AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 og helgen varer fra fredag til søndag, hva gjør man da? Spiser type chips, m og noe smågodt fredag, lørdag og søndag. Skal dog nevne at det er ikke sinnsyke mengder hver gang. Kanksje 50 g chips og 50 g M på fredag, en liten bolle smågodt jeg deler med mannen på lørdag, og samme som fredag på søndag (ofte popkorn istedet for chips). Er liksom helt avhengig av noe slikt for å kose meg i helgen. Men ender alltid opp med dårlig samvittighet etterpå... Trenger ikke gå ned i vekt, og disse utskeielsene gjør at jeg holder vekten stabil på ca 56 kg (165 cm). Men klarer ikke la være å tenke på hvor mye tynnere jeg hadde blitt HVIS jeg ikke spiste dette i helgen. Men igjen, da hadde jeg fjernet kosen og den deilige helgefølelsen. Hva tenker du? Anonymous poster hash: 82522...7a6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 50 gram M er 255 kcal 50 gram potetgull er omtrent 265 kcal Ganger med tre for enkelhetens skyld, det blir 1560 kcal. Det blir 223 kcal per dag for en uke. Hvis du hadde ligget 250 kcal i underskudd daglig i fire uker ville du i teorien gå ned en kilo i vekt. Anonymous poster hash: 61c47...53f
Gjest Gjest_frisk Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Ja, på du ville på sikt gått ned uten disse helgekaloriene. Men trenger du det da? Jeg støtter alltid noen som vil legge av seg en uvane, men i ditt tilfelle burde det heller være for blodsukkeret, helsa eller tennene sin del, og ikke nødvendigvis vekta. Skulle du droppet godteriet ville jeg foreslått at du spiste tilsvarende kalorier med noe sunnere i stedet, da der ikke virker som du trenger å ta av noe særlig med vekt.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Omg - lev livet! Anonymous poster hash: f228b...adc 1
Gjest Overrasket Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Du kan forsøke å gjøre helgekosen til en hendelse mer enn bare noe som maules fra en bolle? Jeg gjør hva jeg vil med kostholdet mitt i helgene, og kjører kaker og muffins og hva jeg har lyst på. Men jeg baker alt selv, og da blir på en måte selve bakingen og tilfredstillelsen av å laget noe en del av hele pakka. Smågodt er jo bare kjemikalier og sukker. Men en hjemmelaget kake består i hovedsak av smør, egg, mel, litt sukker (99 % av oppskriftene blir like bra eller bedre med halvert sukker), kanskje krem eller kremost og naturlig smak (ekte vanilje, sitron, sjokolade, lime, kokos, fukt, bær eller krydder). Kombinasjonen er jo ikke akkurat helsekost, men det er naturlige ingredienser, inneholder jo faktisk litt proteiner (fra egg og mel) også smaker det veldig godt.
Pringle Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Jeg tenker du burde jobbe med tankene dine. Det er ikke normalt å få dårlig samvittighet for å kose seg når det ikke går ut over andre, og du trenger ikke bekymre deg over vekta med en BMI på 20,6.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå