

Skrevet

---men er det ikke å gå vel langt å printe det ut og henge det opp for å kunne se det hver dag???

Hun har altså fått de samme tilbakemeldingene av meg, både muntlig og skriftlig, men det eneste jeg har fått høre da er at ."jeg føler meg jo ikke SÅ flott da"... Falsk beskjedenhet overfor meg? Men hva overfor ham? Nei, jeg får det ikke til å rime helt........

Innerst inne føler jeg ikke khan som en trussel, men når hun er så opptatt av oppmeksomhet kan det vel dukke opp andre trusler.......?? Ser jeg spøkelseer???

Mulig jeg er hårsår, men sårende er det selv om jeg synes det er flott å være sammen med ei jente andre synes positivt om. Dét er jeg jo stolt av!

Skrevet
---men er det ikke å gå vel langt å printe det ut og henge det opp for å kunne se det hver dag???

Hun har altså fått de samme tilbakemeldingene av meg, både muntlig og skriftlig, men det eneste jeg har fått høre da er at ."jeg føler meg jo ikke SÅ flott da"... Falsk beskjedenhet overfor meg? Men hva overfor ham? Nei, jeg får det ikke til å rime helt........quote]

Ok, dette høres kanskje rart ut, men noen ganger veier komplimenter tyngre når de kommer fra andre enn kjæresten. Min kjæreste er veldig flink til å gi meg komplimenter, noe jeg setter uandelig pris på. Men innimellom betyr det mer når det kommer fra andre - kanskje fordi det ikke er så ofte man får det fra andre?

Et banalt eksempel; jeg skal på fest og har pyntet meg - og kjæresten sier jeg ser flott ut. Jeg blir kjempeglad, men jeg tar det likevel mye mer til meg om en av venninnene mine sier det samme.

Hadde en av mine venner som jeg ikke ser så ofte lenger, skrevet en vannvittig fin mail til meg, skal du ikke se bort fra at jeg også kunne funnet på å printe den ut og henge den opp.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg hadde garantert ikke likt at kjæresten min printet ut mailen (uansett hvor positiv den var..) for så å henge den opp på veggen.

Helt greit at hun mottok den og fortalte deg det, men resten synes jeg var egoistisk gjort. Hun må da forstå at det kan såre deg?

Skriver under på denne.

Skrevet

Skriver under på denne.

Nå lurer jeg veldig på hvordan man kan bli såret fordi ens kjære mottar en fin email fra en venn og velger å henge den opp på veggen...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Unnskyld meg, men jeg anser ikke en person han flørtet med før min tid, som en god venn. Og heller ikke en person som han ikke har hatt kontakt med siden da.

Det er da virkelig forskjell på venner, og en sånn person anser jeg ikke som en venn. :wink:

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om hun er litt for glad i oppmerksomhet. Eller hun har dårlig selvtillitt.

Hvem i all verden printer ut en mail og henger den på veggen fordi det sto så mye fint der??

Fint og flott at hun forteller deg det, men hvorfor trenger hun bekreftelse fra flere plasser på at hun er ei flott jente fra andre enn deg?

Skrevet
Hun fortalte meg i dag at hun hadde fått en mail fra en fyr hun hadde truffet noen ganger i vår. Tror ikke de hadde noe slags forhold' date=' men hadde kontakt over en periode pga at de gikk på samme kurs. Og han var langt yngre enn henne.
Skrevet

Jeg er enig med Sarabi. Tror også hun er litt for glad i oppmerksomhet. Eller har litt dårlig gangsyn når det gjelder hva man gjør/ikke gjør når man er i et forhold.

Klart det er hyggelig å få en slik mail. Og det er lov å bli smigret. Og det er flott hun fortalte deg om det. Og man blir ikke mettet på komplimenter selv om man har en kjærste som er flink til å si at en er fantastisk.

Men... man kan tenke seg om, og ta hensyn til dine følelser også...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg oppfatter dette som at han var en venn, ikke noen hun hadde vært på flørtern med...

jeg kaller en slik mail for flørt, så kan du kalle det hva du vil. :wink:

Skrevet

jeg kaller en slik mail for flørt, så kan du kalle det hva du vil. :wink:

:Nikke:

Skrevet

Takk, det synes som om det er flere som synes dette (printe ut og henge opp etc) er å gå litt langt.

Hun har selv fortalt meg at hun elsker oppmerksomhet, men da jeg spurte henne om dette i ettertid sa hun det ikke gjaldt oppmerksomhet fra menn, men at hun eksempelvis likte at venner viste at de satte pris på henne etc.

Dette gjelder jo en mail fra en hun ikke har kontakt med lenger, så det gjør det litt merkelig.

Jeg har da fått mail fra jenter jeg også med positive meldinger på både den ene og andre måten, men for meg er har det kun vært positive ord og minner jeg har tatt med meg videre. Kunne ikke falle meg inn å henge dem opp for å "nyte" dem hver dag. I hvert fall ikke om jeg er i et forhold med ei annen jente.....

Kommer til å ta det opp med henne i kveld, men er litt usikker på vinklinga.

Jeg synes imidlertid at hun bør få vite at det sårer meg, at jeg blir litt usikker på henne, og at jeg undres på hva denne andre fyren egentlig betyr for henne........

Noe galt i det tror dere???

Gjest fredagsgjest
Skrevet

Men du bør nok trå varsomt......... nå er det vel henne som kan bli såra. Kanskje er dette helt uskyldig vet du.

Gjest fredagsgjest
Skrevet

Men du bør nok trå varsomt......... nå er det vel henne som kan bli såra. Kanskje er dette helt uskyldig vet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...